Oplossing KFR Recyclizer
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ja, dat is ook een mogelijkheid en zal je BMW "strak" trekken.
Maar daar zal ook de prijs naar zijn, een paar honderd euro gok ik zo?
Een Recyclizer-dinges kost zo'n 30 euro, elke euro hoger is zonde-geld want meer dan een ingepakte weerstand en connectors is het vaak niet.
Sommige overgieten het met een "magische" sausje en wordt er dan soms echt bijna-criminele prijzen voor gevraagd.
Voordeel is wel dat als het niet helpt, je het er gemakkelijker er tussenuit kunt halen. (moet wel ff de tupperware eraf)
Als je de performance van je BMW wilt verbeteren, en niet wenst dat de (software)mappings van het motormanagement gewijzigd worden (e.d), heb ik hele goede ervaringen met de DoBeck Performance Controller;
http://www.wunderlich.de/shop/en/perfor ... 000-1.html
En supereenvoudig qua installatie & gebruik.
Maar daar zal ook de prijs naar zijn, een paar honderd euro gok ik zo?
Een Recyclizer-dinges kost zo'n 30 euro, elke euro hoger is zonde-geld want meer dan een ingepakte weerstand en connectors is het vaak niet.
Sommige overgieten het met een "magische" sausje en wordt er dan soms echt bijna-criminele prijzen voor gevraagd.
Voordeel is wel dat als het niet helpt, je het er gemakkelijker er tussenuit kunt halen. (moet wel ff de tupperware eraf)
Als je de performance van je BMW wilt verbeteren, en niet wenst dat de (software)mappings van het motormanagement gewijzigd worden (e.d), heb ik hele goede ervaringen met de DoBeck Performance Controller;
http://www.wunderlich.de/shop/en/perfor ... 000-1.html
En supereenvoudig qua installatie & gebruik.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ongeveer € 60 voor een andere chip, is hier al eerder besproken. Beemer-Tycoon rijdt nu met de stage-7 door het zuiden van Frankrijk met 2 personen en bagage en meldt dat het prima loopt, meer power en soepeler oppakken van het gas.
Laatst gewijzigd door Baird op 08 jul 2017, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 12:06
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Hallo, ik heb een Recyclizer aangeschaft om eens te proberen op mijn R1200RT uit 2008. Helaas kan ik de pluggen niet vinden waartussen dat ding moet worden aangesloten. Een handleiding zit er wel bij, maar niet voor de R1200RT.
Als iemand weet waar die zit?
Als iemand weet waar die zit?
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Hopelijk heb je dan wel de goede gekregen en gekocht.
Anyhoe, het is dus de temperatuursensor die *in* (of beter: op) het luchtfilterhuis zit.
De tupperware rechts moet er dus vanaf.
Anyhoe, het is dus de temperatuursensor die *in* (of beter: op) het luchtfilterhuis zit.
De tupperware rechts moet er dus vanaf.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 12:06
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Denk wel dat het de goede is, heb nog een keer contact gehad over de handleiding, was er niet voor de RT.
Zal aan het slopen gaan aan de rechterkant. Kijken of ik hem dan zie, bedankt voor de reactie laat het wel weten of het lukt.
Zal aan het slopen gaan aan de rechterkant. Kijken of ik hem dan zie, bedankt voor de reactie laat het wel weten of het lukt.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Links toch :oInspector Gadget schreef:Hopelijk heb je dan wel de goede gekregen en gekocht.
Anyhoe, het is dus de temperatuursensor die *in* (of beter: op) het luchtfilterhuis zit.
De tupperware rechts moet er dus vanaf.
Hartelijke groet,
Nico
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Volgens mij toch wel rechts, item #8;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ja, en die zit links :)Inspector Gadget schreef:Volgens mij toch wel rechts, item #8;
Hartelijke groet,
Nico
Re: Oplossing KFR Recyclizer
:lol: ik type rechts en bedoel links, tis ook veel te warm hier. Het is inderdaad links, Links. LINKS.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ook weer opgehelderd [emoji1]Inspector Gadget schreef:[emoji38] ik type rechts en bedoel links, tis ook veel te warm hier. Het is inderdaad links, Links. LINKS.
Hartelijke groet,
Nico
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 12:06
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Nou dat is dan weer duidelijk ben blij dat ik nog niet ben gaan schroeven, deze week. Tekening ook wel makkelijk, bedankt voor de info
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Had je gelijk het luchtfilter ff kunnen inspecteren. :lol:
In de bijlage de stap-voor-stap handleiding voor een vergelijkbare oplossing;
In de bijlage de stap-voor-stap handleiding voor een vergelijkbare oplossing;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 08:39
- Type: R1100RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
De recycllizer zit er (R1100RT) op, ik ga het vanmiddag even testen. Ben heel benieuwd
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 08:39
- Type: R1100RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Dat werd dus een dag later. De verbetering is niet spectaculair, toch, waar ik 50 reed in z'n 3 om dat ge-emmer te voorkomen kan ik nu gewoon in 4.
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Dan rij je wel erg laag in toeren...Albertvandergraaf schreef:Dat werd dus een dag later. De verbetering is niet spectaculair, toch, waar ik 50 reed in z'n 3 om dat ge-emmer te voorkomen kan ik nu gewoon in 4.
Hartelijke groet,
Nico
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Als dat niet in mijlen per uur is, maar in kilometers per uur, dan zou ik mijn schakelgewoontes snel aanpassen als ik jou was. Een BMW-boxer is geen diesel: gewoon lekker toeren maken. Je bereikt je maximale trekkracht (koppel) bij 5500 toeren. Is ook beter voor de staat van het blok, want als je zulke lagen toeren rijdt, dan zijn over niet al te lange tijd je big-end lagers aan vervanging toe en ook voor de spiebanen van je aandrijving is het ook niet geweldig.Albertvandergraaf schreef: ↑15 jul 2017, 15:06 Dat werd dus een dag later. De verbetering is niet spectaculair, toch, waar ik 50 reed in z'n 3 om dat ge-emmer te voorkomen kan ik nu gewoon in 4.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 08:39
- Type: R1100RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Dat is leuk, maar je gaat niet met 5500 rpm door de bebouwde kom.
Ik zal eens naar het toerental kijken, zal zo rond de 2000 rpm zijn, dat moet met een constante snelheid niet te belastend zijn.
Ik zal eens naar het toerental kijken, zal zo rond de 2000 rpm zijn, dat moet met een constante snelheid niet te belastend zijn.
Re: Oplossing KFR Recyclizer
2000 toeren is echt veel te laag, minimum is 3000 toeren en zelfs hoger.
Dat verklaart mogelijk ook jou RT's "ge-emmer", je rijdt in net een te hoge versnelling c.q. te laag toerental.
Probeer naar de motor te luisteren en te voelen, in plaats van naar de toerenteller te kijken, en je zult merken na verloop van tijd dat je RT nog beter rijdt dan voorheen.
De mechaniek, ontwerp en constructie van de boxers is echt niet bedoelt om te rijden "als een diesel" je moet echt meer toeren maken.
Maar, je bent zeker niet de 1e die hier tegenaan loopt, ik heb het zelf ook in den beginne gehad en er zijn wel meer draadjes geweest waar ultimo in te lage toeren (of te hoge versnelling) gereden werd.
Door dat luisteren en voelen van de motor, merkt je echt dat het beter gaat als voorheen.
Kwestie van gewenning & aanvoelen, probeer het maar, gun jezelf dat inzicht.
Geef jou motor wat meer op z'n donder.
Dat verklaart mogelijk ook jou RT's "ge-emmer", je rijdt in net een te hoge versnelling c.q. te laag toerental.
Probeer naar de motor te luisteren en te voelen, in plaats van naar de toerenteller te kijken, en je zult merken na verloop van tijd dat je RT nog beter rijdt dan voorheen.
De mechaniek, ontwerp en constructie van de boxers is echt niet bedoelt om te rijden "als een diesel" je moet echt meer toeren maken.
Maar, je bent zeker niet de 1e die hier tegenaan loopt, ik heb het zelf ook in den beginne gehad en er zijn wel meer draadjes geweest waar ultimo in te lage toeren (of te hoge versnelling) gereden werd.
Door dat luisteren en voelen van de motor, merkt je echt dat het beter gaat als voorheen.
Kwestie van gewenning & aanvoelen, probeer het maar, gun jezelf dat inzicht.
Geef jou motor wat meer op z'n donder.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 15 jul 2017, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 08:39
- Type: R1100RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ok, thanks, ik ga er meer rpm's tegen aan gooien.
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Je kunt, daar waar het veilig kan natuurlijk, ook proberen wat "spelen" met gas, versnelling & toerental om wat meer gevoel bij je RT te krijgen;
Niet dat ik de pretentie heb er kennis van te hebben maar je zult vanzelf gaan merken da de RT lekkerder loopt en trekkend blijft.
Als je dan 1 versnelling hoger schakelt merk je gelijk dat de aandrijving als het ware wegvalt. (je zult zelfs mogelijk een 'schop in den kont" merken, afhankelijk in hoe verre je "in tune" bent met jou motor).
Schakel ook eens, puur uitzondering en zeker niet te vaak, bij jou 2000 toeren omhoog qua versnellingen (terwijl je die 2000 toeren probeert aan te houden), en je merkt dat de balans en de trekkracht van de motor echt niet bepaald je-van-het is. Sterker nog, bij dergelijk laag toerental zal de motor niet echt lekker aanvoelen qua balans & trekkracht.
Doe je hetzelfde maar dan bij 3000 ˜ 3500 toeren en je merkt dan pas echt hoe scherp & sterk de boxer is, daarin zit dan juist daar die kracht.
De toerentalbegrenzing ligt bij de 11xxRT bij 7900 toeren, bij de 1200RT is dat 8000 toeren.
Probeer ongeveer het midden van dat maximum dus zo rond de 4000 toeren aan te houden, dan heb je het optimale, en heb je nog wat extra marges met meer-gas bij te geven, mocht dat nodig zijn voor de verkeerssituatie o.i.d.
En mogelijk zal je dan iets meer bemerken van die recycledinges-ding.
Suc6!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 dec 2013, 11:25
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rozenburg
Re: Oplossing KFR Recyclizer
ik ben het internet aan het afstruinen waar ik de betreffende temperatuursensor op een R1200RL LC kan vinden maar nog geen geluk . Kan iemand op het forum mij helpen met de vraag waar deze sensor (en dan met name het stekkertje) kan vinden bij een LC?
- Boebe
- 2023
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
- Type: R1250RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Groningen
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Het installeren was een fluitje van een cent. Moest iets meer kuip af dan in de beschrijving staat. Nu zo'n 200 km mee gereden en zonder eerst aan de verdere afstelling te sleutelen een merkbaar verschil. Draait mooier rond en reageert wat feller op het gas. Verbruik kan ik nog niets over zegger, maar boeit mij ook niet zo.
Voor die €35,- zeer aanbevelens waardig.
Voor die €35,- zeer aanbevelens waardig.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 jul 2017, 08:39
- Type: R1100RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ik heb het nog even gecontroleerd, binnen de bebouwde kom ong. 50 km/h is ong. 2500 rpm. Ook op andere constante snelheden geen enkel hikje meer. Verder denk ik dat de belasting op het big end en de lagers oha wel meevalt, mits je niet loopt te jengelen aan het gas. Verder wil ik ik zo rustig mogelijk, dus ook in geluid, door de bebouwde kom rijden en daar moet 'ie dan maar even tegen kunnen.
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ik dacht dat met de 1200RT en zeker met de LC versie het KFR probleem opgelost was, dan is er toch geen Recyclizer meer nodig??
Mijn ervaring met de 1100RT is inderdaad dat je zeker boven de 2500 toeren moet blijven voor een soepele motorloop. De F800 kan iets meer hebben maar daar rijd ik binnen de bebouwde kom ook met zo'n 3000 - 3500 toeren. Met dit soort toerentallen zijn "onze" motoren zeker geen herriebakken, ook niet met mijn Akrapovic uitlaat
Mijn ervaring met de 1100RT is inderdaad dat je zeker boven de 2500 toeren moet blijven voor een soepele motorloop. De F800 kan iets meer hebben maar daar rijd ik binnen de bebouwde kom ook met zo'n 3000 - 3500 toeren. Met dit soort toerentallen zijn "onze" motoren zeker geen herriebakken, ook niet met mijn Akrapovic uitlaat
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Bij de 1200RT-LC zit de temperatuur-sensor rechts onderin de behuizing, item #7 op de navolgende afbeelding;Ruud_Kleijwegt schreef: ↑23 jul 2017, 08:56 ik ben het internet aan het afstruinen waar ik de betreffende temperatuursensor op een R1200RL LC kan vinden maar nog geen geluk . Kan iemand op het forum mij helpen met de vraag waar deze sensor (en dan met name het stekkertje) kan vinden bij een LC?
(zie rode pijl)
Maar volgens mij is een dergelijke "weerstands-tuning" van de 1200RT-LC niet zo heel erg zinvol.
Als je er meer over wilt lezen, 60+ pagina's lang;
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 229&page=1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Lutkenhaus
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:23
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ik heb via een facebookactie de Recyclizer gewonnen en heb er een tijdje mee gereden, met orgineel luchtfilter en met een k&n filter. Ik kon niet echt zeggen dat het veel hielp tegen de KFR.
Enige tijd geleden stond er een bericht van iemand op facebook die een chip van John Gemni uit griekenland had gemonteerd in zijn r1150rt en het omschreef als de oplossing tegen het KFR. John had zelf ook op dit bericht gereageerd en zo ben ik met hem in contact gekomen. Heb via messenger even met hem zitten chatten en hij heeft me overtuigd de stage 8 chip bij hem te bestellen. Zo gezegd zo gedaan, de betaling via Paypal gedaan en diezelfde week nog de chip ontvangen. Het is even werk om deze te monteren. Alle tupperware moet eraf, tank eraf en dan de computer demonteren en open maken. De chip omwisselen met het orgineel en daarna alles terug bouwen.
De eerste keer starten viel me al gelijk op dat deze veel mooier stagionair liep, dit vroeg gelijk om een testrit. HIerbij was duidelijk te merken dat de fuel mapping flink anders is tov de orginele chip. Hij is veel directer aan het gas, je bent veel sneller door alle versnellingen heen, de 6 is nu een versnelling extra ipv een overdrive, geen KFR meer, meer vermogen van onderuit. Kortom echt een verbetering tov orgineel en de Recyclizer en dat voor €80,- incl de aangetekende verzending.
Ik zal over een tijdje mijn ervaringen delen mbt het brandstofvervruik.
Mocht iemand interesse hebben in een Recyclizer, zie het te koop topic.
Enige tijd geleden stond er een bericht van iemand op facebook die een chip van John Gemni uit griekenland had gemonteerd in zijn r1150rt en het omschreef als de oplossing tegen het KFR. John had zelf ook op dit bericht gereageerd en zo ben ik met hem in contact gekomen. Heb via messenger even met hem zitten chatten en hij heeft me overtuigd de stage 8 chip bij hem te bestellen. Zo gezegd zo gedaan, de betaling via Paypal gedaan en diezelfde week nog de chip ontvangen. Het is even werk om deze te monteren. Alle tupperware moet eraf, tank eraf en dan de computer demonteren en open maken. De chip omwisselen met het orgineel en daarna alles terug bouwen.
De eerste keer starten viel me al gelijk op dat deze veel mooier stagionair liep, dit vroeg gelijk om een testrit. HIerbij was duidelijk te merken dat de fuel mapping flink anders is tov de orginele chip. Hij is veel directer aan het gas, je bent veel sneller door alle versnellingen heen, de 6 is nu een versnelling extra ipv een overdrive, geen KFR meer, meer vermogen van onderuit. Kortom echt een verbetering tov orgineel en de Recyclizer en dat voor €80,- incl de aangetekende verzending.
Ik zal over een tijdje mijn ervaringen delen mbt het brandstofvervruik.
Mocht iemand interesse hebben in een Recyclizer, zie het te koop topic.
Laatst gewijzigd door Lutkenhaus op 01 sep 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Bedankt voor het delen van je recyclizer ervaring in dit topic. Graag het te koop aangeboden exemplaar in het koop/verkoop topic plaatsen.
Bvd
Eilert
Moderator
Bvd
Eilert
Moderator
Lutkenhaus schreef: ↑29 aug 2017, 20:11Ik heb nu mijn Recyclizer over voor een geintereseerd forumlid, deze mag voor €15,- incl verzendkosten weg
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Meld je nog eens wat het verbruik is na de aanpassing?Lutkenhaus schreef: ↑29 aug 2017, 20:11 Ik heb via een facebookactie de Recyclizer gewonnen en heb er een tijdje mee gereden, met orgineel luchtfilter en met een k&n filter. Ik kon niet echt zeggen dat het veel hielp tegen de KFR.
Enige tijd geleden stond er een bericht van iemand op facebook die een chip van John Gemni uit griekenland had gemonteerd in zijn r1150rt en het omschreef als de oplossing tegen het KFR. John had zelf ook op dit bericht gereageerd en zo ben ik met hem in contact gekomen. Heb via messenger even met hem zitten chatten en hij heeft me overtuigd de stage 8 chip bij hem te bestellen. Zo gezegd zo gedaan, de betaling via Paypal gedaan en diezelfde week nog de chip ontvangen. Het is even werk om deze te monteren. Alle tupperware moet eraf, tank eraf en dan de computer demonteren en open maken. De chip omwisselen met het orgineel en daarna alles terug bouwen.
De eerste keer starten viel me al gelijk op dat deze veel mooier stagionair liep, dit vroeg gelijk om een testrit. HIerbij was duidelijk te merken dat de fuel mapping flink anders is tov de orginele chip. Hij is veel directer aan het gas, je bent veel sneller door alle versnellingen heen, de 6 is nu een versnelling extra ipv een overdrive, geen KFR meer, meer vermogen van onderuit. Kortom echt een verbetering tov orgineel en de Recyclizer en dat voor €80,- incl de aangetekende verzending.
Ik heb nu mijn Recyclizer over voor een geintereseerd forumlid, deze mag voor €15,- incl verzendkosten weg
Komend weekend gaat bij mij de Stage-10 van John er in, ben benieuwd
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- RTeun
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 22 mei 2016, 00:26
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Urk
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ik heb begrepen dat er laatst een probleem is geweest met de ReCyclizer. Verkeerde weerstand geleverd.Lutkenhaus schreef: ↑29 aug 2017, 20:11 Ik heb via een facebookactie de Recyclizer gewonnen en heb er een tijdje mee gereden, met orgineel luchtfilter en met een k&n filter. Ik kon niet echt zeggen dat het veel hielp tegen de KFR.
Misschien dat die van jou dat ook had en dat je daarom geen verschil merkte.
Ik had die van mij terug gestuurd, waarna ik keurig een nieuwe kreeg, die wel goed werkte.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 nov 2017, 21:37
- Type: R1100RT
- Bijz: Helemaal top!
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Maasdam
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Sinds eind november de recyclizer geplaatst, de 1100rt loopt beduidend beter, ben er heel blij mee.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 apr 2017, 16:56
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rijssen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Heb de Recyclizer nu enkele weken en ben er zeer positief over. Rijdt rustiger, meer trekkracht enrijst gewoon soepeler. Mijn brandstofverbruik is wel iets toegenomen. Maar ja, of het een of het ander.
Wellicht dat goed afstellen en andere bougies en luchtfilter ook heel goed helpen maar voor mij is het op dit moment een prima oplossing. Gebruik de fiets voor dagelijks woon werk verkeer en de volgende beurt duurt nog even.
Installatie stelt niets voor. Althans op mijn R1150RT.
Wellicht dat goed afstellen en andere bougies en luchtfilter ook heel goed helpen maar voor mij is het op dit moment een prima oplossing. Gebruik de fiets voor dagelijks woon werk verkeer en de volgende beurt duurt nog even.
Installatie stelt niets voor. Althans op mijn R1150RT.
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
gr Hein
gr Hein
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Oplossing KFR Recyclizer
@Hein: Heb hier nog een Plug & Play Recyclizer liggen voor een R1150RT TS, heb je het schema niet nodig , € 20 en hij is van jouw
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: ↑17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Belgium
- Woonplaats of omgeving: Buggenhout
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Heb er net 1 besteld Bert, en ik heb voortaan een 1200rt uit 2010, maar model 2009
Maar bedankt voor het aanbod Bert
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Papinkelman, ook op de 1200???PaPinkelman schreef: ↑17 apr 2018, 17:19Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: ↑17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Bijna net zo simpel, linker kuipdelen moeten er wel af om er bij te kunnen.heinvandermeijs schreef:Papinkelman, ook op de 1200???PaPinkelman schreef: ↑17 apr 2018, 17:19Aansluitschema? Is toch echt super simpel! Connector van de luchttemperatuur sensor (in het luchtfilter!) losmaken, Recyclizer ertussen en klaar.heinvandermeijs schreef: ↑17 apr 2018, 13:51 Heeft iemand toevallig een aansluit schema voor het aansluiten van de recyclizer. Heb er net 1 besteld. en wil het zelf proberen, voordat ik weer naar iemand ga.
Hartelijke groet,
Nico
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Dank je wel Nico
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Oplossing KFR Recyclizer
[emoji106]heinvandermeijs schreef:Dank je wel Nico
Hartelijke groet,
Nico
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Hij heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mar 2018, 23:41
- Type: R1150RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ondertussen de Recyclizer gemonteerd, wat een verschil zeg. Loopt veel rustiger en pakt beter op bij lage toeren. Ben er erg blij mee
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Waar heb je die op gezet Hein. Je hebt er toch geen meer volgens je profiel?heinvandermeijs schreef: ↑22 apr 2018, 05:42 Ondertussen de Recyclizer gemonteerd, wat een verschil zeg. Loopt veel rustiger en pakt beter op bij lage toeren. Ben er erg blij mee
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Dan zal ik mijn profiel eens aan gaan passen Ton. Sinds een week een R1200rt uit 2010.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Je kan beter een singlespark hebben die hebben er geen last van.heinvandermeijs schreef: ↑23 apr 2018, 05:25 Dan zal ik mijn profiel eens aan gaan passen Ton. Sinds een week een R1200rt uit 2010.
Na het synchroniseren natuurlijk. :lol:
- heinvandermeijs
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 15 jun 2015, 04:56
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ton1959 schreef: ↑23 apr 2018, 10:58Je kan beter een singlespark hebben die hebben er geen last van.heinvandermeijs schreef: ↑23 apr 2018, 05:25 Dan zal ik mijn profiel eens aan gaan passen Ton. Sinds een week een R1200rt uit 2010.
Na het synchroniseren natuurlijk. :lol:
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jul 2018, 13:28
- Type: R1200RT
- Land: NL - Niederlande
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Leuk dit te lezen. Ik ben zelf sinds zaterdag eigenaar van een 2010 R1200RT en heb bij de dealer de installatie van een PowerCommander V bedongen bij aflevering. Vooral om de onrustige loop bij constante snelheden te verminderen/elimineren. Zo'n PC zou volgens hem een veel smeuïger loop tot gevolg hebben en iets meer vermogen opleveren. Dat laatste was het mij niet om begonnen maar volgens de Dyno uitdraai heb ik nu 112 PK aan het achterwiel. Zal aan de krukas iets meer zijn dan de standaard 110 PK denk ik.Inspector Gadget schreef: ↑15 jul 2017, 21:49 2000 toeren is echt veel te laag, minimum is 3000 toeren en zelfs hoger.
Dat verklaart mogelijk ook jou RT's "ge-emmer", je rijdt in net een te hoge versnelling c.q. te laag toerental.
Probeer naar de motor te luisteren en te voelen, in plaats van naar de toerenteller te kijken, en je zult merken na verloop van tijd dat je RT nog beter rijdt dan voorheen.
De mechaniek, ontwerp en constructie van de boxers is echt niet bedoelt om te rijden "als een diesel" je moet echt meer toeren maken.
Maar, je bent zeker niet de 1e die hier tegenaan loopt, ik heb het zelf ook in den beginne gehad en er zijn wel meer draadjes geweest waar ultimo in te lage toeren (of te hoge versnelling) gereden werd.
Door dat luisteren en voelen van de motor, merkt je echt dat het beter gaat als voorheen.
Kwestie van gewenning & aanvoelen, probeer het maar, gun jezelf dat inzicht.
Geef jou motor wat meer op z'n donder.
Nog belangrijker, de onregelmatige loop is nagenoeg geheel verdwenen. Wel is mij inmiddels duidelijk, dat de boxer wel wat meer toeren mag draaien om lekker te rijden. Waar ik de VFR800 rustig tot 2000 RPM kon laten zakken, gaat de BMW nukkig lopen. Hij draait voor mijn gevoel pas lekker rond vanaf 2500 à 3000 RPM.
Wel merk ik, dat het roffelende boxer geluid vanaf ongeveer 4500 RPM wat overgaat in meer kernachtig geluid. Het wordt iets mechanischer. Mogelijk hoort dit bij een BMW maar dit is mijn eerste... Iemand die dit herkent?
- kompas
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:52
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1150R
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: deventer
Re: Oplossing KFR Recyclizer
Ook ik heb vandaag een recyclizer ontvangen met de post. En natuurlijk meteen gemonteerd. Bij een R1150R helemaal simpel omdat alleen het zadel er even af moet. 30 seconde later zit ie al.
En toen moest er natuurlijk gereden worden. Want we willen wel het verschil weten natuurlijk. Regen........
Nu ben ik niet van suiker ofzo maar voor de lol in de regen gaan rijden. Nee das niet mijn ding. Dus wachten. Het werd eindelijk droog dus meteen op weg. Nu had ik van te voren niet hele hoge verwachtingen ervan. Ten eerste omdat ik een Twin spark rij en omdat ik eigenlijk geen last van kfr had. Maar ik laat me graag verrassen. En dat gebeurde. De motor loopt soepeler. Waar de motor eerder "gestressed" aanvoelde en op de een of andere manier niet echt zin lijkt te hebben in rijden is het nu een normale soepele motor (natuurlijk wel binnen wat mogelijk is met een grote twee cillinder. Hiervoor reed ik redelijk spastisch om het toerental maar niet onder de 3000 rpm te laten zakken. Dus veel op de toerenteller kijken ( ik ben doof dus rijden op gehoor lukt mij niet) . Nu kon ik de motor af en toe best wat lager laten zakken en pakte de motor mooi vloeiend weer op. Ntuurlijk rij ik nog steeds geen hele stukken met 2500 rpm. Maar hem even lager in toeren laten zakken lijkt nu geen straf meer. Ook als ik nu iets boven de 80 rij kan ik in zijn 6 rijden. Hiervoor reed ik dan nog in 5. Tijdens het schakelen en gas dicht doen lijkt de motor ook rustiger te zijn geworden. Minder aggressief reageren op gasdicht. Al met al ben ik tijdens dit ene ritje erg tevreden ermee. Het brandstof verbruik kan ik nog niks over zeggen na die ene ritje. Maar dat boeit me om eerlijk te zijn ook niet super veel. Of de motor nu 1/18 loopt of 1/16, met het aantal kilometers wat ik per jaar rij merk je dan toch amper in de portomonee.
Trouwens ook nog klein stukje snelweg mee gepakt. Bij 110 loopt ie heerlijk soepel. Veel harder is niet echt fijn op deze motor zonder grote kuip.
En toen moest er natuurlijk gereden worden. Want we willen wel het verschil weten natuurlijk. Regen........
Nu ben ik niet van suiker ofzo maar voor de lol in de regen gaan rijden. Nee das niet mijn ding. Dus wachten. Het werd eindelijk droog dus meteen op weg. Nu had ik van te voren niet hele hoge verwachtingen ervan. Ten eerste omdat ik een Twin spark rij en omdat ik eigenlijk geen last van kfr had. Maar ik laat me graag verrassen. En dat gebeurde. De motor loopt soepeler. Waar de motor eerder "gestressed" aanvoelde en op de een of andere manier niet echt zin lijkt te hebben in rijden is het nu een normale soepele motor (natuurlijk wel binnen wat mogelijk is met een grote twee cillinder. Hiervoor reed ik redelijk spastisch om het toerental maar niet onder de 3000 rpm te laten zakken. Dus veel op de toerenteller kijken ( ik ben doof dus rijden op gehoor lukt mij niet) . Nu kon ik de motor af en toe best wat lager laten zakken en pakte de motor mooi vloeiend weer op. Ntuurlijk rij ik nog steeds geen hele stukken met 2500 rpm. Maar hem even lager in toeren laten zakken lijkt nu geen straf meer. Ook als ik nu iets boven de 80 rij kan ik in zijn 6 rijden. Hiervoor reed ik dan nog in 5. Tijdens het schakelen en gas dicht doen lijkt de motor ook rustiger te zijn geworden. Minder aggressief reageren op gasdicht. Al met al ben ik tijdens dit ene ritje erg tevreden ermee. Het brandstof verbruik kan ik nog niks over zeggen na die ene ritje. Maar dat boeit me om eerlijk te zijn ook niet super veel. Of de motor nu 1/18 loopt of 1/16, met het aantal kilometers wat ik per jaar rij merk je dan toch amper in de portomonee.
Trouwens ook nog klein stukje snelweg mee gepakt. Bij 110 loopt ie heerlijk soepel. Veel harder is niet echt fijn op deze motor zonder grote kuip.
Met vriendelijke groet
Onno
Onno
- kompas
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:52
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1150R
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: deventer
Re: Oplossing KFR Recyclizer
nog even een aanvulling:
Vandaag 300 km kunnen rijden. Ik heb echt de indruk dat de motor soepeler is en dat je nu een breder toeren gebied kunt gebruiken. En hij lijkt zelfs iets zuiniger. (1/18.5) . Al weet ik niet of je daar veel waarde aan kan hechten na 1 tank.
Vandaag 300 km kunnen rijden. Ik heb echt de indruk dat de motor soepeler is en dat je nu een breder toeren gebied kunt gebruiken. En hij lijkt zelfs iets zuiniger. (1/18.5) . Al weet ik niet of je daar veel waarde aan kan hechten na 1 tank.
Met vriendelijke groet
Onno
Onno