Pagina 1 van 8

Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 30 sep 2009, 22:28
door BeemerBert
Omdat de info nu echt door veel verschillende draadjes begint te lopen zou ik iedereen willen vragen zijn ervaringen met de Recyclizer hier neer te pennen.

Ik vindt het voor 35 euro ( ik geloof bij de dealert kosten ventieldoppen meer ;) ) een super oplossing die bij de meeste gebruikers de KFR problemen oplost.

Bestellen: http://www.novitech.nl/

Ik ben in ieder geval dik tevreden.

Groet Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 okt 2009, 07:30
door Donic
Ook hier een zeer tevreden gebruiker. :D
Kan het iedereen aanraden. Installeren een fluitje van een cent, en voor die paar Euri's krijg je erg veel terug!

Donic

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 03 okt 2009, 15:17
door DutchBear
Mee eens. Weinig geld voor goeddeels oplossen KFR + beter vanuit lage toern.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 03 okt 2009, 15:22
door Baird
Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 03 okt 2009, 17:46
door Mike Philippens
Hoewel het KFR effect op een 850 veel minder aanwezig is, ben ik benieuwd of dit ding ook bij mij zou werken. Ik weet niet in hoeverre de motronics verschillen. Zou ik de uitvoering van de 1100RT moeten hebben?

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 03 okt 2009, 17:48
door BeemerBert
Baird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,
Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de Recyclizer :D
Kun je morgen testen.

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 06:53
door DutchBear
Gisteren zo'n 250km gereden (dijken langs IJssel, Waal en Rijn), met veel rustige stukken en moet toch toegeven dat het verschil toch erg groot is. Extra positief dus

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 13:17
door Dingelbert
Mike Philippens schreef:Hoewel het KFR effect op een 850 veel minder aanwezig is, ben ik benieuwd of dit ding ook bij mij zou werken. Ik weet niet in hoeverre de motronics verschillen. Zou ik de uitvoering van de 1100RT moeten hebben?
Mike, die vraag kun je gewoon even voorleggen aan de verkoper. Mijn ervaring is dat je gewoon kunt "uitproberen". Niet goed, geld terug.
Peter

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 13:18
door Baird
BeemerBert schreef:
Baird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,
Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de Recyclizer :D
Kun je morgen testen.

Groet, Bert
zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 13:31
door han62
Baird schreef:
BeemerBert schreef:
Baird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,
Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de Recyclizer :D
Kun je morgen testen.

Groet, Bert
zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,
Baird,
Op het GS Forum is het in eerste instantie ontwikkeld voor de Twinspark en pa later is de 1100 serie toegevoegd. Je kan dus alle informatie op het GS Forum vinden. daarom snap ik eerlijk gezegd niet dat er nu ook op dit Forum iedereen met vragen komt die allang en breed zijn beantwoord en uitgetest op en door het GS Forum.

Er is een enkeling die zegt geen verschil te merken. in daty geval kun je hem of retourneren of weer doorverkopen aan een andere liefhebber.

Met vr gr
Han

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 15:05
door BeemerBert
Baird schreef:
BeemerBert schreef:
Baird schreef:Heeft iemand ervaring met deze recycler op een twinspark, lijkt me vanuit technisch oogpunt interessant om dat ook eens te meten. Kan getest worden door iemand met een twinspark en een ander met een recycler,
Bert als jij de twinspark hebt, heb ik de Recyclizer :D
Kun je morgen testen.

Groet, Bert
zie dit berichtje nu pas, gemiste kans gisteren,
Zelf ook vergeten :oops:

Sorry

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 16:28
door Baird
Beste Han,

ik hou van concrete informatie en correcte data en moet ik dan eerst ruim 80 pagina's op een ander forum doorspitten naar correcte informatie voordat ik een vraag mag stellen? :O

Ik ben getriggered door de opmerking van BeemerBert om het samen te vatten in een nieuw draadje en de meer algemene opmerkingen over dit ding, vandaar dat ik de vraag stel over de twinspark omdat die over het algemeen géén last van KFR heeft.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 17:29
door BeemerBert
De algemene indruk van de meesten die ermee rijden is dat met name de trekkracht onderin en het smeuïger rijden erdoor bevordert wordt.

Hier wat door mij verzamelde kreten van andere fora:

BMW motoren zijn (te) arm afgesteld, dit zal bij de twinspark eerder armer zijn ( milieueisen worden steeds strenger )

De luchttemperatuur is een van de waarden die de motronic gebruikt om te bepalen hoe rijk je benzinemengel ingespoten wordt.
Hoe kouder de lucht hoe rijker het mengsel.

Hetzelfde gebeurd als je blok koud is. Vaak zie je KFR pas optreden als het blok warm is en dus de normale hoeveelheid benzine ingespoten wordt.

Verder geeft de Lambdasonde het Co gehalte in de uitlaatgassen aan ( te hoog is minder rijk mengel inspuiten ).

Dit werkt elkaar dus tegen ( of niet natuurlijk ) :D

De reciclyzer verteld de motronic dat het buiten kouder is als de werkelijke temperatuur, motronic zorgt voor rijker mengsel, en de lambdasonde roep: te rijk, waarna de motronic het mengsel weer armer maakt.

Hierdoor krijg je met name bij accelereren een rijker mengel, wat de smeuïgheid en de trekkracht positief beïnvloed.
Verbruik stijgt slechts licht omdat er alleen een rijker mengsel geleverd wordt bij wisselende gasstanden.

Uiteraard zijn er een aantal "teleurgestelde " gebruikers, ik schat dit in op minder als 2% nadat ik de forums heb doorgelezen.
Lijkt me ook logisch, als je KFR veroorzaakt wordt door een technisch gebrek ( compressieverschillen of bougie slecht etc ) zal dit kabeltje je probleem niet oplossen.

Mijn ervaring is dat het op een goed afgestelde fiets het rijden prettiger maakt.

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 18:20
door HenkvanR
Hallo allemaal
Ik heb dezelfde ervaring als Theo en alle andere.
Heb vanmorgen Recyclizer gemonteerd (fluitje van een cent) en ben 150km wezen rijden en ontzettend goed :D :D :D en soepel.
Had al eerder K&N luchtfilter en briskbougies maar liep nog niet helemaal lekker wel al een stuk beter maar nu helemaal geweldig.
Groet Henk

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 05 okt 2009, 19:27
door peijsj
Ik heb hem vrijdag j.l. besteld en ben erg benieuwd. De reacties hierboven zijn veelbelovend.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 06 okt 2009, 20:15
door BeemerBert
peijsj schreef:Ik heb hem vrijdag j.l. besteld en ben erg benieuwd. De reacties hierboven zijn veelbelovend.
Als je ons maar op de hoogte houd Jan

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 14 okt 2009, 01:21
door beamer
al lezende begin ik te twijfelen over de bruikbaarheid van deze recyclizer voor mijn r1150rt.

in aanvang lijkt het geschikt voor alle grote bmw's, en ineens wordt er vooral ingezoomd op de 1200 GS-modellen.

wat is er nu precies waar.
en is dit inderdaad dé remedie tegen laufganglast?

groet

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 14 okt 2009, 07:18
door BeemerBert
@Beamer:
Hoewel ontwikkeld voor de r1200gs zijn er later de r1150 en de r1100 aan toegevoegd.
Er is voor elke een aparte recyclizer.
De ervaringen van gebruikers zouden je twijfel moet wegnemen :)

Groet Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 14 okt 2009, 15:16
door Dingelbert
beamer schreef:al lezende begin ik te twijfelen over de bruikbaarheid van deze recyclizer voor mijn r1150rt.

in aanvang lijkt het geschikt voor alle grote bmw's, en ineens wordt er vooral ingezoomd op de 1200 GS-modellen.

wat is er nu precies waar.
en is dit inderdaad dé remedie tegen laufganglast?

groet
Ik heb 'm al twee maanden (zo'n 4500 km) in gebruik op de 1150 RT(zie elders op dit forum). Alle KFR opgelost, meer trekkracht onderin, etc etc. Wil 'm nooit meer kwijt. En bovendien: niet goed geld terug. Dus waarom de twijfel?
groet,
Peter

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 16 okt 2009, 20:49
door BeemerBert
Hij is er :O De imitatie Reciclyzer :O

Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlan ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 17 okt 2009, 11:17
door blittkit
vraag is de recyclizer ook geschikt voor een RT zonder katalysator ?, want ik lees her en der over terugregelen door de motronic via de Lambdasonde.
Kan het KFR probleem ook verholpen worden door de CO potmeter iets op te schroeven, op deze manier geef je toch ook meer benzine.
De recyclizer lijkt me wel wat als ik de verhalen zo lees en voor € 35,- wil ik de gok wel wagen, maar als het op voorhand niet werkt gooi ik voor dat geld
liever de tank vol.


Gr Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 17 okt 2009, 11:54
door BeemerBert
Hans,

Bij mijn weten werkt het ook zonder cat.
Alleen zal bij jou de motronic teruggrijpen naar de Co meter bij konstant gas.
In principe veranderd er dus niets.

Even een mailtje sturen en vragen, waarschijnlijk mag je hem terugsturen als het niet bevalt _004

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 okt 2009, 21:41
door fam.titselaar
Beste mensen, ik heb van een monteur het advies gekregen om bij mijn r1100rt uit 2001, het gele "blokje"onder het zadel gewoon eraf te halen. Mocht het benzineverbruik te veel oplopen, dan kan ik het zo weer terug zetten. Sinds deze actie, loopt de motor zonder hakkelen en of stoten en is het verbruik niet merkbaar opgelopen. Is dit een een bekende oplosssing, want het lijkt op wat jullie allemaal zeggen over die module?
Louis Titselaar.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 okt 2009, 21:51
door BeemerBert
Blokje ( codeplug ) weg of ander blokje erin is een veel geadviseerde en gebruikte oplossing.
Als je het blokje weg haalt en de motronic reset dan gaat de motronic over op een noodprogramma wat over de hele linie voor een rijker mengsel zorgt waardoor KFR kan verminderen maar je verbruik zeker zal stijgen.

Hier vindt je veel info over de Codeplug: http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 okt 2009, 20:55
door Bokkie
Het heeft even geduurd, maar dan toch.....ik heb op 6 oktober de Recyclizer ontvangen...en meteen erop gezet en uitgeprobeerd. De CCP setting was toen 30-87. Aanvankelijk leek het niet veel uit te maken; nog steeds wat gestotter bij lage snelheid, maar na enkele dagen kreeg ik toch het idee dat het minder was. De rest van de week dus maar zo gelaten.
De week erop heb ik het geprobeerd met CCP setting 30/87/87A (roze plug) aangezien deze er origineel in zat toen ik m'n beamer kocht. Welliswaar minder gestotter dan zonder Recyclizer, maar toch merkbaar gestotter. De rest van de week afgewacht om te zien of het beter werd, maar helaas. Vrijdag was het weer wat warmer en beduidend natter en toen was het gestotter ook veel erger. Dus 's avonds thuis aangekomen en de CCP eruit getrokken. Het hele weekend niet gereden.
Maandagmorgen startte hij beroerd. Normaal choke open en meteen starten. Nu leek hij verzopen. Op handgas gestart en dan meteen de choke aan. Er kwam flink wat (grijze) rook uit, maar hij bleef draaien. Daarna leek hij wel soepeler te lopen en ik heb nauwelijks gestotter gemerkt toen ik tussen de file doorreed. Dat is hoopvol. 45km verder voor het stoplicht draaide hij stationair wel een hoger toerental van ongeveer 1400tpm (normaal 1100tpm met uitschieters naar 1400tpm). Vanmorgen startte hij weer goed en vandaag heeft hij ook soepeler gedraaid. Thuis aangekomen draaide hij stationair nog steeds een wat hoger toerental van 1400tpm. Na 10 tot 15 seconden zakte het naar 1100tpm. Even wat gas gegeven en daarna weer stationair op 1400tpm. Het lijkt erop dat ie moeite heeft met het aanpassen van de juiste instelling.

Al met al: het lijkt te werken, en ik laat de Recyclizer er dus zeker op zitten, maar toch knagen volgende vragen aan me...

Waarom levert BMW een motor zo af, terwijl deze toch goed afgesteld kan worden?
Antwoorden als "ze moeten aan de milieueisen voldoen" slaan nergens op, want er is niet 1 klant die dat pikt.
En als ze denken dat het de verkoop van nieuwe modellen bevordert, hebben ze het nog steeds niet begrepen dat het ons daar niet om te doen is, want als het zo erg zou zijn dat ik een andere motor zou moeten kopen, dan zeker geen BMW (gelukkig is dat niet zo).
Ik vind het dus belachelijk dat BMW niet met een fatsoenlijke oplossing komt terwijl er blijkbaar voldoende slimme mensen zijn die het probleem (enigzins) kunnen oplossen voor een redelijke prijs (want laten we eerlijk zijn, de oplossingen waar BMW mee komt zijn te belachelijk voor woorden...denkend aan prijzen varierend van 200 tot 700 euri), terwijl het kan het worden opgelost met een fatsoenlijk programmering van de chip (Motronic). Ik zag gisteren toevallig op de TV dat ze zo bijvoorbeeld ook de eprom van een Porsche herprogrammeren om deze 31 pk meer te geven. Hoe moeilijk kan het dan zijn voor BMW om ook zoiets te doen?

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 okt 2009, 21:51
door BeemerBert
Hallo Bokkie,

Fijn zo'n uitgebreide reactie, jammer dat het resultaat nog niet bevredigend is.
Ik vraag me af of je na het veranderen van de settings de motronic gereset hebt ?

Zelf rij ik met een R1150RT en had ook de roze codeplug.
Ik heb alleen 30 en 87 ( lambdasonde ) doorgelust en uiteraard de recyclizer

Het klopt natuurlijk niet dat je BMW een tijdje op 1400 toeren blijft draaien.
Een eerste instantie denk ik dan aan de Chokeknop die blijft hangen of de lambdasonde die te laat het mengsel terugregeld.

Laat even wat horen,

Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 okt 2009, 22:55
door Baird
BeemerBert schreef:
Zelf rij ik met een R1150RT en had ook de roze codeplug.
Ik heb alleen 30 en 87 ( lambdasonde ) doorgelust en uiteraard de recyclizer,


Bert
Bert, ik weet dat je een TwinSpark hebt, dus ook een kat, waarom dan naast de Recyclizer ook nog een 'andere' (30-87) codeplug(=mapping)?

Wordt dit de nieuwe basic setup voor deze versie?

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 okt 2009, 23:48
door BeemerBert
Hoi Baird,

Nee heb geen twinspark.
En de 30-87 is de mapping die aangeeft dat de motronic naar de lambdasonde moet kijken om het mengsel te regelen.
Als je geen mapping kiest pakt hij het noodprogramma en loopt hij altijd te rijk.

Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 okt 2009, 00:49
door PaulRS
Hoi.

De optie zonder blokje, of code plug, is een normale situatie voor een 2000 RS (RT?) zonder kat.

Niks geen noodloop, gewoon een andere mapping.

Er zijn voor alle mappings, 8 in totaal, geloof ik, 7 codeplugs en de 8e is die zonder plug.

Groeten, Paul

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 okt 2009, 21:25
door Frank DaVinci
Hoi,

wie in de buurt van Enschede heeft een Recyclizer op z'n R1100RT?
Zou ik deze eens mogen proberen?
EURO 35,- is niet veel geld, maar wel een volle tank.

Mijn R1100RT draait redelijk KFR vrij (en je went eraan), maar juist het laatste beetje krijg ik niet weg.

Frank

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 okt 2009, 23:45
door clemturbo
Hoi Frank,

Ik woon in enschede, en heb recyclizer erop zitten, je mag hem wel ff uitproberen.

Groet Clemens

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 15:18
door fam.titselaar
BeemerBert schreef:Blokje ( codeplug ) weg of ander blokje erin is een veel geadviseerde en gebruikte oplossing.
Als je het blokje weg haalt en de motronic reset dan gaat de motronic over op een noodprogramma wat over de hele linie voor een rijker mengsel zorgt waardoor KFR kan verminderen maar je verbruik zeker zal stijgen.

Hier vindt je veel info over de Codeplug: http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert
Bert, hoe reset je de motronic, want volgens de monteur hoefde ik alleen maar de codeplug terug te zetten om mijn oude stand te krijgen. Dat is dus niet zo?
Louis.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 17:47
door Baird
Louis,

Van een andere Bert....................

Heb het al eens eerder gemeld op het forum maar hierbij dan.......

Bij iedere verandering/verwisseling aan/van de codeplug moet zekering 5 getrokken worden! Als zekering 5 getrokken wordt moet er minstens 30 seconden gewacht worden met het terug plaatsen en moet bij de eerste keer als het contact aan gaat ( dus nog vóór het starten) met het gashandel tussen gas-los en volledig vol-gas gedraaid worden. Dit om de Motronic het signaal te laten lezen van de volledige slag van de TPSensor. Doe je dit niet dan kloppen de instellingen van de Motronic niet met wat er werkelijk aan lucht de motor binnen komt. Ik heb een jaar lopen zoeken naar de oorzaak van een rauw lopende motor, zwarte bougies, etc en uiteindelijk was het in 2 minuten opgelost. Dit moet ook als de motor langere tijd zonder accu gestaan heeft, spanningsloos, etc

succes!!!

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 21:34
door Bokkie
Bedankt Bert. Ik heb eergisteren de CCP teruggezet op 30-78 en ondanks dat ie nog een heeel klein beetje stottert, lijkt het er wel op dat ie soepeler loopt in de hoge toeren, meer trekkracht heeft en stationair loopt ie nu meteen netjes 1100tpm. Jammer van dat hele kleine beetje stotteren.

Groet, Jan.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 21:55
door Baird
Bokkie schreef:Bedankt Bert. Ik heb eergisteren de CCP teruggezet op 30-78 en ondanks dat ie nog een heeel klein beetje stottert, lijkt het er wel op dat ie soepeler loopt in de hoge toeren, meer trekkracht heeft en stationair loopt ie nu meteen netjes 1100tpm. Jammer van dat hele kleine beetje stotteren.

Groet, Jan.
Beste Jan,

Gaat het hier over een mono- of twinspark? Interessant om te weten wie met welke configuratie de beste resultaten haalt !

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 22:37
door BeemerBert
Bokkie schreef:Bedankt Bert. Ik heb eergisteren de CCP teruggezet op 30-78 en ondanks dat ie nog een heeel klein beetje stottert, lijkt het er wel op dat ie soepeler loopt in de hoge toeren, meer trekkracht heeft en stationair loopt ie nu meteen netjes 1100tpm. Jammer van dat hele kleine beetje stotteren.

Groet, Jan.

Hallo Jan,

Ik kan je alleen adviseren om eens de kleppen te ( laten ) stellen en naar je bougies te kijken ( origineel of iridium van het goede type zijn beide goed ). Ook een flesje injectorcleaner kan helpen.
Vaak zit het laatste gestotter in kleine oorzaken. Noem het finetunen :roll: Zonder dat het kapitalen kost.

Succes, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 okt 2009, 22:43
door fam.titselaar
Baird schreef:Louis,

Van een andere Bert....................

Heb het al eens eerder gemeld op het forum maar hierbij dan.......

Bij iedere verandering/verwisseling aan/van de codeplug moet zekering 5 getrokken worden! Als zekering 5 getrokken wordt moet er minstens 30 seconden gewacht worden met het terug plaatsen en moet bij de eerste keer als het contact aan gaat ( dus nog vóór het starten) met het gashandel tussen gas-los en volledig vol-gas gedraaid worden. Dit om de Motronic het signaal te laten lezen van de volledige slag van de TPSensor. Doe je dit niet dan kloppen de instellingen van de Motronic niet met wat er werkelijk aan lucht de motor binnen komt. Ik heb een jaar lopen zoeken naar de oorzaak van een rauw lopende motor, zwarte bougies, etc en uiteindelijk was het in 2 minuten opgelost. Dit moet ook als de motor langere tijd zonder accu gestaan heeft, spanningsloos, etc

succes!!!
Andere Bert, bedankt.
Jammer dat de monteur zulke dingen er niet bij vertelt (of weet)
Louis.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 25 okt 2009, 16:04
door Bokkie
Ik heb een 1150RT USA model uit mei 2003 (dus mono-spark). Gisterenavond bij nat weer toch weer wat meer gestotter. Kleppen staan goed afgesteld. BRISK iridium (dat scheelt wel veel t.o.v. de standaard). Ik zal er eens wat cleaner bij doen, ofschoon dit meestal meer iets is van "tussen de oren" (zoals je zelf al eens hebt geschreven). Het voelt toch echt alsof het de Motronic is (alsof er iemand continue probeert de inspuiting bij te stellen).

Groetjes, Jan.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 26 okt 2009, 22:05
door Baird
Bokkie schreef:Ik heb een 1150RT USA model uit mei 2003 (dus mono-spark). Gisterenavond bij nat weer toch weer wat meer gestotter. Kleppen staan goed afgesteld. BRISK iridium (dat scheelt wel veel t.o.v. de standaard). Ik zal er eens wat cleaner bij doen, ofschoon dit meestal meer iets is van "tussen de oren" (zoals je zelf al eens hebt geschreven). Het voelt toch echt alsof het de Motronic is (alsof er iemand continue probeert de inspuiting bij te stellen).

Groetjes, Jan.
Wat bedoel je met USA model? Bedoel je daarmee dat je geen lichtschakelaar hebt? Of zijn er nog andere zaken anders? De mijne is van juni 2003, Twinspark en geen lichtschakelaar, dus weet je zeker dat je een mono-spark hebt?

Als ik lees wat je al gedaan hebt om het ding goed te laten lopen dan vraag ik me af of je niet iets over het hoofd ziet, nl de fysieke conditie van je ontstekingssyteem. Als hij bij nat weer slechter gaat lopen dan hebben we een vocht probleem, denk dan aan slechte bougiekabels, gebarsten porselein van de bougies, slechte contacten, etc. Ik zou daar eens naar kijken,

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 27 okt 2009, 22:29
door Bokkie
Hoi Bert,

Ooit met het chassisnummer opgezocht op een site die ik niet meer weet. Daar stond dat het een USA model is. Ik heb wel een lichtschakelaar aan rechter handvat. Mono-spark, want er zit maar 1 bougie in elke cilinder met een plastic cover dat de hele breedte van de cilinderkop overspant. Er zitten kleine scheurtjes in het rubber van de dop van de bougiekabels, en die heb ik dichtgetaped. Bougies nog goed. Ik zal komend weekend de contacten eens nakijken.

Groet, Jan.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 27 okt 2009, 22:34
door BeemerBert
Bokkie schreef:Hoi Bert,

Ooit met het chassisnummer opgezocht op een site die ik niet meer weet. Daar stond dat het een USA model is. Ik heb wel een lichtschakelaar aan rechter handvat. Mono-spark, want er zit maar 1 bougie in elke cilinder met een plastic cover dat de hele breedte van de cilinderkop overspant. Er zitten kleine scheurtjes in het rubber van de dop van de bougiekabels, en die heb ik dichtgetaped. Bougies nog goed. Ik zal komend weekend de contacten eens nakijken.

Groet, Jan.
Hallo Jan,

Andere Bert hier, ik zou de bougiekabels eens goed schoonmaken en inspuiten met wd40.
Vocht kruipt overal doorheen.

Succes, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 31 okt 2009, 22:20
door fam.titselaar
BeemerBert schreef:Blokje ( codeplug ) weg of ander blokje erin is een veel geadviseerde en gebruikte oplossing.
Als je het blokje weg haalt en de motronic reset dan gaat de motronic over op een noodprogramma wat over de hele linie voor een rijker mengsel zorgt waardoor KFR kan verminderen maar je verbruik zeker zal stijgen.

Hier vindt je veel info over de Codeplug: http://www.bmwgsclub.nl/artikelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert
Bert, hoe reset ik de motronic? Is dat met de zekering 5?
Louis.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 31 okt 2009, 22:23
door BeemerBert
Hallo Louis,

Andere Bert had het hier prima beschreven:



* Meld dit bericht
* Antwoord met een citaat

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Berichtdoor Baird » 23 okt 2009, 16:47
Louis,

Van een andere Bert....................

Heb het al eens eerder gemeld op het forum maar hierbij dan.......

Bij iedere verandering/verwisseling aan/van de codeplug moet zekering 5 getrokken worden! Als zekering 5 getrokken wordt moet er minstens 30 seconden gewacht worden met het terug plaatsen en moet bij de eerste keer als het contact aan gaat ( dus nog vóór het starten) met het gashandel tussen gas-los en volledig vol-gas gedraaid worden. Dit om de Motronic het signaal te laten lezen van de volledige slag van de TPSensor. Doe je dit niet dan kloppen de instellingen van de Motronic niet met wat er werkelijk aan lucht de motor binnen komt. Ik heb een jaar lopen zoeken naar de oorzaak van een rauw lopende motor, zwarte bougies, etc en uiteindelijk was het in 2 minuten opgelost. Dit moet ook als de motor langere tijd zonder accu gestaan heeft, spanningsloos, etc


_004

Succes, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 nov 2009, 20:10
door fam.titselaar
Bert, bedankt. Sorry dat ik het niet al gelezen had, soms volg je alleen 1 specifieke toppic en daar reageer je dan op, zonder eerst rond te neuzen of het al ergens anders genoemd is.
Louis.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 nov 2009, 20:47
door mavn1
BeemerBert schreef:Hij is er :O De imitatie Reciclyzer :O

Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlan ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert
Beste,

Deze "imitatie" werkt zeer goed. Heel wat positieve feedbacks gekregen met de R1200RT. Zie o.a.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 7&start=25

Alleen is hij wat goedkoper

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 nov 2009, 20:51
door BeemerBert
mavn1 schreef:
BeemerBert schreef:Hij is er :O De imitatie Reciclyzer :O

Kwam dit tegen bij onze zuiderburen.
Voor de geintereseerden er staat op een pagina beschreven wat de Reciclyzer doet, alleen is dit een goedkopere uitvoering ( imitatie ?? )
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlan ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op het is NIET de Reciclyzer en ik weet ook NIET of het werkt.
Maar de beschrijving is exact wat de Reciclyzer doet.
Bron BMWclub Vlaanderen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=25916" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bert
Beste,

Deze "imitatie" werkt zeer goed. Heel wat positieve feedbacks gekregen met de R1200RT. Zie o.a.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 7&start=25

Alleen is hij wat goedkoper

Vraag me alleen af of je gebruiker bent of fabrikant :)
Ik kende het topic al.

groet, Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 dec 2009, 21:49
door Brommertje114
Voordat ik een -1150- had snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z'n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met "dat draadje" of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z'n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora's niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt...

Eric

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 dec 2009, 13:14
door Stingray
Wat ik erover gelezen heb op vnl het GS forum is dat dit nogal wisseld en niet specifiek aan een bepaald type RT ligt. Veel geven wel een iets hoger verbruik aan maar dan iets in de trant van 1:18 naar 1:17 (,5). Dus op een tank 20liter 20km minder ver en dat valt wel te overzien. Maar ook meldingen van een toename van 1:18 naar 1:15.

Wat aan informatie ontbreekt is de onderhoudstoestand en welke bougies/orginele uitlaat ja/nee etc. Recentelijk afgesteld of 10dkm geleden.

Ik denk dat je voor 35,= geen bult kan vallen als het op jouw motor geen positieve verandering geeft.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 dec 2009, 18:08
door BeemerBert
Brommertje114 schreef:Voordat ik een -1150- had snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z'n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met "dat draadje" of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z'n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora's niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt...

Eric
Kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Stingray hierboven.
Als er al geklaagd wordt over een hoger verbruik dan is het meestal maximaal 10%.
En inderdaad, onderhoudstoestand, veel korte stukken etc kunnen het beeld wel vertroebelen.

Bert

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 dec 2009, 18:31
door Dingelbert
BeemerBert schreef:
Brommertje114 schreef:Voordat ik een -1150- had snuffelde ik al op dit forum en heb de Recyclizer aanbevolen aan iemand die erg veel last van KFR met z'n 1150 had.
Hij heeft 't dingetje gekocht, is zeer tevreden over het afnemen van 't vervelende gehakkel maar schrok behoorlijk van 't nogal flink gestegen brandstofverbruik.
Nu vraag ik me af of 't klopt dat de boxer veel meer gaat verbruiken met "dat draadje" of dat hij 't extra vermogen onderin gewoon veel woester is gaan aanspreken. Wie kan daar z'n ervaring over geven? Kan er in alle draadjes op de diverse fora's niet veel over terugvinden maar vind 't toch wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt...

Eric
Kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Stingray hierboven.
Als er al geklaagd wordt over een hoger verbruik dan is het meestal maximaal 10%.
En inderdaad, onderhoudstoestand, veel korte stukken etc kunnen het beeld wel vertroebelen.

Bert
Ik rij nu al heel wat kilometers rond op de RT met recyclizer. Nog steeds verlost van veel KFR problemen die ik eerder wel had. En blij geworden van de extra trekkracht "onderin".
Ik hou het benzineverbruik niet dagelijks bij, maar ik heb niet de indruk dat ik nu schrikbarend meer aan de pomp moet. En inderdaad, rijgedrag etc. zullen ook een rol spelen.
Maar waarom niet gewoon uitproberen? Niet goed geld terug volgens de maker!

Peter