Kijk, laat ik ff "bloot" gaan, ik heb totaal minder dan een uur op mijn fiets gezeten voordat ik besloot dat het geen lekkere (lees: onderhouden) fiets was.
Ik voelde, tja, het voelde gewoon niet goed.
En ik ervoer iets wat achteraf het KFR probleem wellicht was, maar dan ook nog heel ernstig.
Daar schrok ik behoorlijk van, de rest zal ik je besparen
Wat betreft de Laser-chip;
Voordat je deze monteert dien je de fiets goed af te stellen en goed onderhoud te geven (duh!)
Tevens dien je de code-plug na het plaatsen van zo'n chip te verwijderen en nimmer meer terug te plaatsen.
Die code-plug bepaalt dus de zgn. mapping, en volgens de informatie die ik nochtans van Herrn. BMW gevonden heb, zonder code-plug is het een "noodloop" mapping.
Maar door die Laser chip is dat dus een geheel andere mapping. (want met code-plug en Laser chip loopt het echt niet lekker, weet ik uit eigen ervaring

)
En is dus wat dat betreft niet helemaal een vergelijk met wat resistor-tuning doet.
Desalniettemin, als zo'n Recyclizer die gewraakte KFR kan oplossen, helemaal top natuurlijk, scheelt flink geld versus zo'n Laser chip (en grotere bochten, en andere uitlaat).
Niet iedereen kan of wil dergelijk investeringen doen, of het geduld, of, etc, etc.
Alle begrip voor natuurlijk! (en respect, zeker nu mijn dame zo ongeloofloos opgeknapt is, wow!)
Alle waarden naar zijn geld, natuurlijk.
Er zijn dus meerdere wegen naar Rome, oftewel manieren om het KFR probleem op te lossen.
Kenny heeft bijvoorbeeld zijn 1150RT omgebouwd met een 2e set bougies en extra bobine, dat vindt ik helemaal indrukwekkend.
Ik deel (graag) mijn ervaringen en ideeën, en wil zeker niet laagdunkend doen over resistor-tuning
En laten we eerlijk zijn, vooralsnog lees ik alleen maar positieve verhalen over de Recyclizer, geweldig toch?
Mijn enige aandachtspunt is het potentieel hoger brandstof-verbruik, dat is voor mij persoonlijk geen "oplossing" (en vandaar mijn keuze voor een alternatief pad ipv resistor-tuning)