BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 7 jaar de CliniClowns

Oplossing KFR Recyclizer

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Poll voor degene die de KFR Recyclizer heeft geinstalleerd.

Rijdt beduidend beter
111
72%
Merk geen verschil
30
19%
Rijdt juist slechter
13
8%
 
Totaal aantal stemmen: 154

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 20 apr 2010, 00:02

De Recyclizer is nooit DE oplossing voor KFR.
Het zal het eventueel aanwezige KFR verzachten Big RT Smile

Verder zal de recyclizer bij wissellende gasstanden zorgen voor een iets rijkere inspuiting waardoor je het gevoel hebt dat je motor pittiger / soepeler op het gas reageert, volgens mij heeft Dutch dit opgelost met zijn Laserchip _004

Tuurlijk hoort je motor 100% onderhouden te zijn en volgens mij is Kenny tegenwoordig the place to be Big RT Smile

Groet, Bert

Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 20 apr 2010, 01:14

Kijk, laat ik ff "bloot" gaan, ik heb totaal minder dan een uur op mijn fiets gezeten voordat ik besloot dat het geen lekkere (lees: onderhouden) fiets was.
Ik voelde, tja, het voelde gewoon niet goed.

En ik ervoer iets wat achteraf het KFR probleem wellicht was, maar dan ook nog heel ernstig.
Daar schrok ik behoorlijk van, de rest zal ik je besparen :oops:

Wat betreft de Laser-chip;
Voordat je deze monteert dien je de fiets goed af te stellen en goed onderhoud te geven (duh!)
Tevens dien je de code-plug na het plaatsen van zo'n chip te verwijderen en nimmer meer terug te plaatsen.
Die code-plug bepaalt dus de zgn. mapping, en volgens de informatie die ik nochtans van Herrn. BMW gevonden heb, zonder code-plug is het een "noodloop" mapping.
Maar door die Laser chip is dat dus een geheel andere mapping. (want met code-plug en Laser chip loopt het echt niet lekker, weet ik uit eigen ervaring :oops: )
En is dus wat dat betreft niet helemaal een vergelijk met wat resistor-tuning doet.

Desalniettemin, als zo'n Recyclizer die gewraakte KFR kan oplossen, helemaal top natuurlijk, scheelt flink geld versus zo'n Laser chip (en grotere bochten, en andere uitlaat).
Niet iedereen kan of wil dergelijk investeringen doen, of het geduld, of, etc, etc.
Alle begrip voor natuurlijk! (en respect, zeker nu mijn dame zo ongeloofloos opgeknapt is, wow!)

Alle waarden naar zijn geld, natuurlijk.

Er zijn dus meerdere wegen naar Rome, oftewel manieren om het KFR probleem op te lossen.
Kenny heeft bijvoorbeeld zijn 1150RT omgebouwd met een 2e set bougies en extra bobine, dat vindt ik helemaal indrukwekkend.

Ik deel (graag) mijn ervaringen en ideeën, en wil zeker niet laagdunkend doen over resistor-tuning

En laten we eerlijk zijn, vooralsnog lees ik alleen maar positieve verhalen over de Recyclizer, geweldig toch?
Mijn enige aandachtspunt is het potentieel hoger brandstof-verbruik, dat is voor mij persoonlijk geen "oplossing" (en vandaar mijn keuze voor een alternatief pad ipv resistor-tuning)

sanderh

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door sanderh » 20 apr 2010, 11:17

dutchmidiman schreef:
En laten we eerlijk zijn, vooralsnog lees ik alleen maar positieve verhalen over de Recyclizer, geweldig toch?
Mijn enige aandachtspunt is het potentieel hoger brandstof-verbruik, dat is voor mij persoonlijk geen "oplossing" (en vandaar mijn keuze voor een alternatief pad ipv resistor-tuning)
Ik verneem geen hoger verbruik na plaatsen van de Recyclizer. En als ik het goed bergrijp anderen ook eigenlijk niet. De makers zeggen dat ook.
Ik rijd nog steeds 350-360 lm op een tank (tanken ongeveer 20-21 liter) ruim 1 op 17. En dat doet hij al sinds ik hem heb. Alleen met BP ultimate heb ik bijna 400 km gehaald, maar die benzine is iets duurder, dus per saldo weer gelijk aan kosten.

Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 20 apr 2010, 11:23

Hallo Sander,

Helemaal perfect _004
Jullie zijn dus slimmer geweest dan ik, met minder kosten een prima resultaat. Big RT Smile

sanderh

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door sanderh » 20 apr 2010, 11:30

Slimmer...
Nou dat wil ik niet zeggen en daar gaat het ook niet om, zoals je zelf ook al schreef. Iedereen doet "het" op zijn eigen manier. En nogmaals ik zou hem ook graag eens kietelen met een chipje, bochtjes en vervangingsdempertje, want als ik dat zo hoor loopt tie als de brandweer en dat zal een Recyclizer waarschijnlijk niet allemaal in zich hebben. Het is een goede en goedkope tussenoplossing zeg maar.

Maar als je hem nog eens verkoopt, mag je wel wat onderdeeltjes er afhalen :lol: :lol: :lol:

Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 20 apr 2010, 11:50

Mee eens; alternatieve aanpak, in ieder geval ook een oplossing.

Het is jammer dat "Gespot:.." niet meer is toegestaan, want regelmatig kom ik dergelijke delen weldegelijk tegen, maar moet je snel zijn.

Maar, een Kenny kan je ook heel goed helpen met een zoektocht ben ik achtergekomen (in mijn geval, zwaardere dynamo, onderanderen)

Roadrunner

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Roadrunner » 20 apr 2010, 22:34

De kern van het KFR is een om milieutechnische redenen (in de Motronic vastgelegde) arme afstelling bij bepaalde toerentallen in combinatie met de relatief grote inhoud van de cilinders van onze RT's. Dit zorgt voor een moeizame ontsteking en verbranding. BMW heeft dit probleem uiteindelijk opgelost met de introductie van de twinsparkmodellen. De extra bougies dragen bij aan een groter vlamfront en dus een verbeterde verbranding.

Een andere oplossing is het verrijken van het mengsel. Dit is wat de Recyclizer doet en naar ik aanneem geldt dat op basis van een totaal andere aanpak ook voor chiptuning. Deze oplossingen waren voor BMW niet bruikbaar, daar de RT dan niet meer aan de wettelijke eisen zou voldoen.

Tom.

Gebruikersavatar
Walter
Beheerder
Beheerder
Berichten: 801
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Walter » 21 apr 2010, 14:53

Kijk hier voor de groepsinkoop van de RECYCLIZER:
viewtopic.php?f=50&t=2078
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

mats1

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mats1 » 07 mei 2010, 22:41

Ik heb de KFR Recyclizer nu een week gemonteerd. In combinatie met een goed gesynchroniseerde motor, grote beurt met kleppen stellen, Irridium bougies, nieuw afgestelde gaskabels, heb ik zo goed als geen KFR meer. De motor lijkt ook een stuk rustiger te draaien. Tot dusver alles prima dus.

Echter...

Als ik de motor warm wegzet, en kort daarna weer start, krijg ik hem amper nog aan de praat. Ik heb bvb na een lange snelwegrit getankt, en moet vol gas geven om hem aan de praat te krijgen. Dit doet mijn motor trouwens ook niet altijd.

Als ik dan de Recyclizer weer eraf haal, start hij weer "normaal".

Heeft iemand anders hier ervaring mee?


Alvast dank voor jullie reacties.

gr, mats

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 08 mei 2010, 18:58

Heel af en toe komt dit voor, waarschijnlijk heb je een ander type recyclizer nodig.

Ik had het van de winter bij een temperatuur van -8, net of hij verzoop.
Kabel er tussenuit en starten maar.

Het probleem in deze gevallen is gewoon dat het alleen gebeurd onder extreme omstandigheden.

De Accelerator zou hier geen last van hebben.
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html

Maar je hebt alles perfect afgesteld, hoe rijd je Beemer nu zonder kabeltje ?

Succes ermee,

Bert

mats1

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door mats1 » 08 mei 2010, 19:18

Hoi Bert, de recyclizer zit er gewoon weer op, ik heb er tot nu toe maar 2 keer last van gehad. Het grootste verschil is toch de rust, hij is minder bokkig lijkt wel. En rijdt bijna als een 4cilinder, met de trekkracht van een 2 cilinder.

Dus kortom, ik neem voor goed dat het dan maar af en toe gas geven is om hem te starten.

Bokkie

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Bokkie » 17 mei 2010, 20:56

Hoi Bert,

Beter laat dan nooit! Het is inmiddels ruim een half jaar geleden dat ik de Recyclizer heb geinstalleerd en heb toch een paar puntjes zoals aangegeven:

1. het heeft de KFR van mijn motor niet 100% opgelost....laten we zeggen voor 80%. Dus een redelijk goed resultaat. Wat dat betreft ben ik dan ook tevreden.

2. stationair toerental met Recyclizer tussen 1400-1500 toeren, terwijl zonder Recyclizer rond de 1100 toeren. Herhaaldelijk getest. Lijkt mij niet dat dit iets te maken heeft met het resetten van de Motronic of het blijven hangen van de choke of mankement van de lambdasonde.

Recentelijk heb ik de zuigkracht van beide cilinders gemeten. Koud resulteerde dat in 12-13 bar. Iets warmer schoot rechts een keer door tot 13-15 bar.

Daarna heb ik het stationair draaien bijgesteld door beide koperen schroeven voor de luchtomloop een beetje dicht te draaien en loopt ie nu tussen de 1000-1100 toeren. Wel lijkt het alsof ie wat meer trilt en alsof ik de inspuiting harder hoor "tikken", dus misschien toch de luchtomlopen iets terugdraaien.

Vandaag de zuigkracht op operationele temperatuur gemeten. Links schoot nu een keer door tot 16 bar. Rechts nog steeds rond de 13 bar.

Klopt dit een beetje?
Iets waarvan je zegt/denkt, "denk hier eens aan"?

Groetjes, Jan

BeemerBert schreef:Hallo Bokkie,

Fijn zo'n uitgebreide reactie, jammer dat het resultaat nog niet bevredigend is.
Ik vraag me af of je na het veranderen van de settings de motronic gereset hebt ?

Zelf rij ik met een R1150RT en had ook de roze codeplug.
Ik heb alleen 30 en 87 ( lambdasonde ) doorgelust en uiteraard de recyclizer

Het klopt natuurlijk niet dat je BMW een tijdje op 1400 toeren blijft draaien.
Een eerste instantie denk ik dan aan de Chokeknop die blijft hangen of de lambdasonde die te laat het mengsel terugregeld.

Laat even wat horen,

Bert

Roadrunner

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Roadrunner » 17 mei 2010, 22:00

Jan,

Als je links en rechts een afwijkend vacuüm meet, dan is het tijd voor een rondje synchroniseren. Het trillen zou dan moeten verminderen.

Tom.

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 17 mei 2010, 22:35

Jan,

Met de koperen schroeven stel je inderdaad het stationaire toerental af, MAAR DOE JE OOK DE SYNCHRONISATIE!
Als het goed is heb je tijdens het verstellen een vacuummeter aangesloten gehad en lopen je cilinders gelijk ?

Wat nu belangrijk is: Kleppen stellen / Synchronisatie / eventueel iridium bougies.

Weet niet waar je vandaan komt, maar hier op het forum hebben we onze eigen specialist in Amersfoort. _004
viewtopic.php?f=50&t=1763

Of een forumlid met kennis uit je buurt.

Groet, Bert

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3766
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird » 17 mei 2010, 23:40

Beste Bokkie,

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar ik mis een beetje achtergrond bij je, ik neem aan dat je met zuigkracht een compressiemeting bedoelt, als je een niet al te beste meter hebt is de verschil waarde tussen beide cilinders van belang, normaliter niet meer dan 10% verschil. Dus als je de een meet op 16bar mag de ander daar niet meer dan 10% van afwijken. Als je een goede meter hebt dan is het toch met 11bar wel klaar met onze boxers, als je dus 16bar meet met een goede meter heb je een probleem, zoals veel koolafzetting.

Daarnaast is het van belang dat je afstelt met een paar vacuümmeters anders ga je helemaal van het padje af, als die goed staat kun je zonder meter nog wel eens een kwart slagje doen maar verder ook niet.

Je zegt dat je de inspuiting hoort tikken, zelf nog nooit gehoord, bedoel je misschien dat de pully waar de gaskabel in loopt een beetje beweegt en daarbij op de vaste aanslag tikt? Als dat zo is, is dat niet goed: bij stationair moet die pully stil staan. Het tikken kan ook ontstaan bij versleten assen van de gaskleppen.

Al met al genoeg om de boel eens goed met het juiste gereedschap af te stellen, kan bij Kenny of anders eens goed inlezen hier op het forum en met het juiste gereedschap aan de gang gaan! _004

Veel succes, [groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x)

Bokkie

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Bokkie » 18 mei 2010, 20:32

Bedankt voor jullie reakties. Kleppen stellen recentelijk nog gecontroleerd en dat was goed. Compressie normaal rond de 11bar dus dat zal wel goed zijn. Stationair toch maar iets teruggedraaid. Loopt nu beter. Iridium BRISK bougies zijn een beetje zwart, maar dat komt volgens mij door de rijkere afstelling door de Recyclizer. Wat mij betreft goed zo. Veel rij- en sleutelplezier. Groet, Jan.

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 26 mei 2010, 14:03

Beste collega-RT-ers,

Mijn R1100rt uit 1996 heeft geen katalysator, dus ook niet zo'n grote (gele of witte??) codeerstekker van de Motronic/katalysator in de zekeringenbak. Er zit wel een kleinere zwarte zekering in die ook naar de Motronic verwijst.

En: van KFR heb ik ook last! De motor is afgelopen maand door mijn BMW-dealer gesynchroniseerd op de gasschuiven, maar hij blijft, zeker tussen 3000 en 4000 tpm slecht oppakken en wat stoterig rijden.
Ik had al Brisk bougies gemonteerd.

Vraag 1: kan het wat bokkige rijden en matig accelereren ook te maken hebben met een verontreinigd benzinefilter?
Vraag 2: heeft een, zoals mijn dealer voorstelt, een CO2 meting zin?
Vraag 3: is plaatsing van een Accelerator dan wel een Recyclizer in mijn situatie zinvol?

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Have a nice BMW-day!

WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

sanderh

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door sanderh » 26 mei 2010, 14:27

WernerB schreef:
Vraag 1: kan het wat bokkige rijden en matig accelereren ook te maken hebben met een verontreinigd benzinefilter?
lijkt mij niet als het alleen tussen een bepaald toerental is, maar een nieuw brandstof filter zal de doorslag geven
Vraag 2: heeft een, zoals mijn dealer voorstelt, een CO2 meting zin?
kan ik geen antwoord op geven
Vraag 3: is plaatsing van een Accelerator dan wel een Recyclizer in mijn situatie zinvol?
Is voor 35 euro uit te proberen, of wellicht testrijden bij een medeforum lid

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 26 mei 2010, 17:37

Hallo Werner,

Je woonplaats vermelden _004 wie weet woont er iemand in de buurt waarvan je de recyclizer kunt lenen om te testen.
Ik zal hem zondag 30 mei meenemen naar de oefendag in Oploo.

Groet, Bert
WernerB schreef:Beste collega-RT-ers,

Mijn R1100rt uit 1996 heeft geen katalysator, dus ook niet zo'n grote (gele of witte??) codeerstekker van de Motronic/katalysator in de zekeringenbak. Er zit wel een kleinere zwarte zekering in die ook naar de Motronic verwijst.

En: van KFR heb ik ook last! De motor is afgelopen maand door mijn BMW-dealer gesynchroniseerd op de gasschuiven, maar hij blijft, zeker tussen 3000 en 4000 tpm slecht oppakken en wat stoterig rijden.
Ik had al Brisk bougies gemonteerd.

Vraag 1: kan het wat bokkige rijden en matig accelereren ook te maken hebben met een verontreinigd benzinefilter?
Vraag 2: heeft een, zoals mijn dealer voorstelt, een CO2 meting zin?
Vraag 3: is plaatsing van een Accelerator dan wel een Recyclizer in mijn situatie zinvol?

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

Have a nice BMW-day!

WernerB

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 26 mei 2010, 18:08

Bert,
Dank dat je bereid bent om een set mee te nemen naar Oploo. Ik ben daar echter niet bij! Je kunt hem dus gewoon thuis laten.
Gelet echter op het feit dat menigeen een Recyclizer of Accelarator aanbeveelt, ga ik deze toch maar bestellen. Voor die € 32,- kan ik me geen buil vallen.
Ik zal wel melden hoe e.e.a. me bevalt.
Dank voor je inbreng.

Have a nice BMW-day!

WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 969
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldrop
Locatie: Geldrop

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door PaPinkelman » 26 mei 2010, 18:10

WernerB,

Ik heb een R1100RT die standaard met een katalysator is uitgerust (bouwjaar 2000). Om o.a. het KFR probleem te lijf te gaan hebben we de katalysator "uitgeschakeld" (d.w.z. de lambda sensor losgekoppeld van de motronic en ipv daarvan een potmeter geïnstalleerd waarmee het CO-gehalte wordt afgeregeld). Voor de rest netjes afstellen/synchroniseren en ik heb een perfect lopende fiets!

Dat zou met jouw fiets dus ook moeten kunnen....., ook zonder recyclizer....

BTW: overige modificaties: Iridium bougies en een K&N luchtfilter
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 26 mei 2010, 20:13

PaPinkelman,
Ik ben vanmiddag eens in mijn fiets gedoken en heb inderdaad de CO-potmeter ontdekt. Ik ga er dan ook van uit dat mijn dealer de CO2-meting doet en dan tegelijk m.b.v. de potmeter de boel correct afstelt.
Nadat de kleppen gesteld zijn, de gaskleppen gesynchroniseerd en de CO2-meting/afstelling is uitgevoerd, kan het niet anders zijn dan dat de boel weer loopt als een trein. Het installeren van een ReCyclizer (die ik ook zojuist heb besteld) kan dus alleen maar verbetering opleveren.
Rest alleen nog de vraag of aanschaf van een K&N filter is te overwegen en daarna pas de afstellingen te laten uitvoeren.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 26 mei 2010, 20:21

WernerB schreef:PaPinkelman,
Ik ben vanmiddag eens in mijn fiets gedoken en heb inderdaad de CO-potmeter ontdekt. Ik ga er dan ook van uit dat mijn dealer de CO2-meting doet en dan tegelijk m.b.v. de potmeter de boel correct afstelt.
Nadat de kleppen gesteld zijn, de gaskleppen gesynchroniseerd en de CO2-meting/afstelling is uitgevoerd, kan het niet anders zijn dan dat de boel weer loopt als een trein. Het installeren van een ReCyclizer (die ik ook zojuist heb besteld) kan dus alleen maar verbetering opleveren.
Rest alleen nog de vraag of aanschaf van een K&N filter is te overwegen en daarna pas de afstellingen te laten uitvoeren.

Have a nice BMW-day!
WernerB

Aanschaf K&N is altijd te overwegen :D de vraag is wat verwacht je ervan _004
Er zijn net zoveel mensen voor als tegen als je erop googled.
Je krijgt in ieder geval iets meer geluid ( aanzuiging ) maar verwacht er geen wonderen van.

Ik heb er een en ben tevreden _004
Ik heb zelf wel een Lambda sonde en dan maakt de afstelling niet uit , weet niet of dit met een potmeter ook zo is.
Succes met je keuze,

Bert

Inspector Gadget

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 26 mei 2010, 21:03

Idem hier, ook ik heb een katalysator met lamba-sonde.
En geen Recyclizer, wel grotere bochten en andere uitlaat, zoals eerder aangegeven.
Naast zo'n K&N luchtfilter en Brisk bougies.

(En de Laser motortuning-chip veroorzaakte problemen met het feit dat er geen CO2-potmeter aanwezig is, maar dat terzijde).

Ik ben nog steeds van mening dat ook zonder extra grote bochten en veranderen van de uitlaat, het een kwestie is van goede, en zorgvuldige afstellingen van de fiets.

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 30 mei 2010, 10:35

Gisteren mijn Recyclizer binnen gekregen. 'tWas prachtig weer, dus rap erin met dat apparaat. Fluitje van nog geen cent. Toen een stukje wezen toeren (snelweg/binnenweg/bebouwde kom) kortom: van alles wat en in totaal zo'n 150 km.
Om kort te gaan: de Recyclizer doet wat hij belooft! Mijn KFR is op een frietsie na verdwenen. Trekkracht is wat toegenomen in het middengebied. Blok pakt wat gemakkelijker op als er wordt gas gegeven. Stationair mooi rondlopen op 1100 rpm. Alles niet spectaculair, maar toch....
Vooralsnog voldoet het aan mijn verwachtingen. Een K&N luchtfilter en wellicht andere inlaatbuizen overweeg ik nog.
Wie nog meer adviezen/goede raad/tips/suggesties heeft: ik houd me aanbevolen!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 30 mei 2010, 21:01

WernerB schreef:Gisteren mijn Recyclizer binnen gekregen. 'tWas prachtig weer, dus rap erin met dat apparaat. Fluitje van nog geen cent. Toen een stukje wezen toeren (snelweg/binnenweg/bebouwde kom) kortom: van alles wat en in totaal zo'n 150 km.
Om kort te gaan: de Recyclizer doet wat hij belooft! Mijn KFR is op een frietsie na verdwenen. Trekkracht is wat toegenomen in het middengebied. Blok pakt wat gemakkelijker op als er wordt gas gegeven. Stationair mooi rondlopen op 1100 rpm. Alles niet spectaculair, maar toch....
Vooralsnog voldoet het aan mijn verwachtingen. Een K&N luchtfilter en wellicht andere inlaatbuizen overweeg ik nog.
Wie nog meer adviezen/goede raad/tips/suggesties heeft: ik houd me aanbevolen!

Have a nice BMW-day!
WernerB

Werner _004

Je zult weinig verbeteringen vinden voor de prijs van de Recyclizer Big RT Smile
Paar iridium bougie's en klaar.

De rest is leuk maar prijzig _005

Groet, Bert

Gebruikersavatar
HenkvanR
2019
2019
Berichten: 370
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: R1200RT
Bijz: Hyperpro, V-stream scherm, BMW comfortzadel, enz.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door HenkvanR » 31 mei 2010, 08:12

suggestie:

Mijn R1100RT heeft bij Kenny een service beurt gehad en de recyclizer is er tussenuit gehaald en ik heb nu ook nergens meer last van.
Dus het kan ook zonder
[groet]
HenkvanR -1200-

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 31 mei 2010, 08:27

HenkvanR schreef:suggestie:

Mijn R1100RT heeft bij Kenny een service beurt gehad en de recyclizer is er tussenuit gehaald en ik heb nu ook nergens meer last van.
Dus het kan ook zonder

Tuurlijk kan het zonder, alleen blijkt dat niet overal de beurt zo nauwgezet wordt uitgevoerd als bij Kenny.
Een goed afgestelde BMW heeft zo goed als geen KFR maar met de recyclizer heb je wel een iets soepeler lopende motor _004
En hier bedoel ik iets meer trekkracht en iets meer souplesse.

Maar wees gerust 99,9% van de Boxers rijd zonder Recyclizer.

[groet] Bert

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 31 mei 2010, 18:35

Bert,
Zoals je wellicht al in enkele andere stukjes van mij hebt kunnen lezen, heb ik allang Brisk bougies in gebruik. Ze bevallen me best, maar er wordt nogal verschillend over geschreven.
Over welke Iridium bougies heb jij het, als ik vragen mag. Denso? Type? Mijn dealer heeft het alleen maar over de originele Bosch-bougies of anders adviseert hij alleen maar de Brisk-bougies. (Waarschijnlijk heeft hij de iridium-bougies niet eens in zijn pakket!....). Wat mag ik van de iridium-bougies verwachten?

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 31 mei 2010, 18:44

Hallo Werner,

Ik heb de NGK's http://www.louis.de/_1054ffb7b4c0b2073c ... r=10035100

In principe vertellen ze van iridium het zelfde als van de Brisk bougie, betere vonk etc.
Het grote verschil is mijns inziens dat je over Brisk nogal wat negatieve verhalen leest ( schade etc ) terwijl je dit van NGK of Denso niet leest.
In mijn RS heb ik ook Briks gehad, na ongeveer 5000 km ging er eentje stuk, verder geen schade maar toen ben ik overgestapt naar Iridium en ben nog steeds tevreden.

[groet] Bert

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 31 mei 2010, 19:24

Hallo Bert,
Duidelijk verhaal over de Brisk/NGK/Denso-bougies. Als ik trouwens even in mijn geheugen graaf (gaat steeds moeilijker als je ouder wordt.....) bedenk ik dat er ooit ook bij mij een van de Brisk Bougies de geest gaf binnen de 5000 km. Ook geen schade opgelopen. Geluk?
Ik ga toch eens achter die Iridium bougies aan.
Wie is trouwens die "Kenny" waar ik steeds over lees? Kan ie toveren of zo?

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door BeemerBert » 31 mei 2010, 20:05

WernerB schreef:Hallo Bert,
Duidelijk verhaal over de Brisk/NGK/Denso-bougies. Als ik trouwens even in mijn geheugen graaf (gaat steeds moeilijker als je ouder wordt.....) bedenk ik dat er ooit ook bij mij een van de Brisk Bougies de geest gaf binnen de 5000 km. Ook geen schade opgelopen. Geluk?
Ik ga toch eens achter die Iridium bougies aan.
Wie is trouwens die "Kenny" waar ik steeds over lees? Kan ie toveren of zo?

Have a nice BMW-day!
WernerB
Yep, Kenny kan toveren Big RT Smile
Laat het hem niet horen, is een BMW liefhebber uit Amersfoort die in Januari ( noodgedwongen ) voor zichzelf begonnen is.
Alleen maar positieve geluiden te horen.
viewtopic.php?f=50&t=1763


Er zijn al veel forumleden bij hem geweest en toch nog toe alleen positieve verhalen _004

Groet, Bert

Gebruikersavatar
WernerB
2019
2019
Berichten: 793
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Piedmont Red/Nedplex 68/Midland BT/TomTom Rider
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door WernerB » 31 mei 2010, 20:21

Dank je Bert, voor de doorverwijzing.
Zal die Ken Simon aan mijn lijst van onmisbare personen toevoegen.
Bedankt voor je snelle reacties.

Have a nice BMW-day!

WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, Ria Bos-sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

c2you@msn.com

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door c2you@msn.com » 04 jul 2010, 09:50

Ik heb de recyclizer recent aangeschaft en geprobeerd. De prijs staat niet ter discussie, die is prima.

Ik had de indruk dat de motor, R1100RT, direct veel beter reed en het FR veel minder was.., maar als dat tussen de oren zat dan zou ik het ook geloven.
In een percentage hebben we het over circa 30 procent vermindering.
En idd, iets meer power. Hoewel het niet logisch is, lijkt het brandstofverbruik toch te zijn verminderd. Ik heb helaas geen volle tank verreden, dus zeker weet ik het (nog) niet.

Het viel overigens wel op dat er wat zwarte aanslag op de bougies zat.

Kort na deze aanschaf heb ik iridiumbougies geplaats. ik kocht ze voor 22,50 p/st. Bij Louie kosten ze 14,95 p/st. Dat resulteert in een lager toerental, bij een koude motor, maar eenmaal warm is het FR voor 80% verdwenen. Heel prettig.
Dit overigens met verwijdering van de Recyclizer. Die probeer ik later nog eens uit in combinatie met de Iridiumbougies.

Roadrunner

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Roadrunner » 05 jul 2010, 11:22

c2you@msn.com schreef: ik kocht ze voor 22,50 p/st. Bij Louie kosten ze 14,95 p/st.
....... en op Ebay nog veel minder.

Tom.

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Oprichter BMW RT Forum
Oprichter BMW RT Forum
Berichten: 4112
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1100LT / 1998
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door JOS WRSM » 06 jul 2010, 10:27

Tijdens het lange weekeinde naar de BMW Motorrad Days in Garmisch heb ik de Recyclizer gebruikt. Ik vond dat de -1100- uit 1998 prima liep.
Tijdens de terugrit heb ik, om het verschil te kunnen waarnemen, een tankinhoud lang zonder Recyclizer gereden.
Mijn bevindingen hierbij: Fiets trok gelijk minder sneller op, hield iets meer in en had weer last van KFR. Kortom liep gewoon minder mooi.
Het benzineverbruik was wel minder. Tijdens autobahnrit (gemiddelde snelheid van 145 km) 1:15 met Recyclizer - 1:16 zonder Recyclizer.
Ik heb dus duidelijk een verschil kunnen waarnemen en ben er, ondanks het hogere verbruik, zeer tevreden over. _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding

Rudolf

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Rudolf » 13 jul 2010, 11:06

Heb een recycler aangeschaft. De handleiding die erbij zit betreft niet die van een 1200 RT.. Moet ik alle kuip/tankdelen loshalen voordat ik de recycler kan plaatsen??

sanderh

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door sanderh » 13 jul 2010, 11:56

zie http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php. Er staat een fotootje waar je bij de 1200 rt bij moet. Dan kun je zelf waarschijnlijk wel bepalen wat eraf moet. Je moet bij je aansluiting van je luchtfilter.

Roelof

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Roelof » 01 aug 2010, 13:10

Baird schreef:Ik blijf toch vraagtekens hebben:

Bij mijn 1150 twinspark merk ik geen verschil of ik de Recyclizer er al dan niet tussen heb, het argument daarvoor is genoemd dat mij motor dus dubbele bougies heeft.
1100: probleem=> 1150: probleem => 1150 twinspark = oplossing => 1200 twinspark: weer probleem => 1200 twinspark + Recyclizer = oplossing.

[groet] -1150-
Hoi Baird,
Heb met mijn twin spark R1150RT gereden met en zonder de Recyclizer, eerst met Recyclizer een rit van 200 km gereden ( na enkele weken niet te hebben gestuurd ); Leek allemaal wat soepeler te gaan, de dag erna wederom een tour van 200 km hier heb ik 100 km met Recyclizer en 100 km zonder gereden.
Blijkbaar zat het soepele toch tussen mijn oren want zonder reed ie net zo soepel, oftewel ook ik kon geen verschil merken. :$
Het waren geen snelweg km's , dus ik zal de Recyclizer er nog eens tussen plaatsen als ik weer eens langere stukken Axx ga rijden.
Groet Roelof

Donic

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Donic » 12 aug 2010, 11:50

Ik rijd al bijna tot volel tevredenheid met de Recycizer. I.v.m. een recente verbouwing, mijn motor elders ondergebracht en niet kunnen rijden. Daarvoor nog een toertocht gereden met een verbuik van 1 op 18. Na enkele maanden niet gebruik, druk op de knop zonder choke en gelijk lopen als een zonnetje. (periodiek wel de accu op peil gehouden met de Optimizer4).
Dus: zeer tevreden met de recyclizer.

M.vr.gr.
Donic

Henk*

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Henk* » 19 aug 2010, 20:42

Vandaag ReCyclizer gemonteerd en even een stuk gereden, wat een verschil!
Verheug me nu al op komend weekend.

Henk

Maurice

Recyclizer

Ongelezen bericht door Maurice » 25 aug 2010, 21:13

Ik ben sinds dit voorjaar met een BMW gaan rijden. Na lang van een perfecte tourmotor te hebben gedroomd en eindelijk de financiele middelen te hebben heb ik een nieuwe R1200RT model 2010 gekocht, met meteen dan maar alles erop en eraan om samen met mijn vrouw bepakt en bezakt mooie, lange tourritten te kunnen maken. Kom van een kale Moto Guzzi Mille GT uit 1990 dus dacht van een basic tractor naar een Audi A8 over te stappen. Wat een teleurstelling. Had uit showroom-enthousiasme geen proefrit gemaakt en dus recht "nieuw" van de dealer weg gereden toen ie klaar stond. Motor viel een paar keer stil onderweg, moest veel gas geven als ik weg wilde rijden, geen lekker 2 cylindergeluid etc etc. Dacht eerst dat ik even moest wennen, motor moest inlopen etc maar al snel merkte mijn vrouw op dat ik steeds maar toertjes maakte op de oude Guzzi........ Ja, de BMW reed niet lekker maar hoekig, geen trekkracht onderin, demper van achter steeds besmeurd met roet etc. Was dit nou de BMW boxer waar ik altijd torenhoog tegenop keek, mijn jongendroom van de poster op mijn slaapkamer?
Bij de 1000 km beurt bleek dat de grootste boosdoener bij de dealer reeds bekend was...(leuk) "bla bla tolerantie tandwiel klepmoment bla bla etc etc" van deze hele serie, wordt vervangen". Nou hij reed daarna al een stuk beter maar nog altijd niet vlotjes en soepel. Heb na 30 jaar motor rijden inmiddels een redelijk onderbuikgevoel ontwikkeld of een motor lekker draait of niet. Via dit forum (dank daarvoor) terecht gekomen bij de Recyclizer en kan na montage bevestigen dat ie echt een heel stuk lekkerder en soepeler rijdt. Zeker in de lagere toerentallen en dus minder op het gas houden en schakelen. Nu begint het een beetje te lijken op waar ik al die jaren van heb gedroomd. Verder inrijden, nasynchroniseren misschien, dingetje hier dingetje daar en zo komen we er wel.
Electronica, wegligging, afwerking, electronische instelling vering etc. etc. allemaal uniek en alles super, jammer dan van die "te droge" motorafstelling.

Mocht u nog aanbevelingen hebben hoe dat ik hem nog lekkerder kan laten draaien dan hoor ik dat graag.

P.S. 1. Ben 1,91 m lang dus inmiddels wel de standaard "lawaai"ruit vervangen door een Nedplex ruit. Ook een wereld van verschil, eindelijk ten volle het voordeel van een kuip/ruit motor.
P.S. 2. Voordat de Guzzi Mille GT fatsoenlijk draaide en reed ook wel jaren bezig geweest en heel wat geld verder. Uiteindelijk iemand (Marcel Verbraak) gevonden met passie, ervaring en verstand (unieke combinatie) van Guzzi die hem heerlijk laat rijden: http://www.vmotoren.be

Gebruikersavatar
speek
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Recyclizer

Ongelezen bericht door speek » 25 aug 2010, 21:36

Maurice schreef:... jammer dan van die "te droge" motorafstelling.
Mocht u nog aanbevelingen hebben hoe dat ik hem nog lekkerder kan laten draaien dan hoor ik dat graag.
Ruud Freriks in Goes.
It's never too late to have a happy childhood.

vioma

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door vioma » 24 sep 2010, 17:48

Vandaag de Recyclizer van gijsbertus (1100rt) ff geleend om te proberen op mijn 1150 GS ,en met positief resultaat tot nu toe (nog maar 20km mee gereden). Hij loopt beter in de lage toeren en trekt ook beter, in de hoge toeren weinig verschil .
Stationair wel neiging om na een poosje te verzuipen ,hij krijgt dus duidelijk meer brandstof .
Ik mag hem een poosje proberen van Gijs dus maar ff zien wat er met het verbruik gebeurt.
[groet] Peter

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3766
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Baird » 24 sep 2010, 18:16

Kun je mooi 10 oktober mee! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x)

gijsbertus

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door gijsbertus » 24 sep 2010, 18:29

is ook eigenlijk bedoeld voor RT 1100
Groet Gijs

vioma

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door vioma » 24 sep 2010, 19:25

Kun je mooi 10 oktober mee!
Vast wel, alleen de startmotor nog ff repareren, de Bendix draait door bij warme motor.
Ik was vergeten dat ik 10 okt 30 jaar getrouwd ben , maar dan kan ze (mijn vrouw) ook wel zonder mij vieren ;) :D
is ook eigenlijk bedoeld voor RT 1100
Groet Gijs
En toch heeft hij op de 1150 gs meer effect dan op de 1100 van jou Gijs _001
[groet] Peter

gijsbertus

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door gijsbertus » 24 sep 2010, 20:17

Hij pakte van onderen mooi op zo te zien.
Hij rookte wel een beetje
fijn feest
groet Gijs

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3766
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Baird » 26 sep 2010, 18:48

vioma schreef:
Kun je mooi 10 oktober mee!
Vast wel, alleen de startmotor nog ff repareren, de Bendix draait door bij warme motor.
Ik was vergeten dat ik 10 okt 30 jaar getrouwd ben , maar dan kan ze (mijn vrouw) ook wel zonder mij vieren ;) :D
is ook eigenlijk bedoeld voor RT 1100
Groet Gijs
En toch heeft hij op de 1150 gs meer effect dan op de 1100 van jou Gijs _001
[groet] Peter
Dan rijdt ze toch mee op de HD?
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x)

vioma

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door vioma » 26 sep 2010, 20:44

Dan rijdt ze toch mee op de HD?
Ten eerste heeft die open uitlaten :!: en ten tweede wie zijn vrouw lief heeft laat haar thuis :!: :!: :O ;)

Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”