Pagina 2 van 8

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 dec 2009, 22:27
door Brommertje114
Stingray schreef:Wat ik erover gelezen heb op vnl het GS forum is dat dit nogal wisseld en niet specifiek aan een bepaald type RT ligt. Veel geven wel een iets hoger verbruik aan maar dan iets in de trant van 1:18 naar 1:17 (,5). Dus op een tank 20liter 20km minder ver en dat valt wel te overzien. Maar ook meldingen van een toename van 1:18 naar 1:15.
In die laatste richting moest ik wel gaan denken, volgens m'n kennis. Dus zo'n beetje 't zelfde verbruik als m'n ex K-tje... :(
Stingray schreef:Wat aan informatie ontbreekt is de onderhoudstoestand en welke bougies/orginele uitlaat ja/nee etc. Recentelijk afgesteld of 10dkm geleden.
Pas gekocht, afgeleverd met onderhoudsbeurt, standaard bougies, originele uitlaat, plm. 34dkm.
Stingray schreef:Ik denk dat je voor 35,= geen bult kan vallen als het op jouw motor geen positieve verandering geeft.
Daar heb je helemaal gelijk in.

Vandaag Driebergen-Assen v.v. en op "normale" snelwegsnelheid geen centje pijn maar tot 50-60 km/u is 't lastig 't meest rustige toerental te vinden. En dan wordt op weg naar huis van Utrecht tot Gouda over de A12 tussen de file's doorrijden wel wat rukkerig... :oops:
Gewoon maar zo'n "draadje" kopen denk ik!

Eric

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 dec 2009, 16:39
door Baird
Recyclizer gemonteerd op mijn -1150- twinspark, merk geen enkel verschil behalve dat de actieradius ongeveer 30 km minder is op een tank, dus nog een paar keer bijhouden en dan er weer af halen.

Misschien dat het bij dit koude weer relatief minder uitmaakt, ben eigenlijk benieuwd wat hij van de zomer gaat doen in Italië bij 30C +,

heeft iemand hier al ervaring mee?

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 dec 2009, 20:54
door DutchBear
Bert,

Volgens mij heb jij de recycler al ingebouwd: het heet dan TWINSPARK _004

Twinspark is namelijk de BMW oplossing voor KFR (of l*l ik nou uit m'n nek? :roll: )

Ik heb een 1150RT die rond de 3000RPM behoorlijk rückelde.
Nu, met de Recycler, veel minder.
Verbruikt wel wat meer, maar dat is niet meer dan het verschil tussen op de zijstandaard tanken versus op de middenbok tanken

gr
Peter

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 dec 2009, 22:39
door Baird
DutchBear schreef:Bert,

Volgens mij heb jij de recycler al ingebouwd: het heet dan TWINSPARK _004

Twinspark is namelijk de BMW oplossing voor KFR (of l*l ik nou uit m'n nek? :roll: )

Ik heb een 1150RT die rond de 3000RPM behoorlijk rückelde.
Nu, met de Recycler, veel minder.
Verbruikt wel wat meer, maar dat is niet meer dan het verschil tussen op de zijstandaard tanken versus op de middenbok tanken

gr
Peter
en waarom maken ze hem dan in eerste instantie voor de R1200 .............................? _001

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:21
door wimmers
Beste mensen,

Na de reacties te hebben gelezen op dit forum heb ik toch maar besloten om een Recyclizer te bestellen.
Net gedaan dus die zal wel ergens volgende week binnen komen.
Ik heb wat lichte last van het KFDR-syndroom.
Heb net op de RT sleutel dag mijn kleppen gesteld en nieuwe bougies gestoken.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Als ik hem straks binnen krijg sluit ik hem dan aan op de stekker op het luchtfilterhuis? _001
Sorry maar ik ben niet zo'n enorme techneut als sommigen van jullie.
Heeft er wellicht iemand een fotootje waar deze zit.
O sorry, ik rij zelf een BMW R1100rt van mei 1997.

Ik ben zeer benieuwd naar een reactie van jullie techneuten kant.
Alvast bedankt!

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 27 dec 2009, 13:33
door clemturbo
Hoi Wim,

Zadel eraf, stekker loskoppelen van het luchtfilterhuis, en de de recyclizer er tussen plaatsen, kan niet verkeerd gaan.

Grt. Clemens

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 27 dec 2009, 16:28
door wimmers
Bedankt mensen voor deze ongelooflijke snelle reactie.
Wanneer de recyclizer binnen is en het weer een beetje meewerkt ga ik hem direct plaatsen.
Als het werkt zal ik er een foto van maken en plaatsen.

Ben heel erg benieuwd naar het resultaat.

Alvast voor iedereen een goed uiteinden en dat er weer velen mooie motor kilometers mogen volgen komend jaar.

Wim

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 29 dec 2009, 08:11
door Donic
wimmers schreef:Beste mensen,

Na de reacties te hebben gelezen op dit forum heb ik toch maar besloten om een Recyclizer te bestellen.
Net gedaan dus die zal wel ergens volgende week binnen komen.
Ik heb wat lichte last van het KFDR-syndroom.
Heb net op de RT sleutel dag mijn kleppen gesteld en nieuwe bougies gestoken.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Als ik hem straks binnen krijg sluit ik hem dan aan op de stekker op het luchtfilterhuis? _001
Sorry maar ik ben niet zo'n enorme techneut als sommigen van jullie.
Heeft er wellicht iemand een fotootje waar deze zit.
O sorry, ik rij zelf een BMW R1100rt van mei 1997.

Ik ben zeer benieuwd naar een reactie van jullie techneuten kant.
Alvast bedankt!
Hoi Wim,

Het is inderdaad eenvoudig. IK heb ook een -1100- en inderdaad, zadel eraf en aansluiten.
Dan starten en testrijden. Het effect vond ik buitengewoon positief. Vrijwel geen KFR meer, beter starten en meer overall souplesse en kracht onderin. De Recyclizer gaat er bij niet meer af.
Laat even weten wat je ervan vond - > als het weer het toelaat natuurlijk.

Succes, Donic

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 09 jan 2010, 13:30
door wimmers
Voor wie vlak voor het slapen gaan toch nog even zijn koppeling gaat vervangen is onderstaande reactie op het plaatsen van een Recyclizer natuurlijk onzin. Maar voor mensen die twijfelen moeten zich afvragen of zij een verlengsnoer kunnen aansluiten. Want zo gemakkelijk is het. Ik had beloofd foto's te maken dus bij deze.

Afbeelding

Beginsituatie; stap 01

Afbeelding

stap 02

Afbeelding

stap 03

Afbeelding

stap 04

Afbeelding

stap 05; en dit is hem nou, de Recyclizer. Sluit stekker A aan op de stekker van stap 04 de rechter foto.
Dan wordt aansluiting B weer aangesloten op het luchtfilterhuis. Echt simpeler kan niet.

Afbeelding

stap 06; hierna zadels weer terugplaatsen en genieten.

Nu moet ik alleen nog wachten dat het weer omslaat en ik de straat uit kan rijden want dat is nu 1 grote ijsvlakte.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 09 jan 2010, 20:36
door HansD
Hoi Wim,
Duidelijk fotos zo. Ik ben benieuwd hoe je RT nu loopt, na een eigen kleine beurt en de Recyclizer.
Ik hoor het wel als de dooi invalt (mijn nieuwe R1200RT staat me vanuit de carport al 2 weken sip aan te kijken...)
Groetjes,
Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 jan 2010, 11:54
door DutchBear
Hans,

Je mag je mooie 1200 wel bij mij neerzetten hoor.
Hoef je je ook niet schuldig meer te voelen ! :D _005

Peter

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 jan 2010, 14:21
door salsapepe
Hallo allemaal,

Ik zal het vast gemist hebben, maar waar bestel ik een recyclizer voor een R 1100 RT?? Aan het begin van het draadje kom ik een link tegen naar Novitech. Op die site kun je er een bestellen bij J. van 't Schip in Zuid Scharwoude (zou zo'n ding ook werken op voetballers :lol: ) maar er staat bij dat ze alleen leverbaar zijn voor een 1200GS(A), 1100GS en 1150GS..........

Groetz,
Rogier

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 jan 2010, 14:38
door Baird
had ik ook , maar gewoon bestellen met vermelden voor welk type het gaat. Ik heb een mailwisseling met hem gehad om zijn website aan te passen zodat dit soort vragen overbodig worden, vond hij een goed idee, maar blijkbaar (nog) niets mee gedaan.

Voldoende zo??

-1150-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 jan 2010, 14:43
door salsapepe
Hallo Bert,

Bedankt voor de snelle reactie! _004

Ik ga er direct een bestellen. Ben benieuwd.

Groetz,
Rogier

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 10 jan 2010, 22:00
door wimmers
Hoi Bert,

Gewoon doen en bestellen. Op het bestelformulier kun je al een en ander invullen. Ik heb voor de zekerheid ook nog even een email verzonden. Ik kreeg hem direct na de feestdagen netjes toegestuurd keurig begeleidt met een papier met foto's hoe je hem moet installeren plus een tie rip. Alleen hebben ze hier een GS voorgebruikt. Ik heb de foto's van mijn motor hierboven staan. Ik heb helaas ook nog steeds niet kunnen rijden maar heb natuurlijk wel even de motor gestart. Ik zal met best wel vergissen maar het lijkt haast wel alsof hij al bij stationair draaien al een ander "geluid" heeft. Of zal dit een combinatie zijn van langdurig niet gereden hebben (zeker al wel 2 weken), afstellen van de kleppen, nieuwe bougies en kleppen- en injectorenreininger? Ik ben zooooo benieuwd!

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 jan 2010, 07:19
door Donic
Hoi Wim,

Dat zou best eens met de Recyclizer te maken kunnen hebben. Mijn ervaring was dat ie direct aansloeg en lekker rustig liep. Ik heb er al veel plezier van gehad. Heb 'm nu een half jaar gemonteerd en het was het helemaal waard. Rustiger lopen, vrijwel geen KFR meer, meer vermogen onderin, meer power over de hele bandbreedte. Benzineverbruik marginaal iets meer.
Ik hoop dat ik je niet te lekker heb gemaakt, want het weer is er nog niet naar om 'm uit te proberen.
Ben wel heel benieuwd naar je reactie als het zover is.

M.vr.gr.
Donic

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 jan 2010, 11:44
door wimmers
Hoi Donic,

Ja wrijf het er maar in dat hij lekkerder is gaan lopen. :D
Ik kan wel janken. Natuurlijk best wel confortabel met de auto naar het werk maar geef mij maar de motor.
Zodra het kan en verantwoord is ga ik hem direct uitproberen.
Heeft er iemand connecties bij het KNMI of Piet Paulusma? :D :D

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 jan 2010, 12:30
door vioma
wimmers schreef:Heeft er iemand connecties bij het KNMI of Piet Paulusma? :D :D
Paulusma ? Daar heb je niets aan ,die zit er altijd naast , daarom is hij ook gescheiden :D

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 11 jan 2010, 15:40
door Dingelbert
vioma schreef:
wimmers schreef:Heeft er iemand connecties bij het KNMI of Piet Paulusma? :D :D
Paulusma ? Daar heb je niets aan ,die zit er altijd naast , daarom is hij ook gescheiden :D
:lol: :lol: :lol:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 jan 2010, 10:56
door wimmers
En vandaag was het dan eindelijk zover.
Vrijdagavond was de straat eindelijk ijsvrij dus vandaag op de motor naar het werk.
Wat inderdaad opvalt is dat het lijkt alsof hij makkelijker start.
Als het weer het toelaat rij ik elke dag op de motor naar het werk. Hij staat altijd aan de druppellader. Natuurlijk niet als ik rij :D

Het eerste stuk is moeilijk omdat de motor nog niet warm is en ik het eerste stuk op de choke rijd totdat het eerste streepje van de temperatuur verschijnt.
Toen die er eenmaal stond had ik een twijfelende dame voor me rijden dus kon ik niet zo nu en dan even aan het gas hangen.
Maar eenmaal voor het verkeerslicht en de vrije ruimte voor me kreeg ik de indruk dat hij inderdaad nog soepeler oppakt.
Of dit meer vermogen is durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik bijna drie weken niet gereden heb.
Maar de bevindingen tot nu toe zijn positief.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 29 jan 2010, 20:46
door salsapepe
Heb gisteren de Recyclizer per post ontvangen en direct "gemonteerd" (kkdwd) en een proefrit gemaakt. Ik heb mijn RT nu vanaf 11 december jl en al ruim 4000 km met veel plezier (en kou) gereden. Zo'n draadje van 35 euro voegt een nieuwe dimensie toe; motor trekt onderin een stuk beter en loopt merkbaar rustiger. Perfecte aankoop! Bedankt allen voor de goede tips. _004

Groetz,
Rogier :D

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 07 feb 2010, 19:17
door Brommertje114
Er zat een week tussen betalen en monteren van de ReCyclizer... een zaterdag besteld en betaald, een donderdag ontvangen en de zaterdag erop gemonteerd. Te veel andere dingen op de agenda om een stukje te gaan rijden. Vandaag wel dus inpakken maar. Maar eerst even proberen te starten... nou d'r was dus _003 Oia mooi nix thuis! Twee klappen en daarna afgelopen... Wat nou weer! Eerst maar effe 't draadje er weer tussenuit, daarna gelijk starten. Draadje er weer tussen en weer niet lopen. Totdat ik er achter kwam dat je de choke (als je 't zo mag noemen) niet moet gebruiken... handgas een stukje open, starten en lopen. Gelijk mooi rond maar dat deed-ie altijd al als-t-ie koud was.
Met één streepje temperatuur op de meter kon 't handgas al helemaal terug. En toen 't allemaal lekker warm was even wat geprobeerd... Op "tussen-de-files-door"-snelheid gereden, netjes 80 in z'n vier, flink draaien aan 't gas en nog zo een paar dingen. Het KFR is zo goed als verdwenen, nog héél vaag aanwezig. De trekkracht onderin is behoorlijk toegenomen, hij loopt ook vlotter door z'n toeren heen. Dus tot op heden is 't een behoorlijke vooruitgang maar na 90 km. is niet goed vast te stellen of 't verbruik beïnvloed wordt.
Gewoon kopen dus, dat ding!

Eric

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 07 feb 2010, 22:49
door Baird
@eric:
ik neem aan dat jij een mono-spark exemplaar hebt?

[groet] -1150-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 08 feb 2010, 05:30
door Brommertje114
Baird schreef:@eric:
ik neem aan dat jij een mono-spark exemplaar hebt?

[groet] -1150-
Jawel.

Eric

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 feb 2010, 03:14
door Inspector Gadget
Voor degene die de technische achtergrond over de werking e.d. wenst te lezen;
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 feb 2010, 10:44
door Baird
Ik blijf toch vraagtekens hebben:

Bij mijn 1150 twinspark merk ik geen verschil of ik de Recyclizer er al dan niet tussen heb, het argument daarvoor is genoemd dat mij motor dus dubbele bougies heeft. Hoe kan deze meneer(http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php) dan problemen hebben met zijn 1200RT en het feit dat de Recyclizer ook geleverd wordt voor de 1200? Hier klopt toch iets niet? Of heeft Herr BMW het mengsel bij de 1200 nog armer gemaakt dat hier toch weer een Recyclizer nodig is, it doesn't make sence !!

Misschien een beetje doordravend maar ik vind het gewoon vreemd.

1100: probleem=> 1150: probleem => 1150 twinspark = oplossing => 1200 twinspark: weer probleem => 1200 twinspark + Recyclizer = oplossing.

[groet] -1150-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 feb 2010, 13:16
door Inspector Gadget
Ik ben geen motor-expert, electronica is meer mijn "ding"; _002

Wat de Recly, rezly, reczly, afijn, dit soort apparaten doen, is de ECU foppen dat de omgevingstemperatuur lager ligt dan het actueel is, waardoor de brandstof-inspuiting aangepast wordt.
Maar als de brandstof-inspuiting goed/beter is afgesteld, heb je, o.a. ook door de twin-spark, geen KFR probleem.
En zal zo'n Recyclizer veel minder effect hebben, anders dan behalve een hoger brandstof-verbruik, verwacht ik.

Dat is althans wat ik denk ;)

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 18 feb 2010, 16:49
door HansD
Baird schreef:... Hoe kan deze meneer dan problemen hebben met zijn 1200RT ...
Hoezo heeft de -1200- last van KFR?? Ik heb nergens last van. Wel voel je dat de machine mager is afgesteld en met een beetje rijker mengsel beter zou lopen.
Hangt ook af van wat we precies met KFR bedoelen - voor mij was het schokkerige gedrag van de R1100RT tussen 3000 en 4000 toeren bij constante snelheid. (Konstant Fahr Ruckeln) en dat heb ik bij de -1200- niet.
Andere -1200- rijders misschien wel?

Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 20 feb 2010, 11:23
door Roadrunner
De kern is met name het 'arme mengsel' bij bepaalde toerentallen vanwege de milieutechnische eisen. Bij de -1100- en -1150-singlespark levert dit ondermeer als bijverschijnsel KFR op. Dit is door de dubbele bougies bij latere modellen ondervangen (arm mengsel onsteekt in een relatief grote cilinder beter met twee vlamfronten). Daarmee is de KFR dus weg _004, maar dat wil nog niet zeggen dat de motor bij deze toerentallen optimaal loopt. Door de weerstandstuning wordt het mengsel wat rijker, verbetert de loopcultuur en da's fijn. Ik ga er van uit dat de motor daarmee niet meer aan de milieueisen voldoet. Was dat wel zo, dan had meneer BMW dit kunstje natuurlijk al vanuit de fabriek ingebouwd.

Tom.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 10:24
door RHarryRT
Gisteren de Recyclizer ontvangen uit Belgie en meteen gemonteerd op mijn r1100rt,steld echt niets voor 5 min en klaar.Daarna het grote moment starten en lopen na 4 weken van stil staan,even een blokje om te kijken hoe de motor rijdt.De motor loopt prima en pakt mooi op bij elk toerental,maar het stationair toerental is met twee honderd omhoog gegaan.Hebben hier meer mensen last van en zoja hoe zet ik het toerental naar beneden,de motor was op bedrijfs temperatuur.

Graag jullie reacties.

Groet Harry :idea:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 16:05
door DutchBear
Hoi Harry,

Heb ik net zo met m'n 1150.
Toen ik echter een paar maanden geleden met veel hogere temperatuur reed, was dit niet het geval.

Wellicht dus agv de lage temperatuur. Ik wacht even af...

Peter

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 16:11
door RHarryRT
We wachten het wel even af,de zomer komt er aan.

gr Harry

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 16:26
door peijsj
Beste

mijn -1100- maakt niet meer toeren met dat ding.
groet

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 17:06
door DutchBear
peijsj schreef:Beste

mijn -1100- maakt niet meer toeren met dat ding.
groet
ah jakkes!
hadden we net zo'n fijne verklaring met de gedachte op mooi weer gericht...!

spelbreker :D

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 17:36
door Inspector Gadget
:lol:
Heerlijk die humor hier, waardeer dat enorm! _004

Maar, denk dat er wel een verklaring ligt icm met het weer (lees: temperatuur)

Als de motor in kwestie veel te arm staat afgesteld, zal het toerental m.i. (te?) laag zijn, immers de fiets krijgt te weinig brandstof-inspuiting om het toerental te halen.
Middels de Recyclizer wordt de ECU "gefopt" en zal er meer brandstof-inspuiting plaatsvinden, en in dit specifieke geval, het toerental ook toenemen.
Volgens mij is het een kwestie (voor deze fiets) van het beter afstellen (lees: de reguliere afstellingen die vaker gedaan worden) zonder Recyclizer, en daarna de Recyclizer er weer tussenplaatsen. _001

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 21 feb 2010, 23:48
door Baird
@dutch:
Draaien onze motoren bij stationair in closed-loop of doet de lambdasensor niet mee en is het een afstelling waarbij we met een vaste ( oa door de lucht temperatuur bepaalde) hoeveelheid brandstof alleen de hoeveelheid lucht bij-regelen?

Als het geen closed-loop is zou zou dat veklaren waarom stationair omhoog gaat bij plaatsen van de Recyclizer.

[groet] -1150-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 feb 2010, 00:26
door Inspector Gadget
Stationiar toerental geeft Herrn. BMW voor de R1100's 1000 t/m 1200 tpm op.

En dat regel je met de grote koperen schroeven op elk van de motorkanten.
Als het stationair draaien vrij onregelmatig gaat, is het door te weinig lucht of omdat de motor niet synchroon loopt.
Want dat is wat die schroeven namelijk regelen, de luchttoevoer voor stationair draaien.
(Low RPM Sync)

De TPS (Throttle Position Sensor) geeft aan de ECU door wat de stand van de gashandel is, dus ook de stationaire stand.

Mijn kennis is niet voldoende of het een closed-loop systeem is of niet. _002

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 feb 2010, 08:47
door Baird
dutchmidiman schreef:Stationiar toerental geeft Herrn. BMW voor de R1100's 1000 t/m 1200 tpm op.

En dat regel je met de grote koperen schroeven op elk van de motorkanten.
Als het stationair draaien vrij onregelmatig gaat, is het door te weinig lucht of omdat de motor niet synchroon loopt.
Want dat is wat die schroeven namelijk regelen, de luchttoevoer voor stationair draaien.
(Low RPM Sync)

De TPS (Throttle Position Sensor) geeft aan de ECU door wat de stand van de gashandel is, dus ook de stationaire stand.

Mijn kennis is niet voldoende of het een closed-loop systeem is of niet. _002
Alles bekend, het ging om het laatste, iemand een hint?

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 feb 2010, 14:22
door Dave
Ja, wel een hint, maar die zie jij niet _001 :D (met dank aan de KRO)

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 22 feb 2010, 17:10
door BRS07
Volgens mij hebben de 1100's nog geen lambda-sonde dus kan men niet spreken over open- of closed loop. De 1150 heeft de lambda sonde wel en zal dus beneden een bepaalde themperatuur open-loop draaien (opwarmfase) en boven een bepaalde themperatuur closed-loop (bedrijfsthemperatuur)

Volgens mij hebben de 1100's ook nog een verstelschroef (regelbare weerstand) waarmee je het co-gehalte kan afstellen. Deze zet ik meestal op 3-3.5% co. Maar pas als de gasklephuizen 100% stonden. Gaskabels een paar milimeter speling dan de koperen lucht-omloopschroeven synchroniceren met de kwikkolom. Hierna gas handel bedienen tot 2500 - 3000 omw/min en wederom met de kwikkolom de kabels vanuit de splitter synchroniceren. Hierna nog de fijn tuning naar stationair co-percentage.

De 1150 is alleen af te stellen met de koperen lucht-omloopschroeven en op versneld stationair toerental met de gaskabels.

Maar ik kan het mis hebben, [groet] Hans -1200-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 23 feb 2010, 18:46
door Wim
Dingelbert schreef:
Mike Philippens schreef:Hoewel het KFR effect op een 850 veel minder aanwezig is, ben ik benieuwd of dit ding ook bij mij zou werken. Ik weet niet in hoeverre de motronics verschillen. Zou ik de uitvoering van de 1100RT moeten hebben?
Mike, die vraag kun je gewoon even voorleggen aan de verkoper. Mijn ervaring is dat je gewoon kunt "uitproberen". Niet goed, geld terug.
Peter

De verkoper adviseerde mij om er één voor een r1200rt te bestellen. En inderdaag hij geeft aan niet goed geld terug. Vandaag besteld hou je op de hoogte

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 28 feb 2010, 11:47
door Wim
Vrijdag de recyclizer op mijn r850rt (ex overheid) gemonteerd. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het "KFR'n"is verdwenen. Verder reed de mijne op de snelweg bij contstante snelheid boven de 100 ook altijd wat schokkerig. De dealer kreeg dit er niet uit. Dat verschijnsel is nu helemaal verdwenen. Kortom ik ben zeer tevreden.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 12:36
door HansD
Weet iemand hoe je de Recyclizer op de R1200RT monteerd? Moeten de zijpanelen eraf , bijvoorbeeld?
(de bijgeleverde instructies zijn alleen voor 1200 GS)
Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 12:51
door Baird
HansD schreef:Weet iemand hoe je de Recyclizer op de R1200RT monteerd? Moeten de zijpanelen eraf , bijvoorbeeld?
(de bijgeleverde instructies zijn alleen voor 1200 GS)
Hans
Kom maar langs dan vlooien we het uit!

[groet] -1150-

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 15:08
door wimmers
Hoi Hans,

Maar is de 1200rt dan zo wezenlijk anders opgebouwd voor wat betreft het installeren van de recyclizer.
Als dit niet zo is heb ik op pagina twee van dit forum een foto reportage gezet.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 15:13
door HansD
wimmers schreef:Hoi Hans,

Maar is de 1200rt dan zo wezenlijk anders opgebouwd voor wat betreft het installeren van de recyclizer.
Als dit niet zo is heb ik op pagina twee van dit forum een foto reportage gezet.
Wim,
Eerlijk gezegd weet ik dat (nog) niet. Ik heb nog heel weinig gesleuteld aan mijn nieuwe -1200- ; in de eerste plaats omdat de dealer dit allemaal moet doen (lease-bike!) - maar ook omdat alle bouten en moeren nu Torx zijn en ik geen Torx inbus en dopsleutels had (inmiddels wel , ik heb mijn schakelpedaal versteld).
Ik zal mijn zadel er eens afhalen, dan vertel ik je daarna of de aansluiting ook niet gewoon onder het zadel zit :$

Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 15:17
door Baird
@Hans:
Uitnodiging blijft staan

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 16:15
door sanderh
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Was overigens als door DMM eerder in dit draadje geplaatst.
Op deze site staat een plaatje van de 1200rt en waar de aansluiting zit. Aan de linkerzijkant vlak onder de tank.
Dan kunnen jullie wel zien wat je eraf moet slopen, ik heb maar een 1100rt en daar zit die onder het zadel :D :D

Succes.

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 01 mar 2010, 22:19
door HansD
sanderh schreef:http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Was overigens als door DMM eerder in dit draadje geplaatst.
Op deze site staat een plaatje van de 1200rt en waar de aansluiting zit. Aan de linkerzijkant vlak onder de tank.
Dan kunnen jullie wel zien wat je eraf moet slopen, ik heb maar een 1100rt en daar zit die onder het zadel :D :D

Succes.
Klopt, even snel onder het zadel gekeken, en bij de -1200- zijn het luchtfilter en de accu tov de -1100- en -1150- omgewisseld.
Dus, dat wordt een keertje de tupperware eraf (nog niet gedaan bij de -1200- ).
Even kijken wanneer het schikt, en dan kom ik een keertje bij je langs Bert.

Hans

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Geplaatst: 02 mar 2010, 00:02
door Baird
Is goed! _004