Pagina 1 van 1

Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 12:23
door jfruiter
Maar weer eens aan de slag, dit keer de injectors.
Laten reinigen en testen bij oldenijens st. Jansklooster, vakkundig en niet duur (10,00 p st)
Zat erg veel vuil in, en kreeg te horen dat ze niet best meer waren.
Ze rijdt nu wel wat beter :D
Nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, kan ik 1100 injectors wisselen met 1150 exemplaren en dan ook de benz. drukregelaar 3,5 i.p.v. 3 bar.

Jan

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 12:43
door Baird
Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 12:53
door jfruiter
Baird schreef: 22 jun 2017, 12:43 Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html
Had ik ook gezien, maar ben benieuwd of ze gewisseld kunnen worden van 1150 dit i.v.m. vier tegen over 1 gaatjes ;)

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 16:03
door CCvW
Er kunnen ook injectors in van een 1200. Heb ik ook. Maakt echt een groot verschil.

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 16:38
door jfruiter
CCvW schreef: 22 jun 2017, 16:03 Er kunnen ook injectors in van een 1200. Heb ik ook. Maakt echt een groot verschil.
Zal niet plug and play denk ik

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 18:06
door Baird
Ik weet niet of je bij een R1100XX het verschil merkt tussen de R1150 en de R1200 injectors, het scheelt in ieder geval geld. Een R1100RT zal nooit een R1200RT worden daar moet je meer voor doen. :mrgreen: Het grootste verschil is het feit dat beide injectors even veel gaan doen, dit zorgt voor een soepeler loop en veel beter oppakken van de motor.

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 20:48
door CCvW
Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.

Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!

https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 21:06
door jfruiter
CCvW schreef: 22 jun 2017, 20:48 Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.

Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!

https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk
Heb je ook een link van de aanpassingsvermogen?

Re: Injectors

Geplaatst: 22 jun 2017, 22:23
door CCvW
Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html

Re: Injectors

Geplaatst: 23 jun 2017, 04:44
door jfruiter
CCvW schreef: 22 jun 2017, 22:23 Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html
Sorry autocorrect :mrgreen: bedankt voor de link _004

Re: Injectors

Geplaatst: 21 sep 2017, 15:01
door dj.verhulst
CCvW schreef: 22 jun 2017, 22:23 Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html
kan je deze er zo in schroeven of moet er ook wat aan de benzine druk gedaan worden ?

Re: Injectors

Geplaatst: 26 sep 2017, 15:17
door CCvW
Deze kun je er zo inschroeven. Aanpassingset en injector dus. Succes!

Ik heb mijn R850 net verkocht. Anders had je zeker een proefrit mogen maken. Het maakt een groot verschil.

Re: Injectors

Geplaatst: 26 sep 2017, 15:45
door dj.verhulst
die aanpas set is niks meer dan een beugeltje als ik het goed heb.

ik ga vrijdag voor een reparatie , vervanging sensor temperatuur ,, maar als dat niet helpt overweeg ik deze injectoren

het is me niet helemaal duidelijk wat de gemiddelde levensduur is van injectoren , wijken die erg af van auto's ?

mijn 850 heeft 88 k km gelopen is van 1998 ,, mijn indruk is dat ie een tijd heeft stil gestaan, en niet geweldig is onderhouden.

Re: Injectors

Geplaatst: 26 sep 2017, 20:56
door CCvW
Waar herken je dit aan?

Ook een 850 rijdt niet heel soepel hoor. Dit is vrij normaal.

Re: Injectors

Geplaatst: 27 sep 2017, 07:35
door dj.verhulst
als je van een F 800 GS 2008 komt komt is ie een verademing ...

Re: Injectors

Geplaatst: 27 sep 2017, 07:37
door CCvW
Is dat zo'n stugge motor? Waar ligt dat aan?

EV14's maken echt een verschil op een 850 qua souplesse. Het kan echter zijn dat een R1200 een hogere inspuitdruk hanteert waardoor deze injectors misschien niet helemaal ideaal functioneren.

Re: Injectors

Geplaatst: 27 sep 2017, 13:44
door dj.verhulst
te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .

met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.

Re: Injectors

Geplaatst: 28 sep 2017, 20:46
door Ton1959
dj.verhulst schreef: 27 sep 2017, 13:44 te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .

met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.
Is de pot meter wel goed?

Re: Injectors

Geplaatst: 29 sep 2017, 07:48
door dj.verhulst
dat sloeg op mijn f 800 gs waarom die zo nerveus aan voelde.




het zou kunnen dat de potmeter van de r850 waar je het co mee afsteld gaar is, ik ga vragen of ze hem kunnen uitlezen.

Re: Injectors

Geplaatst: 29 sep 2017, 09:12
door Ton1959
dj.verhulst schreef: 29 sep 2017, 07:48 dat sloeg op mijn f 800 gs waarom die zo nerveus aan voelde.




het zou kunnen dat de potmeter van de r850 waar je het co mee afsteld gaar is, ik ga vragen of ze hem kunnen uitlezen.
Ah okay omdat ze bij de R850 okay aan het CO flink hebben moeten stellen. Ik ben benieuwd wat er uit komt straks.

Re: Injectors

Geplaatst: 29 sep 2017, 17:26
door dj.verhulst
co belachelijk laag 0,2 % co2 12 a 15 % , en als de ene zakt , stijgt de andere door het dak of het toerental zakt te laag of stijgt te hoog, en ding loopt gewoon niet glad.

heb een andere tps sensor, luchtmeter, 4 x opnieuw gesynchroniseerd en als ie stationair draait en dat staat goed, gaat ie hoger in de toeren weer verkeerd, inlaat rubber was kapot, dit vervangen, iets beter, maar ze krijgen het co en co2 en het toerental niet alle 3 te gelijk goed.
2 x andere bougies erin, verschillende testritjes , maar nog steeds niet goed, ding achter gelaten ze gaan volgende week verder.

uitlezen werkt niet goed, de kabel en software zegt dat ze geen toegang krijgen tot de ecu , en met een pulse teller onsamenhangende errors'

verstuivers eruit gehad, druppen niet na, maar zouden getest moeten worden.

ik hou er rekening mee dat erg lastig gaat worden, ze doen echt wel hun best, maar kon best zijn dat ik een voorstel ga krijgen om de 850 in te ruilen en wat anders terug te kopen.

Re: Injectors

Geplaatst: 29 sep 2017, 18:17
door Ton1959
dj.verhulst schreef: 29 sep 2017, 17:26 co belachelijk laag 0,2 % co2 12 a 15 % , en als de ene zakt , stijgt de andere door het dak of het toerental zakt te laag of stijgt te hoog, en ding loopt gewoon niet glad.

heb een andere tps sensor, luchtmeter, 4 x opnieuw gesynchroniseerd en als ie stationair draait en dat staat goed, gaat ie hoger in de toeren weer verkeerd, inlaat rubber was kapot, dit vervangen, iets beter, maar ze krijgen het co en co2 en het toerental niet alle 3 te gelijk goed.
2 x andere bougies erin, verschillende testritjes , maar nog steeds niet goed, ding achter gelaten ze gaan volgende week verder.

uitlezen werkt niet goed, de kabel en software zegt dat ze geen toegang krijgen tot de ecu , en met een pulse teller onsamenhangende errors'

verstuivers eruit gehad, druppen niet na, maar zouden getest moeten worden.

ik hou er rekening mee dat erg lastig gaat worden, ze doen echt wel hun best, maar kon best zijn dat ik een voorstel ga krijgen om de 850 in te ruilen en wat anders terug te kopen.
Wel jammer dan de R850 is normaal gesproken ook een fijne motor.

Re: Injectors

Geplaatst: 29 sep 2017, 19:51
door dj.verhulst
ze hebben een andere 850 staan maar daar vragen ze wel behoorlijk wat geld voor, er zit wel 2 nieuwe banden om , ze hebben ook een 1100R een jaar ouder maar wel netter dan de mijne, jammer dat ze geen 1150 R twin spark hebben, wel een 1150 GS single spark.

Re: Injectors

Geplaatst: 09 okt 2017, 16:18
door jfruiter
Vandaag stage 8 chip van John Gemi gemonteerd .
Wat mij opvalt na een korte rit, mooier lopen, reageerd veel beter op het gas, meer vermogen onderuit, trekt beter op zonder dip, en kfr is volledig weg.
Met andere woorden een aanrader Big RT Smile
Nu nog injectors van 1150 opscharrelen en die monteren, alhoewel het misschien niet meer nodig is :mrgreen: .

Jan

Re: Injectors

Geplaatst: 09 okt 2017, 17:14
door dj.verhulst
van de week kan ik mijn 850 weer op halen, de nieuw gemonteerde tps sensor was ook kapot, en toen konden ze hem wel goed afstellen.

ben benieuw, de injectoren zijn alleen optisch bekeken , maar denk dat een set R1200 wel eens het helemaal afmaakt,

Re: Injectors

Geplaatst: 10 okt 2017, 00:04
door Baird
Baird schreef: 22 jun 2017, 12:43 Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html
En de tweede beste investering een Stage-10 chip van John. Rij daar nu een paar weken mee rond, alsof je een andere motor hebt.
(De euforie wordt onderbroken door het hoge verbruik van pin-bobines (5 stuks in 2 jaar) maar ook daar lijkt licht aan het eind van de tunnel te komen)

Re: Injectors

Geplaatst: 20 okt 2017, 10:34
door jfruiter
jfruiter schreef: 09 okt 2017, 16:18 Vandaag stage 8 chip van John Gemi gemonteerd .
Wat mij opvalt na een korte rit, mooier lopen, reageerd veel beter op het gas, meer vermogen onderuit, trekt beter op zonder dip, en kfr is volledig weg.
Met andere woorden een aanrader Big RT Smile
Nu nog injectors van 1150 opscharrelen en die monteren, alhoewel het misschien niet meer nodig is :mrgreen: .

Jan
Toch maar injectors van een 1150 gemonteerd omdat de originele niet best meer waren , was eenvoudig te doen.
Extra O ring en bevestiging beugeltjes 1150.
Merk nu dat gelijk aanslaan ook kan :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jan

Re: Injectors

Geplaatst: 21 okt 2017, 19:41
door dj.verhulst
mijn 850 loopt nu ook weer stukken beter,, de eind stand, ander inlaat rubber, nieuwe gaskabels ( oude bijna door gebroken, ) nieuwe gaskleppen huizen instellingen verliepen steeds, belachelijk waardes co en co2 normaal , 3 x nieuwe bougies, 2 x kleppen gesteld, 1000x gesynchroniseerd,

Re: Injectors

Geplaatst: 21 okt 2017, 20:08
door Ton1959
dj.verhulst schreef: 21 okt 2017, 19:41 mijn 850 loopt nu ook weer stukken beter,, de eind stand, ander inlaat rubber, nieuwe gaskabels ( oude bijna door gebroken, ) nieuwe gaskleppen huizen instellingen verliepen steeds, belachelijk waardes co en co2 normaal , 3 x nieuwe bougies, 2 x kleppen gesteld, 1000x gesynchroniseerd,
Dat kan ik me voorstellen met gaskabels die al gedeeltelijk doorgebroken waren. Tja en die inlaatrubbers waren zeer slecht.

Re: Injectors

Geplaatst: 21 okt 2017, 22:00
door dj.verhulst
zit te denken om volgend jaar beide rubbers te vervangen voor nieuwe, dan weet ik zeker dat ze niet als nog weer opspelen ,, ze zijn oud en kunnen zo weer narigheid veroozaken.

maar heb nu ook weer twee gelijke gasklephuizen, zit alleen te denken aan andere injectoren, hoor dat veel mensen baad hebben bij R1200 injectoren omdat ie veel beter vernevelen .

Re: Injectors

Geplaatst: 21 okt 2017, 22:16
door Ton1959
Het zou vast nog iets beter kunnen worden met andere injectors. Ik was tevreden met een zeer laag verbruik ( over 1 op 21 bij 100km) en voor mij voldoende vermogen en geen kfr. En ik had de standaard injectors. Maar ja ik ben al tevreden met de 50 pk die ik nu heb. Ik benut het maximale vermogen toch zelden.

Re: Injectors

Geplaatst: 21 okt 2017, 23:25
door dj.verhulst
wil bewust een 850 omdat die pretiger zijn dan de 1100/1150 rij liever 1 op 21 en dan 70 pk dan 1 ip 17 a 18 met 80 a 85 pk waar ik weinig mee doe.
maar vandaag heb ik wel stevig gereden 100 km/u waar dat mocht en 130 waar dat mocht ( een stuk ) wilde voor de regen thuis zijn.

als het weer mee werkt ga ik morgen middag na de F1 meer toeren gewoon 80 km/u

had ooit een transalp die had ook 50 pk maar het viel me zat mee hoe ik dat kon uitmelken, zo'n ding heeft koppel bij toerentallen waar die flits motoren nog niet thuis geven dus je heb dan toch een voorsprong.

normaal rij ik rustig , maar soms trek ik wel stevig op en ga stevig door bochten , het leukste vond ik , had een K75 en iemand op een courante CBR 600F en een ander op een bandit 600 hadden de grootste moeite om bij te blijven , alleen iemand op een monster 800 niet. maar die gast kon ook vreselijk goed rijden.

als ik hoor dat mensen op een R1200 serieuze sport motoren op de Stelvio een minderwaardigheid complex bezorgen vind ik dat prachtig.