BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 8 jaar de CliniClowns

Ff geen idee meer wat te doen....

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

:cry:

Goede morgen,

Ik heb een R1100RT (bj 2000, bijna een ton gelopen) gekocht die een tijd stil gestaan had, wel met Forte 2 in de benzine op de juiste manier weggezet was.

Eenmaal thuis nieuwe accu ingedaan, en de dame liep vrijwel gelijk, en mooi ook nog.

Daarna, voordat ik ging rijden, van alles ververst en vervangen:

Luchtfilter, nieuwe bougies, remmen volledig gereinigd en nieuwe vloeistoffen erbij gedaan, forte 1 bij de nieuwe benzine, alle vloeistoffen en filters vervangen. Ondertussen had ik 400 km mee gereden.

De motor bleef last hebben van hevige KFR tussen de 2500 en 3500 toeren, dus uiteindelijk bij BMW specialist de motor af laten stellen. Daarna liep hij stationair veel mooier, maar het KFR bleef. Recyclizer gemonteerd, rondje gereden, en hij liep bijna zonder stoten. Naar een korte tijd begon het stoten en haperen weer. Brisk bougies erin gedraaid, hij liep even goed, maar nu hapert en stoot hij lichtjes. dit doet hij overigens altijd, maakt niet uit of de motor koud of warm is.

wat zou ik nog meer kunnen doen? de benzine filter is volgens de vorige eigenaar nog niet zo oud. kan het daaraan liggen? Of misschien toch een elektrisch probleem, bvb bobines of bougiekabels?

De motor loopt stationair super mooi, en als hij niet hapert in bepaalde versnellingen loopt hij ook super netjes, trekt soepel op.

Nu zit er een combinatie van forte 1 en 2 bij de benzine, zou dat de boosdoener kunnen zijn?

Alvast dank voor jullie advies en tips!

Gr, Mats

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3804
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Baird »

Ik zou eens kijken naar de gaskabels/chokekbels, als die niet echt soepel gaan raakt hij steeds ontsteld, komen de kleppen niet helemaal terug op de plek en komen ook niet op de plek waar jij ze wilt hebben met gas open draaien.

Verder eens wat remreiniger spuiten op de gasklephuizen tijdens stationair draaien, als het toerental veranderd heb je lucht lekkage langs de asjes van de huizen of lekke inlaatrubbers, dan blijf je afstellen en krijg je het nooit goed.

Een mix van beide Forte's lijkt me geen probleem, is er na 1 tank toch weer uit.

Je hebt al heel veel gedaan en het laatste beetje heb je nog, dan ligt het daar dus waarschijnlijk niet aan.

Nog wat suggesties:
Toch benzinefilter vervangen
Injectors even loshalen en op een kartonnetje laten spuiten: hoe is het spuitpatroon of druppelen ze soms ( laten reinigen of omruilen voor een gebalanceerd setje bij Tills)
Laatst gewijzigd door Baird op 04 feb 2018, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Isaac
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Isaac »

Als een motor gedurende langere tijd stil heeft gestaan heeft oxidatie kans gehad om toe te slaan.
Het zou me dan ook niet verbazen als bij jou de zuigerveren vast zijn gaan zitten.
Een compressie test zou dat zichtbaar moeten maken. Door een lagere compressie (slechtere conditie van de motor) vraagt de motor om meer brandstof.
Het kan zijn dat deze langzaam weer los komt maar meten is weten of dat inderdaad van toepassing is. Voordat je reinigers en alle andere middelen gaat gebruiken en de fout elders blijkt te zitten.
Je injectoren zouden namelijk ook door oxidatie van inspuitpatroon zijn veranderd.

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heb je ook al een TPS reset gedaan? Ik zou voor de zekerheid die Brisk bougies eens vervangen voor een paar NGK bougies. Start de motor nu nog steeds goed overigens? Een goede vonk is ook belangrijk.

mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

dank voor alle suggesties.

Ik heb de motor eerst 300 km gereden nadat alles ververst was. Hierbij veel geschakeld, rustige toeren gemaakt, en aan het eind even op toeren gejaagd. De motor startte altijd goed, en nu nog steeds. Choke en gaskabel lijken goed terug te veren/komen. Hij loopt heel rustig stationair, en als ik gas geef stationair pakt hij hem mooi op en loopt zonder gespetter mooi terug naar de 1000rpm.

Quispel Motoren heeft ook het gaskleppenhuis gereinigd en alle ringen vervangen, de TPS sensor is nieuw. Valse lucht was minimaal. Tevens zijn alle kabels op de juiste stand gezet, en is alles gesmeerd waar gesmeerd moet worden.

Wat ik zo raar vind is dat na het plaatsen van de recyclizer hij 15 km top rijdt bijna helemaal geen kfr meer, en even later op de terugweg leek het alsof alles weer bij oud terug is. Het zou kunnen dat de recyclizer stuk is gegaan, maar dat lijkt mij stug. Ik heb eerder zo een ding gehad en die ging 65000 km mee zonder gedoe.

Ik ga denk ik deze tank leeg rijden, hij is net vol met Forte 1+2 mengsel. Daarna kijken hoe de veranderingen zijn. Brisk bougies of NGK maakt niet uit volgens mij, althans ik merk weinig verschil in rijden.
Als het dan nog zo blijt, haal ik de tupperware er weer van af en dan vervang ik de benzinefilter alsnog. Tank leeg laten lopen maakt het nu lastiger.

En dan ga ik nog alle stekkers loshalen en inspuiten met contactreiniger. misschien dat dit helpt.

Isaac
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Isaac »

Kfr ontstaat doordat de verhouding vraag en aanbod niet overeen stemmen.
De hoeveelheid brandstof is te weinig voor wat de motor vraagt.
Met een recyclizer geeft je gewoon meer brandstof door de werkelijke lucht temperatuur te bedriegen.
Vele vinden dit de oplossing maar dat is het niet. De motor loopt in de loop van jaren anders dan vanaf de fabriek.
Een motor schoon houden, afstellen en onderhouden is gewoon belangrijk.
Dat is nu net bij jou, mede door het stilstaan gedurende langere tijd, ontstaan door oxidatie op plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Vandaar dat ik aangaf om eens de compressie te (laten) meten. Dan weet je wat je moet of kan doen.
Baird schreef:
04 feb 2018, 10:51
Injectors even loshalen en op een kartonnetje laten spuiten: hoe is het spuitpatroon of druppelen ze soms ( laten reinigen of omruilen voor een gebalanceerd setje bij Tills)
Gaf ik ook aan als een optie dat het de injectoren kunnen zijn.
Als je niet weet wat er aan mankeert kan je wel van alles gaan vervangen maar dat kost een hoop en is geen nette manier van werken.

TomDujardin
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Beste,

Aangezien niemand de voorgeschiedenis van deze motor kent is het moeilijk zoeken. Was er al KFR in het verleden?
Als een motor langere tijd stilstaat, is dat 5 maand of 5 jaar? kan er her en der wel corrosie op metalen onderdelen optreden , vastzittende zuigerveren, beetje corrosie op de klepzittingen om er een paar te noemen. dit hoeft geen enorm probleem te geven, slijt wel weg tijdens gebruik. De compressie is in beide gevallen niet goed, test dit, is zo gebeurd bij een benziene motor, weten we dat ook weer. Als de compressie aan 1 of beide cylinders slecht is dan zit waarschijnlijk daar het probleem. Aangezien de motor vlot start acht ik de kans klein, maar meten is weten. Als er corrosie zit op de klepzittingen kan je nooit de kleppen goed afstellen, ademt de motor niet correct en daar ga je.

Kfr is een probleem lucht benzine mengsel, op het forum zijn er talloze artikelen over geschreven. maar omdat niemand de voorgeschiedenis kent is het raadzaam bij het begin te beginnen en stap voor stap te werken.

Een hoop is al gedaan, concentreer nu op het brandstof verhaal, van de bron ( tank ) tot verstuiver, vervangen reinigen wat kan. Pas als je weet dat dat allemaal top werkt en het probleem is nog niet opgelost verder zoeken.
Succes, voorlopig is het toch een beetje te fris om van t rijden te genieten.

[groet]
Tom

Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 542
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door siebke »

mats1 schreef:
04 feb 2018, 16:18
...knip...
Wat ik zo raar vind is dat na het plaatsen van de recyclizer hij 15 km top rijdt bijna helemaal geen kfr meer, en even later op de terugweg leek het alsof alles weer bij oud terug is. ....knip....
De motor begint dan goed op temperatuur te komen. Krijg eerder de indruk dat iets mis is met de lambda-sonde.
Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend, en dat is lastig

mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

vandaag weer rondje gereden, weer hetzelfde verhaal. de eerste 10 km zonder gestoot of wat dan ook, dan begint de ellende weer.
Die lambdasonde, kan ik daar gewoon de kabels van loshalen en rijden, of doet de motor het dan helemaal niet meer?

Isaac
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Isaac »

Een lambda sonde bestaat uit een (verwarming) element voor sneller op temperatuur te komen en dus goed te kunnen meten.
En een sensor die afhankelijk van het resterende zuurstof gehalte een spanning afgeeft tussen de 0.1 en 1 volt.
Veel zuurstof is een lage spanning en weinig zuurstof is een hogere spanning.
Met deze sensor spanning wordt de verhouding brandstof / lucht na geregeld om een ideale verbranding te krijgen.
Bij een arm mengsel is de spanning laag en bij een hoog mengsel is deze spanning hoog.
Een millivolt meter over de sensor zou een goede indicatie geven van de werking.
Ook is de weerstand van de verwarming te meten.
Hij kan dus niet zo maar los genomen worden.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3804
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Baird »

siebke schreef:
05 feb 2018, 11:10
mats1 schreef:
04 feb 2018, 16:18
...knip...
Wat ik zo raar vind is dat na het plaatsen van de recyclizer hij 15 km top rijdt bijna helemaal geen kfr meer, en even later op de terugweg leek het alsof alles weer bij oud terug is. ....knip....
De motor begint dan goed op temperatuur te komen. Krijg eerder de indruk dat iets mis is met de lambda-sonde.
Goeie opmerking van jou: heb iets dergelijks gehad met mijn Sierra in de vorige eeuw, kostte maar een half jaar om er achter te komen.... Als de lambda sensor niet goed zou zijn dan zal hij tijdens accelereren het wel goed moet doen (open loop) en tijdens constant rijden slecht (closed loop): please check!

KFR wordt container begrip: als hij niet goed loopt noemen we het KFR, wordt verwarrend zo .......

Wat uiteindelijk echt helpt is de chip van John, een must voor iedere BMW boxer rijder (nee, geen aandelen)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Ben1200RT
2020
2020
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Even iets wat misschien ook een (deel)oorzaak kan zijn: in de zekeringendoos onder het zadel kan een geel relais gestoken zijn. De functie van deze is de motronic te laten weten dat je benzine verstookt met laag (< 92) octaangehalte, hierdoor is de verhouding lucht - brandstof anders. Bij mijn R1100RT was dit de oorzaak van beroerd lopen bij een warmere motor. Het heeft daarna nog ongeveer een week of 2 geduurd voordat de BrommeRT goed begon te lopen. Ter aanvullende info: ik rijd bijna dagelijks woon- werkverkeer 25- 30 km enkele reis.

Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.

mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

Hoi, ik kijk net weer voor het eerst hier naar het Forum. Gelijk naar de berging gelopen, en ik heb ook zo een soort geel relais. Heb jij jouw relais toen gewoon verwijdert? Ik heb dat net ff gedaan, maar kan nu niet rijden, iets te koud...

Is dat relais niet standaard bij de NL motoren? Ik heb een Duitse import motor.

Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 542
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door siebke »

In Duitsland was nog lange tijd Normal Benzin (octaangehalte 91) te koop. Die tanks zijn nu gevuld met Super95 E10... . In Nederland is sinds jaar en dag alleen maar 95 en 98 te tanken. Ook mijn -1100- was Duitse import (1999), maar herken jouw problemen echter niet. Mogelijk dat dat relais al verwijderd was, maar kan dit niet meer nagaan.
Wat ik wel heel vreemd vind, is dat het probleem dan nu pas de kop opsteekt, want ook in Duitsland kun je al verschillende jaren geen RON 91 meer tanken. Tenzij met jouw motor al diverse jaren niet meer getankt zou zijn geweest, zou de vorige eigenaar ook last van dat inhouden/haperen/stoten gehad moeten hebben.
Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend, en dat is lastig

mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

Hoi Siebke,

dat vind ik ook vreemd, de motor heeft wel 1.5 jaar stil gestaan, maar is regelmatig stationair gestart. Volgens de vorige eigenaar was er geen KFR. Ik heb dat gele relais nu verwijdert, en zodra het weer het toelaat ga ik een weer een groot stuk rijden. Dan zal de tank met Forte 1+2 menging wel leeg zijn, en als dan het probleem zich blijft voordoen, laat ik de kleppen nog een keer stellen.
Dan zie ik wel hoe het gaat. Eventueel vervang ik ook nog de benzinefilter, dat is in principe alles gedaan wat de stoorfactor zou moeten verhelpen.
BIj de vorige rit was het trouwens al grote stukken minder, het gebeurt nu nog af en toe. Dus nog ff afwachten.

Houd jullie op de hoogte. Groet Mats

Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 542
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door siebke »

Ben inderdaad zeer benieuwd. Mij lijkt 1,5 jaar stilstand met alleen maar af en toe stationair starten niet bevorderlijk voor het totale verbrandingsgebeuren, sensoren en wat dies meer zij. Ik kan me zelfs voorstellen dat de Forte 1 & 2 samen in één tank benzine de problematiek zelfs tijdelijk kan versterken. Een fikse rit, dus een goed warm 'gestookte' moto , en rustigaan steeds meer goed op toeren doortrekken, moet m.i. de zaak weer goed los krijgen. Zo niet, zou ik er toch nog eens een ritje naar Deurne aan wagen en het probleem daar (weer?) bespreken.

Een veel gehoorde klacht bij de -1100- is wel het enigszins inhouden bij 3000 -3500 tpm. Ondanks een correcte afstelling bleef de mijne daar ook iets of wat last van houden.
Mijn ervaring met Brisk Iridium bougies is dat de motor vlotter startte, wat beter op het gas reageerde en zelfs zonder gebruik van de 'choke' koud niet afsloeg. Ook het verbruik lag daarmee iets lager, maar niet spectaculair.
Recyclizer vind ik een van de slechtste oplossingen :$
Mensen zijn niet lastig. Mensen zijn verschillend, en dat is lastig

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 3804
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Baird »

siebke schreef:
28 feb 2018, 23:03
knip

Een veel gehoorde klacht bij de -1100- is wel het enigszins inhouden bij 3000 -3500 tpm. Ondanks een correcte afstelling bleef de mijne daar ook iets of wat last van houden.

knip
De chip van John er in en er wordt in ieder geval altijd de juiste hoeveelheid benzine aangeboden met het juiste ontstekingsmoment. Recyclizer werkt aardig maar lost niet alles op ( heb er nog een te koop liggen voor de liefhebber)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Isaac schreef:
04 feb 2018, 18:58
Kfr ontstaat doordat de verhouding vraag en aanbod niet overeen stemmen.
De hoeveelheid brandstof is te weinig voor wat de motor vraagt.
Met een recyclizer geeft je gewoon meer brandstof door de werkelijke lucht temperatuur te bedriegen.
Vele vinden dit de oplossing maar dat is het niet. De motor loopt in de loop van jaren anders dan vanaf de fabriek.
Een motor schoon houden, afstellen en onderhouden is gewoon belangrijk.
Dat is nu net bij jou, mede door het stilstaan gedurende langere tijd, ontstaan door oxidatie op plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Vandaar dat ik aangaf om eens de compressie te (laten) meten. Dan weet je wat je moet of kan doen.
Baird schreef:
04 feb 2018, 10:51
Injectors even loshalen en op een kartonnetje laten spuiten: hoe is het spuitpatroon of druppelen ze soms ( laten reinigen of omruilen voor een gebalanceerd setje bij Tills)
Gaf ik ook aan als een optie dat het de injectoren kunnen zijn.
Als je niet weet wat er aan mankeert kan je wel van alles gaan vervangen maar dat kost een hoop en is geen nette manier van werken.
Over het algemeen zijn de eerste problemen met nadruppelende injectors slecht starten. Injectors laten testen en reinigen is wel een goed idee. Ik zou graag eens zien hoe goed die motor synchroon is afgesteld.

mats1
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2018, 21:22
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Valkenswaard

Re: Ff geen idee meer wat te doen....

Ongelezen bericht door mats1 »

6/3/18 update

Vandaag mijn liefje voor een prachtige rit richting quispel motoren meegenomen. Doel was kleppen laten stellen en benzinefilter vervangen, om een per een het KFR tegemoet te gaan.

Ik reed dus ook voor het eerst zonder het gele relais. En vanaf het begin tot het eind geen enkele keer KFR gehad, echt super.
Benzine filter laten vervangen, deze was al een paar jaartjes oud. Uit voorzorg ook maar eens de dynamoriem laten vervangen, deze was nog ok maar alles lag toch al los, dus voor die 3 tientjes extra geen probleem.
MInder leuke verrassing was dat mijn cardanlager volledig versleten was, dus dat mocht ik ook nog ff snel laten doen... Oia :oops:

Opnieuw synchroon laten afstellen, gaskabel afgesteld, kleppen gesteld (de speling was overigens redelijk dicht bij de normen), benzinefilter vervangen.Volgens Quispel kan het wel zijn dat het gele relais gekoppeld is aan de katalysator, en dat mijn motor nu derhalve in de noodloop loopt. Ik moet het verbruik in de gaten houden. Tank is nu leeg, dus met Forte 1+2 400 km gereden. Dus vanaf de volgende keer weer op normale benzine rijden.

Met behoorlijk wat minder centen maar wel met een big smile weer naar huis gereden, zonder enige KFR.

Is het echt het relais, rijd ik nu in noodloop? Ik zou het niet weten, en ook niet weten hoe ik erachter kan komen. Maar hij rijdt fantastisch.

Nu de zon komt en de kou weg gaat, ga ik proberen zoveel mogelijk km's te maken wanneer het kan, en zien of het KFR terug komt.

Ik vrees wel dat gezien binnenkort een verandering in mijn gezins-privé situatie de motor weinig km;s gaat rijden de komende tijd.. :cry: :cry:

Ik houd jullie op de hoogte.

groeten, mats

Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”