Pagina 1 van 1

twin spark of niet?

Geplaatst: 15 sep 2018, 20:52
door stryker
Ik ben me een beetje aan het inlezen op de rt (voor mij gaat de keuze uit naar een 1150).
Er zijn bepaalde kwaaltjes waar ik me van bewust ben zoals de abs.
Er zijn er met 1 en 2 bougies per cilinders.
Nu heb ik er een paar op het oog. 2 ervan zijn twin sparks en de andere niet. kilometerstanden schommelen tussen de 65000 en de 90000km
Ik heb al gelezen dat mits goede afstelling je ook geen last meer hebt van kfr. Dus weet niet echt waar mijn voorkeur moet naar uitgaan en wat beter is. Met een twinspark schijn je minder last te hebben met kfr maar het kan nog alijd voorkomen.
zijn er nog verschillen tussen de 2 soorten motoren? en welke is het betrouwbaarste?

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 22 sep 2018, 23:32
door Baird
De TwinSpark was een poging om een oplossing te vinden voor de beroerd lopende motor door de strenge milieu-eisen. Als je de beide injectors vervangt voor een gebalanceerd setje van Tills.de (€ 80) en een Stage 7 chip van John (€80) ben je met een middagje sleutel en minder dan € 200 klaar. Je hebt dan geen Recyclizer meer nodig, zowel de MonoSpark als de TwinSpark rijden dan zoals het eigenlijk bedoelt was, geen KFR meer, meer vermogen en een prachtige koppelkromme en geen enkele hapering meer _004 _004

Voor wat betreft de slijtage zou ik voor de 65.000 gaan, niet om het blok maar om de slijtage aan de gasklephuizen die bij ongeveer 125.000 aan revisie toe zijn, remschijven zijn ook bij die stand gemiddeld aan de beurt. Zorg verder dan het remsysteem goed doorgespoeld is maar dat is hier al zo vaak beschreven .......

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 24 sep 2018, 13:38
door stryker
Baird schreef: 22 sep 2018, 23:32 De TwinSpark was een poging om een oplossing te vinden voor de beroerd lopende motor door de strenge milieu-eisen. Als je de beide injectors vervangt voor een gebalanceerd setje van Tills.de (€ 80) en een Stage 7 chip van John (€80) ben je met een middagje sleutel en minder dan € 200 klaar. Je hebt dan geen Recyclizer meer nodig, zowel de MonoSpark als de TwinSpark rijden dan zoals het eigenlijk bedoelt was, geen KFR meer, meer vermogen en een prachtige koppelkromme en geen enkele hapering meer _004 _004

Voor wat betreft de slijtage zou ik voor de 65.000 gaan, niet om het blok maar om de slijtage aan de gasklephuizen die bij ongeveer 125.000 aan revisie toe zijn, remschijven zijn ook bij die stand gemiddeld aan de beurt. Zorg verder dan het remsysteem goed doorgespoeld is maar dat is hier al zo vaak beschreven .......
Dank voor uw antwoord.
Ik ben eens op de site gaan kijken van tills en er staat inderdaad een wisselset voor de r1150rt maar ook een set met de injectors van de 1200 die ze passend hebben gemaakt voor de 1150. zou de motor nog beter lopen met de injectoren van de 1200?
en wat veranderen ze eigenlijk tov de originele injectoren?

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 24 sep 2018, 18:04
door reneRT
Waar kun je een stage 7 chip van John bestellen?

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 25 sep 2018, 13:08
door Baird
stryker schreef: 24 sep 2018, 13:38
Baird schreef: 22 sep 2018, 23:32 De TwinSpark was een poging om een oplossing te vinden voor de beroerd lopende motor door de strenge milieu-eisen. Als je de beide injectors vervangt voor een gebalanceerd setje van Tills.de (€ 80) en een Stage 7 chip van John (€80) ben je met een middagje sleutel en minder dan € 200 klaar. Je hebt dan geen Recyclizer meer nodig, zowel de MonoSpark als de TwinSpark rijden dan zoals het eigenlijk bedoelt was, geen KFR meer, meer vermogen en een prachtige koppelkromme en geen enkele hapering meer _004 _004

Voor wat betreft de slijtage zou ik voor de 65.000 gaan, niet om het blok maar om de slijtage aan de gasklephuizen die bij ongeveer 125.000 aan revisie toe zijn, remschijven zijn ook bij die stand gemiddeld aan de beurt. Zorg verder dan het remsysteem goed doorgespoeld is maar dat is hier al zo vaak beschreven .......
Dank voor uw antwoord.
Ik ben eens op de site gaan kijken van tills en er staat inderdaad een wisselset voor de r1150rt maar ook een set met de injectors van de 1200 die ze passend hebben gemaakt voor de 1150. zou de motor nog beter lopen met de injectoren van de 1200?
en wat veranderen ze eigenlijk tov de originele injectoren?
Ik heb voor mijn R1150RT de wisselset gedaan en het was een enorme verbetering, De chip van John gaat via zijn facebook pagina, eerst even mailen met hem wat je precies wenst en dan bestellen! https://www.facebook.com/JohnGS1100

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 25 sep 2018, 18:13
door Berrybeer
Als je een R1150RT twin-spark echt goed laat afstellen, loopt ie als het spreekwoordelijke naaimachientje. Tenminste, de mijne uit 2004 wel.. _004

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 25 sep 2018, 22:37
door Baird
Berrybeer schreef: 25 sep 2018, 18:13 Als je een R1150RT twin-spark echt goed laat afstellen, loopt ie als het spreekwoordelijke naaimachientje. Tenminste, de mijne uit 2004 wel.. _004
Dat dacht je maar :D ...... Hij draait per definitie te arm in diverse gebieden, na de injectors- en chip upgrade loopt hij pas echt goed: hangt direct en krachtig aan het gas tot aan het maximum toerental, heeft meer koppel over de hele linie en het ''eindschot' is nu eindelijk aanwezig, net als die reclame van vroeger "Eenmaal xxx, nooit meer wat anders....

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 25 sep 2018, 22:57
door EileRT
Als je een R1100RT mono spark echt goed laat afstellen, loopt 'ie als het spreekwoordelijke naaimachientje. Tenminste, de mijne uit 2000 wel . . . ;)

Ja, écht hoor en zonder chiptunes, recyclizers en dat soort "shit" (dat is het eerste wat ze er bij MSA "af slopen")! :O
Berrybeer schreef: 25 sep 2018, 18:13 Als je een R1150RT twin-spark echt goed laat afstellen, loopt ie als het spreekwoordelijke naaimachientje. Tenminste, de mijne uit 2004 wel.. _004

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 26 sep 2018, 11:29
door hbtwin
Welke je ook koopt de met 1 bougie of met 2 bougie,
Met de chip van john ,die bij de motor past.maakt echt een enorm verschil. Big RT Smile neemt niet weg dat alles netjes afgesteld behoord te zijn.


Mvg hbtwin

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 06 okt 2018, 14:48
door reneRT
EileRT schreef: 25 sep 2018, 22:57 Als je een R1100RT mono spark echt goed laat afstellen, loopt 'ie als het spreekwoordelijke naaimachientje. Tenminste, de mijne uit 2000 wel . . . ;)
Ja, écht hoor en zonder chiptunes, recyclizers en dat soort "shit" (dat is het eerste wat ze er bij MSA "af slopen")! :O
En wat vind je van zo een "gebalanceerd setje van Tills.de" ? Ook niet nodig als ie goed is afgesteld?

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 06 okt 2018, 20:25
door EileRT
N.a.v. bovenstaande posting:

Vandaag ben ik weer bij Niels en Rick van MSA geweest. Rick heeft de pinion keerring vervangen. Niels was op een gegeven moment bezig met het afstellen en synchroniseren van een andere motor, een 1150RT. Ik stelde hem wederom de vraag of zij allerhande "toeters en bellen" gebruiken om de motor beter te laten lopen/af te stellen. Zijn antwoord was: "Nee. We halen dit er als eerste af. Het gaat erom dat de motor zonder dit alles perfect wordt afgesteld en gesynchroniseerd."

Ik kan als hun klant en als motorrijder zeggen dat ik geen last heb van KFR en wat voor "hik" in vermogensafgifte dan ook.

Verder is het vooral aan een ieder om te doen en te laten om de motor anders of beter te laten rijden.

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 07 okt 2018, 00:51
door EileRT
Je snapt het! ;)
reneRT schreef: 06 okt 2018, 22:38 Oke, dan maar eens langs MSA voor het afstellen en synchroniseren. Ik heb wel wat last van KFR.
En deel na je bezoek vooral je ervaring op 't forum . . . ! _004

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 07 okt 2018, 00:57
door EileRT
Beste reneRT:

Mijn excuses voor het verwijderen van je laatste bericht in dit topic. Ik heb je volledige bericht geciteerd in mijn bovenstaande posting.

[groet]

Eilert
Moderator

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 07 okt 2018, 19:38
door Ton1959
Zelfs met de R1100R ( singlespark) totaal geen last van KFR. Gewoon goed afstellen is alles wat nodig is.

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 07 okt 2018, 20:11
door stryker
Ik heb ondertussen een rt gekocht van 2002 een single spark. Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben benieuwd of ik het goed afgesteld ga krijgen want ik ben van plan om alles zelf te doen. Heb wel een hulplijn (ik kan mijn motor mee naar school nemen want ik ben avondonderwijs motortechnicien aan het volgen).

Re: twin spark of niet?

Geplaatst: 07 okt 2018, 20:43
door Ton1959
stryker schreef: 07 okt 2018, 20:11 Ik heb ondertussen een rt gekocht van 2002 een single spark. Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben benieuwd of ik het goed afgesteld ga krijgen want ik ben van plan om alles zelf te doen. Heb wel een hulplijn (ik kan mijn motor mee naar school nemen want ik ben avondonderwijs motortechnicien aan het volgen).
Zolang je werkt in de juiste volgorde is het afstellen heel simpel.