Monteren van recyclizer r1200r

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
r1200r

Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo ik heb vandaag mijn recyclizer ontvangen maar volgens de aanwijzing zie ik de aansluiting niet zitten zit hij bij een r1200r van 2007 onder de tank en moet ik de tank demonteren .
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo ben nog verder gaan zoeken de sensor zit bij mijn motor ongeveer 10 cm vanaf de linkerzijkant van de tank dus ik heb de tank moeten optillen ondersteunen stekker inpluggen en kabel naar onder laten lopen onder het linker deksel en hem vast gemaakt straks gaan we testen ben benieuwd het probleem is in ieder geval weer opgelost. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Helaas moet je inderdaad de tank iets omhoog halen. Merk je verschil na de montage?
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo Allemaal ik heb vandaag de recyclizer gemonteerd op mijn R1200r vanavond heb ik er 75 km mee gereden en ik moet zeggen het is de 35 euro wel waard lage Touren op rotondes gaat beter hij pakt veel geleidelijker op ook bij het weg rijden maar bij constante snelheden rond 3200 tot 3500 voel je het schokken nog maar toch minder.Volgens mij krijg je dit alleen helemaal weg op de test bank.
Ik heb deze problemen ook gehad bij een Triumph Thruxton daar heb ik van alle soorten mappen in de software geladen de motor werd nerveuser op het gas of veel trager op het gas maar het licht stotteren bij constante snelheden bleef alle mappen voldoen aan de strenge emissie eisen.
Ik heb voor de Thruxton een bonneville gehad met carburateurs hier heb ik het helemaal weg gekregen door naalden en sproeiers en luchtfilterhuis aan te passen.Wil je dit probleem oplossen dan zul je een nieuwe map moeten inlezen waar elk gebied wordt aangepast.
BMW'S lopen super maar constant 80 is toch moeilijk de dealer zij tegen mij dan moet je terugschakelen en van toerental veranderen maar dat is niet de oplossing.Er is veel over geschreven maar echt iets verbeterd hebben ze nog niet ze zijn wel op de goede weg maar 35 euro voor een kleine verbetering is te doen.Suc6 met verder zoeken.!!
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door Baird »

Hoe vaak heb ik al geroepen om er een chip van John in te zetten, kost je met verzenden €80 en je probleem is dan ook helemaal opgelost. Ik schat een keer of 100??

Weet overigens niet of hij ze ook maakt voor de 1200 series, maar een mailtje zou je er aan kunnen wagen ........ ;)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Wij hebben twee R1200R motorfietsen. Eentje uit 2007 van mijn vrouw, de tweede uit 2011 (DOHC). De 2007 heeft ook een Recyclizer. Uiteraard moet je de basis goed hebben. Denk aan klepspeling, luchtfilter, bougies en synchronisatie. Daarna kan de Recyclizer het compleet maken.

Zelf mag ik nog heel af en toe op de 2007 rijden. Bijna loopt deze net zo mooi als de 2011. Mogelijk kan je eens kijken naar de versie van de software in de ECU. Mocht deze heel oud zijn, dan kan je daar nog wellicht een vooruitgang mee boeken.

P.S. Bespaar je de moeite om te informeren naar een andere chip; niet voorhanden
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Baird schreef: 01 aug 2019, 17:52 Hoe vaak heb ik al geroepen om er een chip van John in te zetten, kost je met verzenden €80 en je probleem is dan ook helemaal opgelost. Ik schat een keer of 100??

Weet overigens niet of hij ze ook maakt voor de 1200 series, maar een mailtje zou je er aan kunnen wagen ........ ;)
Bedankt voor de tip ik ben pas een paar dagen forumlid dus ik heb nog niks over de chip van John gelezen maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat BMW dit probleem zelf niet kan of wil oplossen maar dat ze klanten zelf naar een oplossing laten zoeken.
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Edward1968 schreef: 01 aug 2019, 19:05 Wij hebben twee R1200R motorfietsen. Eentje uit 2007 van mijn vrouw, de tweede uit 2011 (DOHC). De 2007 heeft ook een Recyclizer. Uiteraard moet je de basis goed hebben. Denk aan klepspeling, luchtfilter, bougies en synchronisatie. Daarna kan de Recyclizer het compleet maken.

Zelf mag ik nog heel af en toe op de 2007 rijden. Bijna loopt deze net zo mooi als de 2011. Mogelijk kan je eens kijken naar de versie van de software in de ECU. Mocht deze heel oud zijn, dan kan je daar nog wellicht een vooruitgang mee boeken.

P.S. Bespaar je de moeite om te informeren naar een andere chip; niet voorhanden
Bedankt Edward voor de tip ik woon aan de grens naar Duitsland ik ga daar binnenkort eens informeren daar zit Kohl een hele grote BMW Dealer.
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Ik ben benieuwd Han.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door siebke »

r1200r schreef: "Bedankt Edward voor de tip ik woon aan de grens naar Duitsland ik ga daar binnenkort eens informeren daar zit Kohl een hele grote BMW Dealer."

Daar in het grijze verleden eens met een lege tank gestrand met een R XXXX GS, op weg naar Wunderlich. Bleken toen i.i.g. niet alwetend want ze konden het euvel niet vinden. Was niet mijn GS, maar had wel een duopassagier huiswaarts. Toen hij de GS een paar dagen later kon ophalen, strandde hij op de terugweg naar huis wéér met hetzelfde euvel: het verfoeide tanklint.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Beste Forumleden
Vandaag was het zo ver ik heb de motor de sporen gegeven om naar de dealer Kohl in Aken te gaan om het Fahr-rucken probleem voor te leggen na een proefrit van de monteur kwam hij ook tot de conclusie dat hij niet lekker reed dus toen werdt hij anderhalf uur aan de BMW kast gehangen alle bobines werden een voor een geruild voor nieuwe dit hielp niet ,toen hebben ze alles op valse lucht getest alles ok, tijdens de controle van de computer zagen ze dat de software van 2007 was en hebben ze deze naar 2015 geupdate ,de 4 bougies waren niet op hun best dus deze zijn ook vervangende alles is opnieuw gesynchroniseerd conclusie bijna 2 uur werk waar ik maar 1 uur van moest betalen omdat ze hem wel wat beter aan het lopen hebben gekregen maar het probleem is niet echt verholpen ze hebben echt hun best gedaan en zijn er constant mee bezig geweest inclusief 2 testritten maar moeten ook toegeven dat je het probleem er niet helemaal kan uitsluiten.
Dus 186 euro armer en een ervaring rijker en dan roepen in de pers met de twinspark zijn deze problemen voorbij ik weet nu beter.
Oja ze hebben niet gemerkt dat ik een RecyClizer erop had gemonteerd de BMW computer heeft geen melding gegeven.
Ik hoop dat andere forumleden iets met deze informatie kunnen.
Gr R1200r
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Dank voor de terugkoppeling. De klepspeling had je zelf al gecontroleerd?
r1200r

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Ja die staat goed .
concours
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Locatie: Zaanstad

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door concours »

Vandaag ben ik naar Motorservice Amersfoort (MSA) in Ede geweest om mijn motor te laten synchroniseren. De motor liep wat “bokkig” in het lage toerengedeelte. Na een half uurtje was hij klaar. Resultaat een veel beter lopend blok. Voor mij geen recyclizer of whatever. Gewoon je blok een keer goed laten afstellen is de beste remedie. En o ja, jullie tanken toch wel Ron98, i.p.v. de goedkoopste euro 95 bij de witte pomp.? Ook dat scheelt veel in het soepel laten draaien van het motorblok.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Monteren van recyclizer r1200r

Ongelezen bericht door EileRT »

Bij mij van hetzelfde. Ook mijn -1100- is al vele jaren in onderhoud bij MSA en ook ik tank bij voorkeur 98. Bij de beurt afgelopen maand juli heb ik de heren van MSA gevraagd of een recyclizer voor mijn RT een belangrijke waardevolle aanvulling is. Hun antwoord was: nee. Jouw motor loopt perfect. En ja, ik zal zonder recyclizer wellicht wat vermogen "missen" in het "midden-toeren-gebied". Mijn RT staat zonder recyclizer iets minder rijk afgesteld in de brandstofafgifte. So be it.
concours schreef: 10 aug 2019, 22:24 Vandaag ben ik naar Motorservice Amersfoort (MSA) in Ede geweest om mijn motor te laten synchroniseren. De motor liep wat “bokkig” in het lage toerengedeelte. Na een half uurtje was hij klaar. Resultaat een veel beter lopend blok. Voor mij geen recyclizer of whatever. Gewoon je blok een keer goed laten afstellen is de beste remedie. En o ja, jullie tanken toch wel Ron98, i.p.v. de goedkoopste euro 95 bij de witte pomp.? Ook dat scheelt veel in het soepel laten draaien van het motorblok.
Uiteraard zal de discussie over wel of geen recyclizer actueel blijven. De één kan/wil er niet zonder en de ander wel. Voor hen die er wel bij varen (oftewel rijden) gewoon doen. Uiteindelijk gaat het om jou rijplezier! _004

Verder verwijs ik voor verdere discussies over wel/geen recyclizer naar dit topic/poll: viewtopic.php?f=35&t=1191

Voorts realiseer ik mij dat we iets afdwalen van het onderwerp: monteren van een recyclizer. Door de aanhef van het topic denkt men wellicht: wil ik wel of geen recyclizer op mijn BMW. Topicstarter vraagt feitelijk hoe een recyclizer gemonteerd moet worden. ;)

We gaan maar weer on topic over hoe je een recyclizer moet monteren. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”