Reinigen injector

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Paatrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:35
Type: R1200RT
Bijz: Ex politie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Veluwe

Reinigen injector

Ongelezen bericht door Paatrick »

Beste allemaal,

Mijn r 1200rt van 2009 (118 k gelopen) gaf best veel trillingen zodra het toerental boven de 3duizend toeren kwam.
Via dit forum las ik over gesynchroniseerde injectoren uit Duitsland, na bezoek van de site ben ik zelf gaan kijken hoe het spoeibeeld van de injectoren was, er was een duidelijk verschil.

Ik heb een klein ultrasoonbakje voor mijn bril, en dat bracht mij op het idee de injectoren daar in te reinigen.
Maar wat doe je daar in voor reinigings vloeistof in? Meerder mensen zijden benzine of water met allesreiniger.
Zelf heb ik wel eens een flesje injectorreiniger in de tank gedaan dus dat moest de vloeistof maar worden.

Injectoren gedemonteerd en in het bakje gezet met de onderkant waar de gaatjes in zitten van de bodem af, na 1 ronde ( 5 minuten) de hele injector er in gelegd ( wel met de stekkerverbinding boven de vloeistof) en nog drie ronde laten reinigen.
Na montage was ik benieuwd naar het vernieuwde sproeibeeld, en geweldig! Na de sproeitest gekeken of ze niet druppelde als de boel onder druk stond en die test was ook goed.

Uiteindelijk gemonteerd en rijden maar, veel minder trillingen, beter oppakken en al met al een betere motorfiets.

Alles bij elkaar een mooie actie vind ik zelf, ik heb al veel gehad aan de info die hier op het forum gedeeld wordt dus ik hoop dat iemand hier ook zijn voordeel mee kan doen.

Een boxer groet van Patrick
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Reinigen injector

Ongelezen bericht door EileRT »

TOP dat je RT beter rijdt en bedankt voor het delen van je ervaring! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”