injectors van Tills.de

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
jbazelmans
Berichten: 245
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Zit er over te denken om injectors van Tills.de aan te schaffen voor mijn R1150RT Twinspark. Maar ik lees iets over synchroniseren. Is het niet gewoon oude er uit en nieuwe erin?
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Isaac »

Als deze nu al goed loopt en regelmatig zijn beurt heeft gehad dan zou alles synchroon moeten lopen. Dan is het een kwestie van oude er uit en nieuwe er in. Of je moet een duidelijke reden hebben om deze te gaan vervangen. Dan zou ik zeggen eerst alles nazien om de oorzaak te bepalen en dan pas gaan vervangen. Over hoe te testen en hoe te reinigen staat al het een en ander beschreven op het forum.
Als de vraag verkeerd geïnterpreteerd wordt kan het advies ook verkeerd zijn. Dus er niet uit gaan van hij loopt slecht en ik ga onderdelen vervangen.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Baird »

Kleppen stellen, bypass'en goed schoonmaken, goed synchroniseren en dan 2 nieuwe injectors van Tills plaatsen. Als kers op de taart de Stage 7 chip er in van John. _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
jbazelmans
Berichten: 245
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Over die stage 7 chip van John hoor ik wisselende verhalen. En ik vindt dat ook wel ontzettend veel werk. Dus dat doe ik liever niet
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Baird »

jbazelmans schreef: 29 jul 2020, 20:43 Over die stage 7 chip van John hoor ik wisselende verhalen. En ik vindt dat ook wel ontzettend veel werk. Dus dat doe ik liever niet
Dan hier uit eigen ervaring: je herkent je motor niet meer terug, soepel vanaf lage toeren, KFR staat in het museum en ja, je bent een paar uurtjes bezig maar het is zelf te doen voor iemand die een béétje handig is, zeker geen rocket science! De kosten voor een setje Tills en een chip zitten samen onder de € 200.= en je hebt een RT zoals hij bedoelt was ..................
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
jbazelmans
Berichten: 245
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Misschien moet ik het gewoon met iemand samen doen die zin heeft in een middagje aan de RT sleutelen.
Vrijwilligers in Limburg (NL) misschien?
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door RaymonT »

Vraagje van mijn kant over die Tills injectoren en synchroniseren:

Die injectoren worden per paar uitgezocht zodat ze dezelfde flow hebben, in theorie zou je dan niet hoeven synchroniseren. Als je nu synchroniseert met de oude injectoren, hef je de asynchronisatie van je injectoren op. Vervang je ze voor Tills injectoren is je instelling nog voor de oude en zou je weer moeten synchroniseren.

Wat klopt er in mijn theorie niet? Want volgens bovenstaande, zou een ‘matched pair’ injectoren ook niet per se vereist zijn als je de synchronisatie met de computer bij kan stellen.

Ben benieuwd....
jbazelmans
Berichten: 245
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Wat is de beste keus? gereviseerde R1150RT injectoren of de aangepaste R1200 injectoren?
https://www.tills.de/Twin-Set-12er-Vent ... R1150.html
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Baird »

RaymonT schreef: 30 jul 2020, 08:54 Vraagje van mijn kant over die Tills injectoren en synchroniseren:

Die injectoren worden per paar uitgezocht zodat ze dezelfde flow hebben, in theorie zou je dan niet hoeven synchroniseren. Als je nu synchroniseert met de oude injectoren, hef je de asynchronisatie van je injectoren op. Vervang je ze voor Tills injectoren is je instelling nog voor de oude en zou je weer moeten synchroniseren.

Wat klopt er in mijn theorie niet? Want volgens bovenstaande, zou een ‘matched pair’ injectoren ook niet per se vereist zijn als je de synchronisatie met de computer bij kan stellen.

Ben benieuwd....
Wat er bij synchroniseren gebeurd is de onderdruk van beide cilinders gelijk proberen te krijgen, zie het het als 2 luchtpompen die ieder door een eigen rietje ademen en door dat af te stellen probeer je die gelijk te krijgen, dit heeft NIETS te maken met wat er gebeurd tijden de verbranding maar wel een prettige voorwaarde om het goed te krijgen ;) . Om de verbranding goed te krijgen zorg je voor 2 nagenoeg identieke injectors qua gedrag en vanzelfsprekend een goede vonk. Als je dan ook nog een andere chip plaatst die dit hele proces op de meest optimale manier aan stuurt krijg je een totaal andere motor.

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dit in twijfel stellen, een paar jaar middelbare technische opleiding met als hoofdvak verbrandingsmotoren doet wonderen en anders zijn er hele goede boeken waarin dit uitgelegd wordt, daar heb je geen FB voor nodig :D
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door RaymonT »

“Wat er bij synchroniseren gebeurd is de onderdruk van beide cilinders gelijk proberen te krijgen, zie het het als 2 luchtpompen die ieder door een eigen rietje ademen en door dat af te stellen probeer je die gelijk te krijgen,“


Duidelijk, thanks!
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Benji »

Heb zelf 2 injectors van Tills geplaatst, had nadien de vacuüm meters aangesloten en het synchroniseren was bij mijn motor toen niet nodig.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Baird »

Benji schreef: 31 jul 2020, 17:44 Heb zelf 2 injectors van Tills geplaatst, had nadien de vacuüm meters aangesloten en het synchroniseren was bij mijn motor toen niet nodig.
Klopt, staat ook helemaal los van elkaar ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: injectors van Tills.de

Ongelezen bericht door Benji »

Baird schreef: 01 aug 2020, 20:32
Benji schreef: 31 jul 2020, 17:44 Heb zelf 2 injectors van Tills geplaatst, had nadien de vacuüm meters aangesloten en het synchroniseren was bij mijn motor toen niet nodig.
Klopt, staat ook helemaal los van elkaar ....
Dit is mijn antwoord op de vraag van de toppic starter, in zijn eerste bericht.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”