geen vermogen na 3000 rpm
Geplaatst: 22 dec 2020, 09:13
hallo allemaal
ben de bezitter van een bmw r-1100 uit 1997 EN een r-1150 -r uit 2005 . de laatste echter is alleen de motor die in een lelijke eend is geplaatst .
met de 1100 is niks mis , maar de 1150 in de eend heeft een raar probleem . mechanisch is alles goed ( compressie kleppen enz ) ook is alles uitgelezen en gesyncroniseerd .
echter op de weg en ook op een testbank , zit er tot circa 3000 rpm veel vermogen en koppel in , daarna zakt de hele boel in elkaar . uitgelezen uitlaatgas waarden geven aan dat , ie naarmate het toerental stijgt steeds ( veel ) te rijk gaat lopen lucht brandstof verhouding naar 10,0 bij 5800 rpm ( moet zijn circa 14,5)
ook haalt ie niet het max toerental bij 5800 is alles over . min 1100 gaat simpel tot 7000. getest levert de 1150 bij 3000rpm zijn max vermogen - 82 pk aan de wielen ( dus met een auto erop en een auto versnellingsbak)!! dit lijkt me toch voldoende ?
heb al vaker dit soort verbouwingen gedaan en theoretisch zou de eend met deze motor en een 5 bak uit een citroen gsa 170 km-h op zijn sloffen moeten halen , echter bij 142 km is de koek op.
iemand nog een tip , of meerdere ?
tukker
ben de bezitter van een bmw r-1100 uit 1997 EN een r-1150 -r uit 2005 . de laatste echter is alleen de motor die in een lelijke eend is geplaatst .
met de 1100 is niks mis , maar de 1150 in de eend heeft een raar probleem . mechanisch is alles goed ( compressie kleppen enz ) ook is alles uitgelezen en gesyncroniseerd .
echter op de weg en ook op een testbank , zit er tot circa 3000 rpm veel vermogen en koppel in , daarna zakt de hele boel in elkaar . uitgelezen uitlaatgas waarden geven aan dat , ie naarmate het toerental stijgt steeds ( veel ) te rijk gaat lopen lucht brandstof verhouding naar 10,0 bij 5800 rpm ( moet zijn circa 14,5)
ook haalt ie niet het max toerental bij 5800 is alles over . min 1100 gaat simpel tot 7000. getest levert de 1150 bij 3000rpm zijn max vermogen - 82 pk aan de wielen ( dus met een auto erop en een auto versnellingsbak)!! dit lijkt me toch voldoende ?
heb al vaker dit soort verbouwingen gedaan en theoretisch zou de eend met deze motor en een 5 bak uit een citroen gsa 170 km-h op zijn sloffen moeten halen , echter bij 142 km is de koek op.
iemand nog een tip , of meerdere ?
tukker