loopt niet lekker

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
big_f00t_72
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 okt 2019, 20:00
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enkhuizen

loopt niet lekker

Ongelezen bericht door big_f00t_72 »

Beste allemaal,

Mijn RT liep niet lekker. Stationair leek het of 1 cilinder even oversloeg en bij de 3000 toeren had ik last van een trilling. Dankzij Ben (forumlid) loopt de RT weer mooi. Dit zal niet zo blijven omdat de gaskabels versleten zijn. Deze gaan we vervangen zodra hij weer beroerd gaat lopen. Ben heeft de TPS afgesteld en met zijn mooie apparaatje beide gasklephuizen gelijk gesteld. Wat een verschil. Als ik het gas opendraai trekt hij veel beter op.

Ben bedankt!!!!!!

PS Ben schroefje heb ik los gekregen met de lange schroevendraaier.
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: loopt niet lekker

Ongelezen bericht door Bens »

Het apparaatje is een Harmonizer, een digitale vacuümmeter. Is nog zuiverder dan mijn kwikkolom met die ik al 40 jaar had. Tps stond op 340 Mv, heb ik op 375 Mv gezet. Mooi dat het je gelukt is het boutje los te halen.

Groet Ben.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: loopt niet lekker

Ongelezen bericht door Isaac »

Ook hier blijkt weer dat een goede afstelling ontzettend veel kan doen. Dit zal zeker in het brandstof verbruik ook terug te zien zijn. De gaskabeltjes vervangen zou ik niet te ver naar voren schuiven. Als deze beroerd gaat lopen is de kabel op het breken na stuk. Het is best lastig om er bij te komen maar via de rechterzijde kan je het binnenwerk er redelijkerwijs goed uithalen voor de vervanging. Moet wel weer opnieuw afgesteld worden. Zeker zorgen dat je de nieuwe kabeltjes al op de plank hebt liggen.
In ieder geval weer fijn dat je wederom met de BMW tevreden bent. :D
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”