Gereviseerde gasklephuizen

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wimmers
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:40
Type: R1100RT
Locatie: Delft

Gereviseerde gasklephuizen

Ongelezen bericht door wimmers »

Vandaag was het de dag dat ik naar Nunspeet ben gereden om bij Oscar motoren mijn gasklephuizen in te ruilen tegen gereviseerde. Het was heerlijk weer dus dat was weer ouderwets genieten.
Ik begreep van Oscar dat hij nu 10 jaar voor zichzelf werkt en alleen maar BMW onder handen neemt.

Mijn motor de op brug en zijn jasje uitgetrokken. Tot zover kon ik behulpzaam zijn, daarna nam Oscar het over.
Hij liet duidelijk de verschillen en de speling zien. Nieuwe rubbers erop en aansluiten de boel.
Daarna heeft hij hem perfect afgesteld, zonder de Recyclizer. Dit was wel even wat werk maar wat liep hij mooi.
Volgens Oscar kan hij er weer een ton mee. Terwijl ik het jasje weer aantrok monteerde hij nog 2 nieuwe remblokken (achter) en stelde ook nog even mijn koppelingskabel netjes af.

Ik had niet genoeg geld bij me dus bood Oscar mij aan om op zijn electrische motorscooter (Vectrix) naar het dorp te gaan om te pinnen. Wat een leuke ervaring was dat. Het is alleen wennen dat je geen motor hoort brommen maar voor in de stad is dit een leuk alternatief en dat voor maar 2 cent per kilometer.

Al met al een prima service en nette zaak. Zeker een aanrader!
(http://www.oscarmotorservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wim Immers
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Gereviseerde gasklephuizen

Ongelezen bericht door Baird »

Mooi Wim!
hoeveel was je kwijt voor de ruil, ik neem aan dat hij jouw eigen gasklephuizen gehouden heeft om die weer te recyclen.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
wimmers
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:40
Type: R1100RT
Locatie: Delft

Re: Gereviseerde gasklephuizen

Ongelezen bericht door wimmers »

Hoi Bert,

Klopt hij ruilt gereviseerde gashuizen om voor die van jou. Dit kan geloof ik ook per post. Zijn prijzen staan op zijn web-site. Ik hou er niet van om in het openbaar over prijzen te praten maar laat ik het zo zeggen dat ik ruim 200 euro goedkoper uitwas dan bij de BMW dealer. Inclusief een afgestelde koppelingskabel, nieuwe remblokken gemonteerd en hij had nog een paar remschijven liggen die ik voor een klein bedrag kon overnemen. Zeker een goed adres om te onthouden. Hij staat bij mijn Favorites. _004
Wim Immers
jeroen12

Re: Gereviseerde gasklephuizen

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Bedankt voor dit adres _004 Mijn R850R is ook toe aan een gasklephuis revisie. Zal eens contact opnemen met Oscar.

Heb voor morgen een afspraak gemaakt. Ben benieuwd hoe de 850 na de behandeling loopt.

Nou, de 850 loopt dus weer prima. Lekker om van dat getik af te zijn. Prima werk van Oscar _004
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”