verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
Hallo boxerleden
Ik heb net een r1100rt gekocht bj 1998 met 72000km.
Nu heb ik het volgende probleem : Niet mooi rondlopen op alle toerentallen. Ben op zoek gegaan en ben er achter dat, wanneer ik een stroposcoop lamp aansluit
er een verschil is in toeren(vonken). Het verschil links is dubbel van wat de rechter vonkt.
Heeft iemand hier een verklaring of een oplossing voor?
Bedankt vast.
VrGr Leo
Ik heb net een r1100rt gekocht bj 1998 met 72000km.
Nu heb ik het volgende probleem : Niet mooi rondlopen op alle toerentallen. Ben op zoek gegaan en ben er achter dat, wanneer ik een stroposcoop lamp aansluit
er een verschil is in toeren(vonken). Het verschil links is dubbel van wat de rechter vonkt.
Heeft iemand hier een verklaring of een oplossing voor?
Bedankt vast.
VrGr Leo
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
De echte vonk kan je alleen maar controleren door de bougiekabel los te nemen, er b.v.een fittingschroevendraaier in te steken, en vervolgens tijdens het starten de schroevendraaier 6-10 mm van het motorblok (massa) te houden. Links en rechts moet dan de vonk ong. dezelfde lengte hebben. Heb je aan één zijde een zwakke vonk kan er een bobine of eindtrap slecht zijn. Andere contole's: klepspeling en synchronisatie!
Gr. Leo.
Gr. Leo.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Dank je wel Leo voor je snelle reactie.
Ik ga morgen gelijk kijken wat het echte verschil is en
kom er dan op terug.
VrGr Leo
Ik ga morgen gelijk kijken wat het echte verschil is en
kom er dan op terug.
VrGr Leo
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Een 1100 heeft 1 bobine met 2 uitgangen, beide cilinders moeten dus dezelfde vonken krijgen.
Ik zou het probleem in de kabels zoeken.
Groeten, Paul.
Een 1100 heeft 1 bobine met 2 uitgangen, beide cilinders moeten dus dezelfde vonken krijgen.
Ik zou het probleem in de kabels zoeken.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Een stroboscooplamp is om het onstekingstijdstip af te stellen. Maar ja je krijgt wel een soort van indicatie dat er ook iets met die vonk niet juist is.
Een scope laat onder andere het vonkbeeld van je bougie zien. En daarop zie je het snelst waar het probleem zit voordat je voor niks geld gaat besteden. Ik neem aan als er een bobine is voor twee bougies dat we dan ook een loze vonk krijgen ( meer een vonk zonder functie) tijdens de uitlaatslag bij de tweede cylinder? Net als bij de oude lelijke eend als ik me goed herinner.
Soms is het goedkoper om even je motor aan een testkast te hangen. Ik weet niet of onze motoren standaard ook die minder goede Beru bougiekappen hebben anders is het daar naar kijken misschien de moeite waard. Die rotten inwendig weg en vonken naar de massa over de metalen kap die er om heen zit.
Volgens mij kan een zwakke vonk wel in meerdere onderdelen zitten en dan begin ik eerst maar bij de bougie om dan misschien uiteindelijk uit te komen bij de hallsensors. Zonder testkast begin ik na de bougie met een ohm meter op de bougiekap en de kabel bekijken . Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk was.
Ton
Een scope laat onder andere het vonkbeeld van je bougie zien. En daarop zie je het snelst waar het probleem zit voordat je voor niks geld gaat besteden. Ik neem aan als er een bobine is voor twee bougies dat we dan ook een loze vonk krijgen ( meer een vonk zonder functie) tijdens de uitlaatslag bij de tweede cylinder? Net als bij de oude lelijke eend als ik me goed herinner.
Soms is het goedkoper om even je motor aan een testkast te hangen. Ik weet niet of onze motoren standaard ook die minder goede Beru bougiekappen hebben anders is het daar naar kijken misschien de moeite waard. Die rotten inwendig weg en vonken naar de massa over de metalen kap die er om heen zit.
Volgens mij kan een zwakke vonk wel in meerdere onderdelen zitten en dan begin ik eerst maar bij de bougie om dan misschien uiteindelijk uit te komen bij de hallsensors. Zonder testkast begin ik na de bougie met een ohm meter op de bougiekap en de kabel bekijken . Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk was.
Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb vandaag even gekeken wat er gebeurt als de bougie's er uit zijn .
Je ziet dan duidelijk dat de rechter cilinder sneller vonkt dan de linker (een keer zo snel)
Ik heb ook even naar het schema gekeken en daar staat inderdaad dat er maar een bobine zit.
Maar hij heeft wel twee timing sensors voor elke cilinder een.
Zou het kunnen zijn dat er een stuk is en dat het motor mangement dan de puls voor bijde bougie's gebruikt ?
kun je ergens zo'n timing sensor testen of door meten ?
Ik vindt het geweldig dat er zoveel van jullie mee denken en ook nog de moeite nemen om dit hier te verwoorden.
Dank hier voor.
VrGr Leo
Je ziet dan duidelijk dat de rechter cilinder sneller vonkt dan de linker (een keer zo snel)
Ik heb ook even naar het schema gekeken en daar staat inderdaad dat er maar een bobine zit.
Maar hij heeft wel twee timing sensors voor elke cilinder een.
Zou het kunnen zijn dat er een stuk is en dat het motor mangement dan de puls voor bijde bougie's gebruikt ?
kun je ergens zo'n timing sensor testen of door meten ?
Ik vindt het geweldig dat er zoveel van jullie mee denken en ook nog de moeite nemen om dit hier te verwoorden.
Dank hier voor.
VrGr Leo
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi Leo
Heb wel een paar pdf bestandjes met alle info over de hall sensors. Ze gaan wel vaker kapot schijnbaar maar meestal bij een iets hogere kilometerstand .
Ton
Heb wel een paar pdf bestandjes met alle info over de hall sensors. Ze gaan wel vaker kapot schijnbaar maar meestal bij een iets hogere kilometerstand .
Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb de hallgevers van mijn GS vandaag vernieuwd bij km st 89500 .
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ton
Waar kan ik aan die info komen over de hall gevers?
En wat kost het eigenlijk om ze te vervangen?
Waar kan ik aan die info komen over de hall gevers?
En wat kost het eigenlijk om ze te vervangen?
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb je een berichtje gestuurd maar vond hier op de site ook een link
http://www.ebbo.org/2av54.php
Ton
http://www.ebbo.org/2av54.php
Ton
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Er zitten idd 2 sensoren op die plaat en die geven de stand van de krukas (bdp en odp) en het toerental door aan het brein.
Samen met de stand van het gas, via de throttle position sensor, het zwarte kastje op de linker gasklep, wordt nu de inspuiting en ontsteking berekend.
Fijn tuning van dit proces gebeurd door een olietemp, luchttemp en O2 sensor (Lambda), of bij de 1e serie 1100 de CO-pot.
Het is dus niet zo dat 1 Hall-sensor de ene cilinder ontsteekt, en de 2e de andere kant.
Groeten, Paul.
Er zitten idd 2 sensoren op die plaat en die geven de stand van de krukas (bdp en odp) en het toerental door aan het brein.
Samen met de stand van het gas, via de throttle position sensor, het zwarte kastje op de linker gasklep, wordt nu de inspuiting en ontsteking berekend.
Fijn tuning van dit proces gebeurd door een olietemp, luchttemp en O2 sensor (Lambda), of bij de 1e serie 1100 de CO-pot.
Het is dus niet zo dat 1 Hall-sensor de ene cilinder ontsteekt, en de 2e de andere kant.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Kijk dit is uitleg waar ik iets mee kan!!
Bedankt allemaal ik ga van de week weer verder zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr. Leo
Bedankt allemaal ik ga van de week weer verder zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr. Leo
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hallo Paul,PaulRS schreef:Hoi.
Een 1100 heeft 1 bobine met 2 uitgangen, beide cilinders moeten dus dezelfde vonken krijgen.
Ik zou het probleem in de kabels zoeken.
Groeten, Paul.
In de praktijk gaat dit helaas niet altijd op, maar wat de hoogspanningskabels betrefd heb je natuurlijk gelijk!
Als je de kabel l+r even wisseld weet je natuurlijk voldoende, of je doet even een weerstandsmeting maar dan weet je nog niet of de kabel doorslaat bij nat weer.
Gr. Leo
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Een ruilplaat met hallgevers kost bij de dealer 220 euro , ik heb er 75 euro voor betaald bij iemand van het GS forum die vervangt de hallgevers en vernieuwd ook de bedrading . Hij gebruikt dus alleen de stalen plaat opnieuw.En wat kost het eigenlijk om ze te vervangen?
Hij heeft er al meer dan 400 gedaan
Wel zelf monteren maar dat is niet zo moeilijk.
Hij loopt weer prima
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Heb je wat meer info over die halgever reviseur?
Dank je.
Dank je.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Je hebt een PB .Heb je wat meer info over die halgever reviseur?
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi Peter
Verkoopt hij ze ook zonder inruil van de oude? Dat was toch Freek geloof ik op het GS forum die ze reviseert? Misschien handig om er een reserve bij te hebben.
Ton
Verkoopt hij ze ook zonder inruil van de oude? Dat was toch Freek geloof ik op het GS forum die ze reviseert? Misschien handig om er een reserve bij te hebben.
Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb vanmiddag nog even de kabels omgewisseld.... geen verandering! Rechts 1x sneller als links
Toen nogmaals maar dan ook de bougie''s gewisseld.... geen verschil! Rechts 1x sneller als links
Ik krijg het idee dat ik het in de bobine moet zoeken, omdat de hall gever alleen maar het bdp en odp bepaalt en verder niets. Toch?
De bobine zou dan inwendig lekken/overslaan of zo????
Verder denk ik aan het motor management, maar dat is misschien vergezocht.
Heeft iemand wel eens gekeken of er verschil is bij je eigen motor? (met een afstel lamp)
VrGr Leo
Toen nogmaals maar dan ook de bougie''s gewisseld.... geen verschil! Rechts 1x sneller als links
Ik krijg het idee dat ik het in de bobine moet zoeken, omdat de hall gever alleen maar het bdp en odp bepaalt en verder niets. Toch?
De bobine zou dan inwendig lekken/overslaan of zo????
Verder denk ik aan het motor management, maar dat is misschien vergezocht.
Heeft iemand wel eens gekeken of er verschil is bij je eigen motor? (met een afstel lamp)
VrGr Leo
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ja naar aanleiding van jou probleem heb ik het geprobeerd bij mijn motor , geen zichtbaar/telbaar verschil .Heeft iemand wel eens gekeken of er verschil is bij je eigen motor? (met een afstel lamp)
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Mooi, dan is het dus geen normaal beeld wat ik heb.
Nu maar weer verder zoeken. Iemand nog ideeen?
En waar kan ik aan een goede handleiding vinden om zelf mijn carburateurs af te stellen.
En welke vacum meters zijn hier voor te gebuiken?
Nu maar weer verder zoeken. Iemand nog ideeen?
En waar kan ik aan een goede handleiding vinden om zelf mijn carburateurs af te stellen.
En welke vacum meters zijn hier voor te gebuiken?
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb zo'n meter http://www.motorpartsonline.nl/product_ ... s_id=11659 werkt prima.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
vervolg :
Vandaag andere bobine geprobeerd, maar bracht geen verschil? rechts vonkt nog steeds sneller. _003
Kabels uit gewisseld, ook geen verschil? _003
Blijft er dan alleen nog het motor mangement over?
Iemand nog iedeen!!! Help !!!!
Vandaag andere bobine geprobeerd, maar bracht geen verschil? rechts vonkt nog steeds sneller. _003
Kabels uit gewisseld, ook geen verschil? _003
Blijft er dan alleen nog het motor mangement over?
Iemand nog iedeen!!! Help !!!!
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Misschien Motronic anders de Hall sensors. Of even contact opnemen met Kenny.
Mvg Ton
Mvg Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Sorry Ton ik lees het nu pas , nee je moet je oude inleveren .Verkoopt hij ze ook zonder inruil van de oude? Dat was toch Freek geloof ik op het GS forum die ze reviseert? Misschien handig om er een reserve bij te hebben.
En ja het is Freek van het GS forum
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi Peter
Bedankt voor de info. Ik hoop trouwens dat de hall sensors een beetje een soort waarschuwing geven voor dat ze falen. Bijvoorbeeld inhouden of startproblemen.
Ton
Bedankt voor de info. Ik hoop trouwens dat de hall sensors een beetje een soort waarschuwing geven voor dat ze falen. Bijvoorbeeld inhouden of startproblemen.
Ton
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Een HES waarschuwt meestal met inhouden van de motor en daarbij een dol geworden toerenteller.
Soms zomaar, soms ook in de regen, vocht in de HES.
Of soms lijkt er niks aan de hand en wil het hok van de een op de andere keer niet starten.
Nu weer terug naar het originele probleem, vreemd, andere bobine, zelfde verhaal.
De bobine krijgt spanning van het contact en de massa wordt geschakeld in de Moronic, 1 enkele voeding, 1 enkele massa.
Op diezelfde massa aan de Moronic hangt ook de toerenteller, die doet wel normaal?
Dus de Moronic sluit ik (voorlopig uit, de Hes ook.
Wissel voor de grap de bougies eens van links naar rechts.
Groeten, Paul.
Een HES waarschuwt meestal met inhouden van de motor en daarbij een dol geworden toerenteller.
Soms zomaar, soms ook in de regen, vocht in de HES.
Of soms lijkt er niks aan de hand en wil het hok van de een op de andere keer niet starten.
Nu weer terug naar het originele probleem, vreemd, andere bobine, zelfde verhaal.
De bobine krijgt spanning van het contact en de massa wordt geschakeld in de Moronic, 1 enkele voeding, 1 enkele massa.
Op diezelfde massa aan de Moronic hangt ook de toerenteller, die doet wel normaal?
Dus de Moronic sluit ik (voorlopig uit, de Hes ook.
Wissel voor de grap de bougies eens van links naar rechts.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
De bougie's had ik ook al gewisseld, geen verschil!
Maar als ik de kap er af trek zie ik de vonk overschieten.
Deze is rechts sneller als links? Als ik de rechter dop er af haal blijft de motor
net aan lopen, doe ik dat met links slaat de motor af!!!
Kan het zijn dat de hall gever gewoon het verkeerde signaal geeft?
2x bdp ipv 1xonder en 1x boven? Ik denk even hardt op! Hoe kan ik de
Hall gevers eigenlijk testen of door meten?
Bedankt vast voor jullie reactie's
Maar als ik de kap er af trek zie ik de vonk overschieten.
Deze is rechts sneller als links? Als ik de rechter dop er af haal blijft de motor
net aan lopen, doe ik dat met links slaat de motor af!!!
Kan het zijn dat de hall gever gewoon het verkeerde signaal geeft?
2x bdp ipv 1xonder en 1x boven? Ik denk even hardt op! Hoe kan ik de
Hall gevers eigenlijk testen of door meten?
Bedankt vast voor jullie reactie's
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Kleppen al gesteld : gasklephuizen al gesynchroniseerd : compressie gemeten :
Een hallgever is moeilijk te testen hij doet het of hij doet het niet .
Maar ik heb twijfels of jou probleem wel in de onsteking zit.
Als je de hallgevers niet vertrouwd vernieuw ze dan gewoon dan weet je zeker dat dat het niet is .
Wel ben je dan 75 euro armer _002
Maar eindeloos zoeken is ook niet leuk .
En anders breng je hem hier maar dan los ik het voor je op .
Een hallgever is moeilijk te testen hij doet het of hij doet het niet .
Maar ik heb twijfels of jou probleem wel in de onsteking zit.
Als je de hallgevers niet vertrouwd vernieuw ze dan gewoon dan weet je zeker dat dat het niet is .
Wel ben je dan 75 euro armer _002
Maar eindeloos zoeken is ook niet leuk .
En anders breng je hem hier maar dan los ik het voor je op .
Laatst gewijzigd door vioma op 30 jan 2011, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Met de vorige spreker eens.
Volgens mij zit je op het verkeerde spoor.
Als je een van beide bougiekabels los trekt, zou de motor netaan moeten blijven lopen, of met wat napruttelen afslaan, maar beide kanten moeten ongeveer hetzelfde reageren.
Die HES is eenvoudig zelf te testen door te meten.
De zwarte en oranje draden zijn de schakeldraden, die meet je naar massa en met contact aan draai je de krukas, met een sleutel op de pulley van de snaar en dan zie je vanzelf de meter omslaan van 0-12-0-12 Volt.
De ene draad geeft dat signaal in bdp, de ander in odp, even zoeken rond dat punt en dan zie het vanzelf.
Groeten, Paul.
Met de vorige spreker eens.
Volgens mij zit je op het verkeerde spoor.
Als je een van beide bougiekabels los trekt, zou de motor netaan moeten blijven lopen, of met wat napruttelen afslaan, maar beide kanten moeten ongeveer hetzelfde reageren.
Die HES is eenvoudig zelf te testen door te meten.
De zwarte en oranje draden zijn de schakeldraden, die meet je naar massa en met contact aan draai je de krukas, met een sleutel op de pulley van de snaar en dan zie je vanzelf de meter omslaan van 0-12-0-12 Volt.
De ene draad geeft dat signaal in bdp, de ander in odp, even zoeken rond dat punt en dan zie het vanzelf.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Je kan het ook horen , als je motor op contact staat en niet loopt .
Als je dan de motor verdraaid gaat op het moment dat de hall inschakeld je benzine pomp draaien .
Als je dan de motor verdraaid gaat op het moment dat de hall inschakeld je benzine pomp draaien .
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Dat doet hij dan in bdp, maar doet die dat dan ook in odp?
Moet ik eens uitproberen.
Groeten, Paul.
Dat doet hij dan in bdp, maar doet die dat dan ook in odp?
Moet ik eens uitproberen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Net even geprobeerd, beide sensoren doen de brandstofpomp schakelen, in bdp en obp.
Je moet wel tegen de normale draairichting van de motor draaien om 'OT' in het venster te krijgen.
Groeten, Paul.
Net even geprobeerd, beide sensoren doen de brandstofpomp schakelen, in bdp en obp.
Je moet wel tegen de normale draairichting van de motor draaien om 'OT' in het venster te krijgen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
bedankt RT leden voor jullie inbreng
Zodra ik van de week weer tijd heb ga ik er weer mee aan de slag.
Vr.Gr Leo
Zodra ik van de week weer tijd heb ga ik er weer mee aan de slag.
Vr.Gr Leo
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Misschien heb je hier nog iets aan :
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/Hallgeverplaat.pdf
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/Hallgeverplaat.pdf
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Zou het iets kunnen zijn met die onderbreker die voor de hall sensor gemonteerd is. Zou die los kunnen zitten of beschadigd zijn? Zomaar een idee hé.
Ton
Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
ik heb even het verhaal door gelezen omtrend het sneller fonken aan 1 kant en het bijna afslaan.
Heb je er al eens aan gedacht dat bij een hogere compressie een andere fonkbrug hebt dan bij een lagere compressie
Je zou dit een moeten controleren bij je fiets dan heb je gelijk een verklaring .
gr Wijnald
Heb je er al eens aan gedacht dat bij een hogere compressie een andere fonkbrug hebt dan bij een lagere compressie
Je zou dit een moeten controleren bij je fiets dan heb je gelijk een verklaring .
gr Wijnald
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hij heeft al gekeken met de bougies eruit hoe ze vonkte dus in dit geval heeft het niks met de compressie te maken.
Maar het prmaire en secundaire ontstekingsbeeld op een testkast zullen ongetwijfeld het probleem beter aangeven. Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de uiteindelijke oplossing.
Ton
Maar het prmaire en secundaire ontstekingsbeeld op een testkast zullen ongetwijfeld het probleem beter aangeven. Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de uiteindelijke oplossing.
Ton
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik ben toch weer even wezen kijken naar mijn probleem.
Als ik de motor in z'n 3e versnelling zet en rol hem dan rustig achteruit, dan gaat de bezine pomp lopen.
Dus zal de hall gever wel goed zijn? volgende plan is om het deksel maar eens te verwijderen en kijken of er daar iets niet goed is met de stekker verbinding.
Als dit ook niet het geval is ga ik denk toch maar naar een dealer.
Heeft er iemandt een goede ervaring met een bmw speciaalist in de kop van noord holland?
Wordt vervolgt........
Leo
Als ik de motor in z'n 3e versnelling zet en rol hem dan rustig achteruit, dan gaat de bezine pomp lopen.
Dus zal de hall gever wel goed zijn? volgende plan is om het deksel maar eens te verwijderen en kijken of er daar iets niet goed is met de stekker verbinding.
Als dit ook niet het geval is ga ik denk toch maar naar een dealer.
Heeft er iemandt een goede ervaring met een bmw speciaalist in de kop van noord holland?
Wordt vervolgt........
Leo
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Ik heb mijn motor gekocht bij Motorcentrum Bruurs http://motorcentrumbruurs.nl/nl/home/
Zit in Noord Scharwoude en is een zeer goede BMW specialist en Triumph dealer. Hij doet al het onderhoud aan de politie BMW's daar ook .
Ton
Zit in Noord Scharwoude en is een zeer goede BMW specialist en Triumph dealer. Hij doet al het onderhoud aan de politie BMW's daar ook .
Ton
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Dit wil volgens mij niet zoveel zeggen want zo'n dealer had ik ook en volgens mij vergeten ze dan de gewone man zijn motor.Ton1959 schreef:Hij doet al het onderhoud aan de politie BMW's daar ook .
Ton
Althans dat was bij mij zo.
HenkvanR
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi Henk
Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde. Ze nemen voor al de klanten de tijd en zijn zeer vriendelijk en correct. En dat is bij vele BMW dealers al niet zo geweldig.
Ton
Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde. Ze nemen voor al de klanten de tijd en zijn zeer vriendelijk en correct. En dat is bij vele BMW dealers al niet zo geweldig.
Ton
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Het probleem heeft niets met de hall-gevers te maken, deze schakelen immers niet de stromen van de bobine's.
Dus blijft het echt de eindtrap in het stuurapparaat of de bobine of de kabel.
Heb je de bobine's al doorgemeten, primaire en secundaire weerstand?
Gr.Leo.
Dus blijft het echt de eindtrap in het stuurapparaat of de bobine of de kabel.
Heb je de bobine's al doorgemeten, primaire en secundaire weerstand?
Gr.Leo.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hoi.
Eindtrap geloof ik ook niet, is er maar 1.
Het is simpel een enkele bobine met 2 uitgangen, een voeding en een massa.
Die massa wordt gemaakt in de Moronic.
Groeten, Paul.
Eindtrap geloof ik ook niet, is er maar 1.
Het is simpel een enkele bobine met 2 uitgangen, een voeding en een massa.
Die massa wordt gemaakt in de Moronic.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Hallo forum leden
Ik heb de bobine al gewisselt, echter zonder resultaat _003
Ik ga van de week nog even de kap waar de hall sensor zit verwijden, misschien kom ik daar nog iets tegen?
Zoniet dan ga ik maar eens naar de dealer ( da's tegen mijn principe maar het moet maar. Ik doe liever alles zelf)
Wordt vervolgt........
VrGr Leo
Ik heb de bobine al gewisselt, echter zonder resultaat _003
Ik ga van de week nog even de kap waar de hall sensor zit verwijden, misschien kom ik daar nog iets tegen?
Zoniet dan ga ik maar eens naar de dealer ( da's tegen mijn principe maar het moet maar. Ik doe liever alles zelf)
Wordt vervolgt........
VrGr Leo
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: verschil ontstekking (lees vonken) links/rechts
Had je al gevraagd aan onze huisdokter?
MSA dokter Kenny, misschien heeft hij een goede ingeving.
Richard
MSA dokter Kenny, misschien heeft hij een goede ingeving.
Richard
Re: verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
Vervolg!!!!
Vandaag de kap verwijdert waar de hall sensoren onder zitten.
Het zat vol met vuil en de sensoren zaten ook onder het stof van de riem.
De boel eens flink schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.
Toen ik hem starte merkte ik gelijk verschil! hij loopt een stuk beter, maarrrrr het vonken heeft hij nog steeds!
Ga dinsdag naar Bruurs motoren om het e.a uit te lezen, men denkt daar toch ook aan de hall sensor.
Wordt vervolgt...............
Gr.Leo
Vandaag de kap verwijdert waar de hall sensoren onder zitten.
Het zat vol met vuil en de sensoren zaten ook onder het stof van de riem.
De boel eens flink schoon gemaakt en weer in elkaar gezet.
Toen ik hem starte merkte ik gelijk verschil! hij loopt een stuk beter, maarrrrr het vonken heeft hij nog steeds!
Ga dinsdag naar Bruurs motoren om het e.a uit te lezen, men denkt daar toch ook aan de hall sensor.
Wordt vervolgt...............
Gr.Leo
Re: verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
Hoi Leo
Ik ben nou wel zeer benieuwd of het ook werkelijk lag aan de Hall sensor of de onderbreker. Of misschien wel de Motronic. Je ging toch vandaag naar de dealer?
Ton
Ik ben nou wel zeer benieuwd of het ook werkelijk lag aan de Hall sensor of de onderbreker. Of misschien wel de Motronic. Je ging toch vandaag naar de dealer?
Ton
Re: verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
Gisteren naar Bruurs motoren geweest!
Motor uitgelezen...en geen storingen gevonden.
Ze hebben ook gekeken naar het vonken en zagen dat het inderdaad niet helemaal goed was, maar een goede oplossing hadden ze niet voorhanden, anders dan (hij moet een grote beurt en afstellen).
Wel moet ik zeggen dat ik er perfect werd geholpen (half uur bezig en niet hoefen te betalen) heel netjes!! da's klanten binding!
Ga nu eerst maar voor de grote beurt en dan syncroon stellen.
Ik moet wel zeggen dat hij na het schoonmaken van de hall sensors de motor een stuk beter is gaan rijden en ook niet meer zo schokt rond 3000 toeren.
Iedereen bedankt voor het mee denken op dit forum en zie jullie op het treffen in April. Ben te herkennen aan mijn zilvere BMW r1100rt !!! HaHaHa.
Als er nog veranderingen optreden t.a.v het vonken laat ik het jullie weten.
Leo
Motor uitgelezen...en geen storingen gevonden.
Ze hebben ook gekeken naar het vonken en zagen dat het inderdaad niet helemaal goed was, maar een goede oplossing hadden ze niet voorhanden, anders dan (hij moet een grote beurt en afstellen).
Wel moet ik zeggen dat ik er perfect werd geholpen (half uur bezig en niet hoefen te betalen) heel netjes!! da's klanten binding!
Ga nu eerst maar voor de grote beurt en dan syncroon stellen.
Ik moet wel zeggen dat hij na het schoonmaken van de hall sensors de motor een stuk beter is gaan rijden en ook niet meer zo schokt rond 3000 toeren.
Iedereen bedankt voor het mee denken op dit forum en zie jullie op het treffen in April. Ben te herkennen aan mijn zilvere BMW r1100rt !!! HaHaHa.
Als er nog veranderingen optreden t.a.v het vonken laat ik het jullie weten.
Leo
Re: verschil ontsteking (lees vonken) links/rechts
Hoi Leo
Ben blij dat je goed geholpen bent bij Motorcentrum Bruurs. Ik vond ze zeer aardig en ze lijken zeer goed te weten waar ze over praten. Hebben dan ook al 30 jaar ervaring met BMW en hun meeste klanten zijn BMW rijders.
Het is natuurlijk wel zo als je een grote beurt doet dan vind je automatisch de dingen die de oorzaak kunnen zijn (tenminste vaak wel). Hoelang geleden had de motor de laatste grote beurt?
Ik had gezegd tegen Mike dat je zou komen. Echt iemand die echt weet waar hij over praat.Ik ben wel benieuwd hoe hij straks zal lopen na de grote beurt.
Met vriendelijke groet Ton
Ben blij dat je goed geholpen bent bij Motorcentrum Bruurs. Ik vond ze zeer aardig en ze lijken zeer goed te weten waar ze over praten. Hebben dan ook al 30 jaar ervaring met BMW en hun meeste klanten zijn BMW rijders.
Het is natuurlijk wel zo als je een grote beurt doet dan vind je automatisch de dingen die de oorzaak kunnen zijn (tenminste vaak wel). Hoelang geleden had de motor de laatste grote beurt?
Ik had gezegd tegen Mike dat je zou komen. Echt iemand die echt weet waar hij over praat.Ik ben wel benieuwd hoe hij straks zal lopen na de grote beurt.
Met vriendelijke groet Ton