Re: Benzineverbruik poll - Hoeveel gebruikt jouw RT?
Geplaatst: 17 jan 2015, 23:14
Oeps, kennelijk kan het nog erger.....net mijn dienstmotor terug van een beurt.....
BMW R850RT - R900RT - R1100RT - R1150RT - R1200RT - R1250RT - R1300RT
https://www.bmwrtforum.nl/forum/
Euhm, klopt dat wel?mikanos schreef:Ik rij voornamelijk woon-werk +- 80km per werkdag
Verbruik 1:19
Km +- net geen 450.
Mooi gemiddelde. Mijn 1200RT verbruikt gemiddeld 1:18 en dat al zes jaar. Mijn vorige motor (R1150RT) verbruikte ook rond de 1:18. Ben niet ontevreden.RTTwoTone schreef:Net terug van een rit van 3300km. Gereden van midden naar zuid Frankrijk en terug via de Alpen en Jura. Betreft een 1200rt uit 2011. Over de hele rit gemiddeld 1:21,7. Ik denk zo'n 40% snelweg met max 130km/u en overig binnendoor. Hmm, dik tevreden mee :roll:
live today, wait not till tomorrow........
Ik let overigens ook niet op het verbruik en geef 'em op tijd z'n "slokje"!
ook al meet je het bij benadering ( juist kan je het toch niet ) het gemiddelde over een langere periode vraag ikEileRT schreef: ↑20 jul 2017, 23:20 Daar ben ik het, per afzonderlijke rit gemeten, mee eens. Ik denk echter dat de vraag gesteld wordt met het oog op een gemiddelde. Dus gemeten over een langere periode van meerdere ritten.
Ik let overigens ook niet op het verbruik en geef 'em op tijd z'n "slokje"!
Eilert
Een plotselinge stijging in brandstofverbruik, zou kunnen duiden op een technisch probleem (in wording). Ik hou bij elk van mijn voertuigen bij wat het globale gemiddelde verbruik op een tank is geweest, om eventuele plotselinge uitschieters waar te kunnen nemen.bazz schreef: ↑21 jul 2017, 11:10 ook al meet je het bij benadering ( juist kan je het toch niet ) het gemiddelde over een langere periode vraag ik
mij nog steeds af wat je daar eigenlijk mee opschiet ? of hij nu iets meer of minder verbruikt gemiddeld je hebt deze motor toch dus je moet het er toch mee doen :lol:
Ja als je gaat controleren op eventuele problemen in wording dan heb je wel wat werk ja , ik los deze op als ze zich voordoen , voor de rest geniet ik gewoon van de brommert .Bert M schreef: ↑21 jul 2017, 11:34Een plotselinge stijging in brandstofverbruik, zou kunnen duiden op een technisch probleem (in wording). Ik hou bij elk van mijn voertuigen bij wat het globale gemiddelde verbruik op een tank is geweest, om eventuele plotselinge uitschieters waar te kunnen nemen.bazz schreef: ↑21 jul 2017, 11:10 ook al meet je het bij benadering ( juist kan je het toch niet ) het gemiddelde over een langere periode vraag ik
mij nog steeds af wat je daar eigenlijk mee opschiet ? of hij nu iets meer of minder verbruikt gemiddeld je hebt deze motor toch dus je moet het er toch mee doen :lol:
Net als Bert, en anderen, controleer ik regelmatig middels een druk op de BC knop het gemiddeld verbruik (al jaren rond de 5,4 of 5,5 liter op de 100km). Onverwacht hoger verbruik kan duiden op een probleem wat zich wellicht 'goedkoper' laat oplossen als je er snel bij bent. Voor, tijdens en na het drukken op de BC geniet ik ook van de brommert.bazz schreef: ↑21 jul 2017, 22:13Ja als je gaat controleren op eventuele problemen in wording dan heb je wel wat werk ja , ik los deze op als ze zich voordoen , voor de rest geniet ik gewoon van de brommert .Bert M schreef: ↑21 jul 2017, 11:34Een plotselinge stijging in brandstofverbruik, zou kunnen duiden op een technisch probleem (in wording). Ik hou bij elk van mijn voertuigen bij wat het globale gemiddelde verbruik op een tank is geweest, om eventuele plotselinge uitschieters waar te kunnen nemen.bazz schreef: ↑21 jul 2017, 11:10 ook al meet je het bij benadering ( juist kan je het toch niet ) het gemiddelde over een langere periode vraag ik
mij nog steeds af wat je daar eigenlijk mee opschiet ? of hij nu iets meer of minder verbruikt gemiddeld je hebt deze motor toch dus je moet het er toch mee doen :lol:
Je hebt helemaal gelijk, ik had het even moeten toelichten. De CCP is de Cat Code Plug. Dat is het gele blokje in het zekeringenbakje onder het zadel, waarmee je instelt welk "programma" de motronic moet gebruiken.
Het is waarschijnlijk dat de hoeveelheid reserve groter is dan de folder aangeeft. In dit geval 6,5 liter.
Ervaren met nog 41 km op de display om te kunnen gaan.... Dus ......fransgabler schreef: ↑09 feb 2021, 18:09 knip.....
Er is maar één manier om daar rijdend achter te komen, maar die is niet echt aan te raden.
knip.....
Als de bc zelf een keertje 'geijkt' is op het aantal reële aantal resterende km in de tank, desnoods met een jerrycannetje in de koffer, dan is er geen reden om de bc niet te gebruiken. Bij twijfel kan de dagteller nog aanvullende info geven. Bij de 1150 zocht ik bij 300 km een pomp op en bij de 1200 na 500 km. Een RT laat zich nu eenmaal niet meer in z'n tankopening kijken en ook het geluid van klotsende benzine - bij het stilstaand wiegen van de motor - is door de vorm en het materiaal van een kunststof tank geen betrouwbare graadmeter.Bert M schreef: ↑24 jul 2017, 15:42 Grappig dat jullie voor zulke essentiële info op de elektronica van de BC vertrouwen. Voor de bandenspanning heb ik een keurige meter, het oliepeil doe ik volgens de beschreven procedure een het verbruik is een gevalletje 'hoofdrekenen' . Tegenwoordig ben ik in het bezit van een vierwielige die geen peilstok meer heeft en alleen een elektronisch peilsysteem. Ik vind dat dus helemaal niets...