Knak geluid

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mwens

Knak geluid

Ongelezen bericht door mwens »

Heb een 1150 rt als hij na een rit op zijn zijpoot staat voor een kwartier of zoiets en sik start hem terug heb ik dikwijls zo'n knak geluid?
Wat kan de oorzaak zijn ? als hij op de middenbok heeft gestaan heb ik dat meestal niet.

mvg

marc
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Knak geluid

Ongelezen bericht door jaybmw »

Waarschijnlijk de kettingspanner van de linker cylinder waar de olie uit is gelopen.TIP: in de linkercylinder een spanner van een -1200- monteren en het geratel is voor altijd weg.Ik zeg niet dat dit het geluid bij jou is,maar het zou kunnen ivm alleen als de motor op de jiffy heeft gestaan.Ik spreek hier over de kettingspanner van de linkse distributieketting!!

Grtn Jeroen.

(eigenlijk hoort dit onderwerp in een andere rubriek te staan)
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Habeve

Re: Knak geluid

Ongelezen bericht door Habeve »

jaybmw schreef:Waarschijnlijk de kettingspanner van de linker cylinder waar de olie uit is gelopen.TIP: in de linkercylinder een spanner van een -1200- monteren en het geratel is voor altijd weg.Ik zeg niet dat dit het geluid bij jou is,maar het zou kunnen ivm alleen als de motor op de jiffy heeft gestaan.Ik spreek hier over de kettingspanner van de linkse distributieketting!!

Grtn Jeroen.
Je zou toch eerder denken aan de rechtercylinder, de jiffy zit toch aan de linkerkant waardoor de rechtercylinder juist omhoog komt?

[groet]
-1200-
Harald

(sorry dubbel geplaatst, verwijderen svp)
Laatst gewijzigd door Habeve op 18 feb 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Habeve

Re: Knak geluid

Ongelezen bericht door Habeve »

jaybmw schreef:Waarschijnlijk de kettingspanner van de linker cylinder waar de olie uit is gelopen.TIP: in de linkercylinder een spanner van een -1200- monteren en het geratel is voor altijd weg.Ik zeg niet dat dit het geluid bij jou is,maar het zou kunnen ivm alleen als de motor op de jiffy heeft gestaan.Ik spreek hier over de kettingspanner van de linkse distributieketting!!

Grtn Jeroen.
Je zou toch eerder denken aan de rechter cylinder, immers;
de jiffy zit aan de linkerkant waardoor de rechtercylinder juist omhoog komt?

[groet]
-1200-
Harald
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Knak geluid

Ongelezen bericht door Baird »

Links zit aan de bovenkant met de opening naar beneden en loopt dan leeg, recht zit hij aan de onderkant en blijft dan vol staan.

verklaart nog niet waarom dat op de jiffy wel gebeurd en op de bok niet ?? _002 _002
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
mwens

Re: Knak geluid

Ongelezen bericht door mwens »

Ja bedankt voor de tips.Kan dit geen kwaad voor de motor,andere spanner plaatsen kost toch wel wat denk ik ?Bij het rijden wordt ik niks gewaar en er staan nog geen 30.000 km op de motor.

MVG
Marc
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”