synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Ongelezen bericht door WernerB »

Mijn 1100rt van 1996 heeft 1 gaskabel aan slechts 1 zijde, die weer gekoppeld is met een verbindingskabel voor de andere zijde.
De gaskabel is ook niet aan het gashandel te stellen/alleen maar "onderaan".
Die enkele gaskabel moet, volgens mijn manual, met een speling van 0,5 mm afgesteld worden, waarna de verbindingskabel provisorisch met de linker of de rechter stelbout spelingvrij moet worden ingesteld. En dat woord "provisorisch"roept bij nou net de volgende vraag op:
Ik snap niet waarom dit provisorisch moet gebeuren. Kan iemand me die opmerking uitleggen? Het staat namelijk dikgedrukt en onderstreept in de manual.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Ton1959

Re: synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat het woord provisorisch gebruikt is omdat het eigenlijk op het gevoel en oog zo nauwkeurig mogelijk word afgesteld terwijl de vacuummeter daarna gebruikt word voor de fijnere afstelling. Het is dus meer een basis voor je volgende afstelling en eigenlijk maar tijdelijk. Maar dat is mijn vertaling maar.

Ton _004
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Ongelezen bericht door WernerB »

Ton, op de volgende bladzijde van mijn manual staat dat alleen de synchrotester gebruikt wordt om m.b.v. de omloopschroeven het stationair toerental af te regelen.
Nergens meer komt het woord "provisorisch" terug.
Ik ga maar gewoon aan het synchroniseren van de gaskleppen met mijn Carbtune aangesloten. Niks provisorisch!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Ton1959

Re: synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat komt vast goed Werner. Heb je eerst de kleppen gesteld ook?

Mvg Ton _004
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: synchronisatie gaskleppen 1100rt 1996

Ongelezen bericht door WernerB »

De kleppen heb ik 4000 km geleden door "onze" Kenny onder handen laten nemen. Ik neem dus aan dat die nog wel goed staan!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”