Hoger stationair r1150rt

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Paul M

Hoger stationair r1150rt

Ongelezen bericht door Paul M »

mijn 1150 loopt op ongeveer 900 toeren. Heeft met name als hij koud is nogal de neiging om af te slaan. Niet meer als hij warm is, maar dan nog vind ik het toerental behoorlijk laag. Niet comfortabel.
Kan iemand mij vertellen of, en zo ja, hoe ik het toerental iets hoger kan krijgen? is dat zelf te doen of moet dat via een dealer?
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoger stationair r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

Daar hebben onze boxers 2 messing schroeven voor, benodigd gereedschap: platte schroevendraaien en een 'synchroniseer apparaat' , bijv. de Twinmax, Carbtune, een paar vacuümmeters, etc. ; gebruik de zoekfunctie maar eens op deze site.

Als je de spullen hebt is het verder niet zo ingewikkeld, handleiding ook op het internet te vinden, anders een keertje aan de TechDag mee doen.

instellen op ongeveer 1100 RPM bij warme motor.

succes!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Paul M

Re: Hoger stationair r1150rt

Ongelezen bericht door Paul M »

Hoi Bert,
bedankt voor je goede raad. Weet niet wanneer er weer een Techdag is. Heb daar nooit zo op gelet omdat ik niet echt zelf aan de (motor) van de rt sleutel. Is er iemand die dit voor een bescheiden prijsje kan doen dat je weet?
groet,
Paul
Ton1959

Re: Hoger stationair r1150rt

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als je beide messing schroeven even ver in of uitdraait dan kan je het toerental verlagen of verhogen. Een streepje erop zetten waar ze nu op staan en beide schroeven even ver in of uit draaien. Maar dat gaat om een minimale verdraaiing. Maar nog beter is natuurlijk synchroniseren zoals Baird al zegt. Maar ja dan ging ik eerst ook weer kleppen stellen .

Ton
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hoger stationair r1150rt

Ongelezen bericht door Baird »

Paul M schreef:Hoi Bert,
bedankt voor je goede raad. Weet niet wanneer er weer een Techdag is. Heb daar nooit zo op gelet omdat ik niet echt zelf aan de (motor) van de rt sleutel. Is er iemand die dit voor een bescheiden prijsje kan doen dat je weet?
groet,
Paul
Je mag een keer bij mij thuis in Breda langskomen, dan doen we het even, stuur maar een pb voor de details,

ps: heb ik van jou niet eens een ruit overgenomen?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”