[R1150RT] Luchtbuis RS monteren?

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
newtrackfinder

[R1150RT] Luchtbuis RS monteren?

Ongelezen bericht door newtrackfinder »

Beste forumleden,

afgelopen weekend heb ik mijn 2001 R1150RT flink onderhanden genomen, met hulp van een kundige kameraad uiteraard!

Er is nog 1 ding wat ik zou willen voorleggen aan dit forum:

Heeft iemand ervaring met de montage van een luchtaanzuigbuis van een RS op een RT? Het schijnt dat de luchtaanzuig buis van een RS groter van diameter is dan die van een RT (en GS). De RT schijnt geknepen te worden door die luchtaanzuigbuis.

Ik wil dus wel eens testen wat het effect is van de montage van de luchtaanzuigbuis van een RS op mijn RT. Er zit reeds een DNA luchtfilter en een uitlaat zonder kat op mijn RT, een grotere luchtaanzuigbuis zal hem nog beter laten ademhalen, hoop ik.

Dus: wie o wie heeft hier ervaring mee, of weet hier meer vanaf?
Inspector Gadget

Re: [R1150RT] Luchtbuis RS monteren?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet dat iemand (Baird? Mike Philippens? _001 ) op het forum het reeds gedaan heeft, en ik overweeg het soms ook (nog steeds), maar dan met GS-pijpen. ;)

Meer info is o.a. te vinden op de navolgende link;
http://www.ebbo.org/gs.php

Je zult daarna volgens mij wel je motor weer helemaal opnieuw (moeten laten) afstellen. ;)

Wat ook heel erg helpt (bij mij) is een andere uitlaat (toch nog met Kat en lambda) en grotere uitlaatbochten.
En dan een K&N luchtfilter, en Brisk bougies.
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: [R1150RT] Luchtbuis RS monteren?

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

RS buizen zijn hetzelfde als die van de RT, voor zowel de 1100 als de 1150, dus daar ga je geen winst uit halen.

Waar wel winst zit, is het monteren van GS buizen, deze zijn langer en dunner, geven meer koppel in het middengebied.
Als je op zoek bent naar meer eindvermogen, dan moet je op zoek naar andere oplossingen, of jezelf afvragen of de RT wel jouw fiets is.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”