inhouden tijdens versnellen bij warme motor

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
michael.verheijen

inhouden tijdens versnellen bij warme motor

Ongelezen bericht door michael.verheijen »

Wie o Wie kan mij helpen.
De vraag die ik ga stellen is niet bedoelt voor mijn motor (bmwr1200rt) maar voor een bmw r1100rt van een goede vriend. Bwj 1996 en altijd Euro 95 getankt
Deze motor doet bij het versnellen in de tweede of derde of vierde versnelling ineens inhouden, alsof hij geen benzine meer krijgt. Hij duikt dan in (snelheid vermindering) en opeens, daar is de benzine weer. Dit doet hij echter alleen als de motor op temperatuur is, dus niet bij een koude motor.
Ook is hij twee keer bij ongeveer constante snelheid (100km/ph) en warme motor op de autoweg bij iets gas loslaten helemaal uitgevallen.
Dit fenomeen is ontstaan nadat de motor lange tijd heeft stil gestaan (ongeveer 4 a 5 maanden) zonder dat de benzinetank was afgevult. Dus half leeg.
Het kan natuurlijk zijn dat er vuil in de carborateurs zit, en de vraag nu, is dit eventueel te verhelpen door een flesje Forte toe te voegen. Of moeten we toch aan iets anders denken.
Alle vragen en antwoorden zijn welkom.

Alvast Bedankt.

beamerr1200rt (michael)
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: inhouden tijdens versnellen bij warme motor

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Michael

Ik zou beginnen om eerst het benzine filter te vervangen, dit zit in te tank. Een R1100RT is een injectie motor en heeft gasklephuizen en injectoren en geen carburator.

Groetjes Benji
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Ton1959

Re: inhouden tijdens versnellen bij warme motor

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Misschien is een goede grote beurt alles wat nodig is.

Ton _004
michael.verheijen

Re: inhouden tijdens versnellen bij warme motor

Ongelezen bericht door michael.verheijen »

Heren alvast bedankt voor de info. Zal dit doorgeven.
Gr. Michael
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”