Vervangen van het benzinefilter

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
R.deBeer

Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door R.deBeer »

Wie kan mij adviseren op het gebied van het benzine filter.

Ik plaats mijn vraag in deze rubriek.
Ik mis de rubriek brandstof.

Ik was bezig met een beurt en wilde ook graag het benzine filter vervangen.
Nadat ik het benzine filter tevoorschijn had heb ik hem maar weer met dezelfde vaart teruggestopt.
De klemmen die gebruikt worden zijn van dien aard dat deze na verwijdering niet meer zijn te herbruiken.

Mijn vraag is kunnen hoe verwijder je deze klemmen en kunnen deze klemmen ook vervangen worden door exemplaren die geschroeft kunnen worden.

-1100-
Dave

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door Dave »

Allereerst: [welkom] (stel je je ook even voor en laat je je RT even zien in de bijbehorende topics, vinden we allemaal erg leuk...)

Jammer dat je de techdag gemist hebt laatst, daar hebben we het ook al een keer gedaan bij de motor van wimmers. Maar om antwoord te geven op je vraag: de benzineleidingen zitten inderdaad af-fabriek geklemd met eenmalige klemmetjes. Die kun je 'gewoon' vervangen door slangklemmen die je schroeft. Dat is geen enkel probleem.

Let wel op dat je het filter in de goede richting monteert, en dat je dat aan de juiste slangen doet. Zet ook het dragend plaatje op de zelfde manier terug om lostrekken van de slangen in de tank te voorkomen.

Er komt nog een how-to op dit forum te staan (met foto's), dat is momenteel in overleg hoe dat aan te pakken.

Succes in ieder geval!
R.deBeer

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door R.deBeer »

Badankt Dave,

Da Wacht ik de foto's nog even af.

gr Rob
DickL

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door DickL »

Dave,

Met wat voor soort tang kun je die brandstofleiding klemmetjes demonteren en weer monteren ? Neem aan dat diezelfde klemmetjes ook op de ontluchtingsslangetjes in de tank zitten ? (Jammer dat ik vorig jaar niet op die technodag ben geweest !) - groeten Dick
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door HansD »

In dit topic vind je het verslag van de tech dag, en een verwijzing naar de fotos.
viewtopic.php?f=71&t=3620&hilit=tech+dag&start=30
DickL

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door DickL »

Hans - bedankt - had ik al gezien maar kan geen tang ontdekken, groeten Dick
Dave

Re: Vervangen van het benzinefilter

Ongelezen bericht door Dave »

De originele klemmen moet je 'mechanisch' verwijderen en kunnen dan ook niet opnieuw gebruikt worden. Daarna zet je het brandstoffilter vast met ouderwetse slangklemmen...

Groet,

Dave
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”