Hallo,
Ik heb mijn motor naar mijn gevoel volledig KFR vrij gemaakt. De kleppen zijn gesteld, Irridium bougies zitten erin, en sinds een paar dagen heb ik de beroemde KFR recyclizer. Ik kan nergens meer geruckel vinden, gelukkig.
Nu laat ik hem deze week nog synchroniseren bij Quispel in Deurne. Voornamelijk omdat mijn motor zeer fors aan het gas hangt, oftewel zeer gasgevoelig is.Dat is vooral bij het loslaten (te) goed voelbaar. En indien nodig doe ik ook gelijk een nieuwe gaskabel/verdeler.
Dan moet het gewoon goed zijn.
Mijn vraag is: Voordat ik met de recyclizer reed, draaide mijn motor rond de 1000 rpm, nu tussen de 1100 en 1200 touren. Tevens schommelt hij ook regelmatig met het stationaire toerental, soms constant op 1100, soms constant 1200.
Is het dan wijs om de motor al te laten stellen op het juiste toerental, of moet de recyclizer los? 1200 touren is iets teveel van het goede vind ik.
Iemand een goed advies hierover?
Alvast dank.
Groet, Mats
Toerental/afstelling met Recyclizer?
Re: Toerental/afstelling met Recyclizer?
Dit is wat ik zou doen:
Recyclizer eraf en motor goed afstellen en klaar ben je. Geen kfr meer en dat is de beste oplossing.
Ton
Recyclizer eraf en motor goed afstellen en klaar ben je. Geen kfr meer en dat is de beste oplossing.
Ton
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Toerental/afstelling met Recyclizer?
Afstellen zonder Recyclizer. Daarnaast denk ik dat je gaskleppen niet volledig dicht zijn bij gas los: dit geeft een variërend stationair toerental én de TPS neemt een gasklep opening waar waardoor hij tegen der Motronic zegt dat er een beetje gas gegeven wordt. Een en ander kan te maken hebben met de afstelling en bewegen van je gaskabels.
In principe veranderd de Recyclizer niét je stationair.
In principe veranderd de Recyclizer niét je stationair.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Toerental/afstelling met Recyclizer?
Ik rij met een en heb ook een recyclizer (accelelator) gezet en ben zeer tevreden met het resultaat.
verbruik is van 5,0l naar 5.1l gegaan maar de voordelen zijn ongelofelijk in mijn geval.
stabiel stationair draaien.
veel sterker in lage toeren kan makkelijk in 2de vertrekken
motor is veel nerveuzer geworden en voor de prijs hoef je het niet te laten (33€).
frankie s
verbruik is van 5,0l naar 5.1l gegaan maar de voordelen zijn ongelofelijk in mijn geval.
stabiel stationair draaien.
veel sterker in lage toeren kan makkelijk in 2de vertrekken
motor is veel nerveuzer geworden en voor de prijs hoef je het niet te laten (33€).
frankie s
Re: Toerental/afstelling met Recyclizer?
Wat bedoel je met motor is nerveuzer geworden? Dan zou ik hem misschien wel een pilletje geven :lol: :lol: :lol:
Ton
Ton