hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door mveenstra »

Ik ben opzoek naar iemand (liefst in de buurt van Baarn maar ben ook zeker bereid een eind te rijden) die mij in alle rust kan/wil uitleggen hoe ik mijn r1100rt het beste kan afstellen/synchroniseren. Ik heb het al een keer mee gemaakt bij Kenny. Maar hij is zo rap met alles dat ik het niet allemaal heb kunnen bevatten. Ik weet dat er een handleiding op dit forum staat. Echter ben ik daar een beetje angstig voor. (bang dat het mis gaat) Daarom ben ik nu opzoek naar iemand die mij dit kan uitleggen en dit op mijn eigen motor (wel belangrijk want dan weet ik ook meteen waar het echt op mijn motor zit) kan en wil uitleggen hoe ik dit het beste zelf kan doen. Ook zou ik dan graag willen leren welk gereedschap ik hier het beste voor kan gebruiken en hoe ik deze het beste kan gebruiken.

Ik heb nog weinig gereedschap, maar wel een ruime schuur (met mogelijkheid tot verwarming) waarin dit mogelijk is. Als iemand liever wilt dat ik zijn/haar kant op kom is dit natuurlijk ook helemaal geen probleem. Ik ben al heel blij als iemand de tijd voor mij wilt nemen om mij dit te leren.

Als iemand mij hiermee wilt helpen dan hoor ik het graag. Je kunt me dan mailen (mike@mikeveenstra.com),een pb sturen of hier onder reageren..

Alvast bedankt voor jullie moeite.

[groet] Mike,

PS. Forumbeheerders mocht dit in de verkeerde sectie staan dan hoor ik het graag.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 265
Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden
Locatie: Leusden

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door Garfield »

Hoi Mike, je hebt een PB
Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door Wullum »

Mike en Frans,
ik ben hier ook wel in geïnteresseerd eigenlijk, dus misschien kunnen we met drieën (of meer) proberen een sessie te regelen?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door mveenstra »

Hoi Wullum,

Dat is geen probleem je bent welkom. Ik heb je een pbtje gestuurd met de informatie.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door Wullum »

Mike,

jammer, ik moet werken voor een klant a.s. weekend _003 , gaat 'm niet worden vrees ik. Toch bedankt voor het welkom _004
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
rob55
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:02
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200GS 2008 Blauw
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Grave

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door rob55 »

Hallo Mike,

Als je nog geen adres hebt gevonden dan kan je ook naar Grave komen. Ik leg het je uit.... En je kan het eventueel zelf doen.
Mogelijk dat we nog meer technische zaken kunnen bespreken. _004
Gereedschap heb ik ook.......

Groeten Rob -1150-
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door mveenstra »

Hoi Rob,

Bedankt voor je aanbod. Maar als het goed is komt frans morgen langs om mij het synchroniseren uit te leggen en te laten zien op mijn motor. Ben benieuwd of dat voldoende is om mijn motor weer lekker te laten lopen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: hulp gezocht bij het afstellen/synchroniseren R1100RT

Ongelezen bericht door mveenstra »

Nou vandaag is Frans langs geweest en we zijn lekker bezig geweest. Mijn motor is opnieuw gesynchroniseerd en dat was inderdaad nodig. Hij heeft mij alles echt goed uitgelegd en ook op mijn verzoek me alles zelf laten doen. Daar ben ik echt heel blij mee.

Het resultaat:

Echt een super goed lopende motor. Compleet geen KFR meer en hij loopt zo als ze zeggen echt als een naaimachine. Geen geschok meer bij lage toeren. Dus mijn probleem is helemaal opgelost en ik heb geleerd hoe ik dit de volgende keer zelf kan doen.

Kortom, Frans heel erg bedankt.

Ik kan Frans echt aan iedereen aanraden die dit wilt leren. Want hij legt het echt heel goed uit en beantwoord alle vragen die je hebt.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”