nedplex accelerator

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

nedplex accelerator

Ongelezen bericht door jaybmw »

Heeft iemand die -1200- rijdt ervaring met de accelerator van Nedplex? Dan heel graag wat feedback.Volgens Nedplex een ultieme toevoeging aan de motor maar is dit zo?

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb zo'n ding liggen, en het is niets anders dan de (overbekende) weerstands-tunig, bekend onder vele merknamen zoals Recyclizergevaldingwhateverdoetiewatofniet, etc;
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php

Ik heb het nog niet gemonteerd omdat bij de -1200- voor deze montage, de tupperware eraf moet.
Nu het mooiere weer er aan komt, ga ik dat wellicht eens proberen.

Aan de andere kant, ik heb ook een Wunderlich Performance Controler, en ik denk dat deze twee niet samen gaan. ;) :lol:

Terug naar deze oplossing;
Ontworpen als een soort van anti-KFR, zou het naar verluid ook je motor beter "rond" laten lopen, maar in sommige gevallen ook het verbruik verhogen.
Het is geen magisch wondermiddel, in mijn optiek.
Erikh

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door Erikh »

Als je motor goed is afgesteld, heb je al deze "toverdingen" absoluut niet nodig.
rteke

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door rteke »

het verschil is goed te voelen op een rond punt in eerste versnelling en lage snelheid (geen schokken meer).
Ton1959

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb toch het gevoel dat er nog veel dealers zijn die geen motor kunnen afstellen of er weinig tijd aan besteden.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ton1959 schreef:Ik heb toch het gevoel dat er nog veel dealers zijn die geen motor kunnen afstellen of er weinig tijd aan besteden.
Precies!
Een paar keer had ik het 'genoegen' gehad dat mijn motor na een beurt niet lekker liep.
Ik draai dan om en vraag netjes even naar de afstelling te kijken... binnen 15' loopt de boel dan weer als een zonnetje!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Re: nedplex accelerator

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als de motor niet goed word afgesteld verwacht ik dat de rest ook niet veel soeps zal zijn in dat geval. Maar de afstelling is wel het eerste dat opvalt als het niet goed gedaan word.
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”