Tuning MemJet EVO Power Unit
Tuning MemJet EVO Power Unit
Ik kom op Ebay deze set tegen waarmee e.e.a. m.b.t. prestaties is te verbeteren :
http://www.ebay.de/itm/Tuning-MemJet-EV ... 3cb4bf1586
Is er iemand die met dit ervaring heeft opgedaan?
Ben benieuwd of het daadwerkelijk een extra bijdrage kan leveren of dat het een kopie is van de booster-plug.
http://www.ebay.de/itm/Tuning-MemJet-EV ... 3cb4bf1586
Is er iemand die met dit ervaring heeft opgedaan?
Ben benieuwd of het daadwerkelijk een extra bijdrage kan leveren of dat het een kopie is van de booster-plug.
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
Dat is de "bekende" weerstands-tuning;
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php
Waarbij de temperatuursensor in je luchtfilterhuis in serie geschakeld wordt met deze "oplossing".
Je kunt de diverse ervaringen en meningen lezen door de zoekfunctie van het te gebruiken en te zoeken naar "recyclizer", "recycliser", weerstandtuning en dergelijke.
Het kán helpen je motor iets beter "rond" te draaien, iets smeuïger. Maar soms gaat je verbruik ook omhoog.
Het nadeel van deze specifieke oplossing vindt ik, naast de belachelijk hoge prijs voor een dergelijke oplossing, is dat je het zelf moet instellen (wat ook een voordeel kan zijn, tis maar hoe je er naar kijkt) aangezien deze unit geen temperatuursensor heeft (NTC of PTC) voor eventuele compensatie.
In tegenstelling tot vele andere oplossingen.
Als de buitentemperatuur significant wijzigt zal je deze unit opnieuw moeten instellen.
Terwijl andere "oplossingen" zich wel (enigszins) aanpassen op de daadwerkelijke buitentemperatuur.
Deze MemJetUnit dus niet, die heeft geen enkele compensatie, dus zal je dan opnieuw moeten instellen.
Eigenlijk is deze MemJet oplossing niets anders dan een veredelde (dure) potmeter!
http://www.ebbo.org/resistor_tuning.php
Waarbij de temperatuursensor in je luchtfilterhuis in serie geschakeld wordt met deze "oplossing".
Je kunt de diverse ervaringen en meningen lezen door de zoekfunctie van het te gebruiken en te zoeken naar "recyclizer", "recycliser", weerstandtuning en dergelijke.
Het kán helpen je motor iets beter "rond" te draaien, iets smeuïger. Maar soms gaat je verbruik ook omhoog.
Het nadeel van deze specifieke oplossing vindt ik, naast de belachelijk hoge prijs voor een dergelijke oplossing, is dat je het zelf moet instellen (wat ook een voordeel kan zijn, tis maar hoe je er naar kijkt) aangezien deze unit geen temperatuursensor heeft (NTC of PTC) voor eventuele compensatie.
In tegenstelling tot vele andere oplossingen.
Als de buitentemperatuur significant wijzigt zal je deze unit opnieuw moeten instellen.
Terwijl andere "oplossingen" zich wel (enigszins) aanpassen op de daadwerkelijke buitentemperatuur.
Deze MemJetUnit dus niet, die heeft geen enkele compensatie, dus zal je dan opnieuw moeten instellen.
Eigenlijk is deze MemJet oplossing niets anders dan een veredelde (dure) potmeter!
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 27 mar 2013, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
Ik heb de 'simpele' recyclizer. Resultaat heb ik in een ander draadje opgeschreven. Als reactie op de reactie van Dutchmidiman: geen verandering in motorgedrag bij verschillende buitentemperatuur en ook geen verhoging van brandstofverbruik.
Zo'n belachelijke prijs voor de MemJet zou ik er niet voor over hebben.
Zo'n belachelijke prijs voor de MemJet zou ik er niet voor over hebben.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
De module van MEmjet is instelbaar, dus geen vaste weerstandswaarde maar via een draaiknop in te stellen.
http://www.memjet.hu/index.php?option=c ... &Itemid=63
Blijft veel geld voor een "potmeter".
http://www.memjet.hu/index.php?option=c ... &Itemid=63
Blijft veel geld voor een "potmeter".
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
En als ik de info lees over de unit zal het brandstofverbruik hierdoor zeker hoger liggen.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
Heb zelf-gemaakt 'boosterplug/recyclizer' voor 20 euros- en dat doet ook prima.
Betalen meer dan 40 euros voor zo'n ding is geld kwijt...
Betalen meer dan 40 euros voor zo'n ding is geld kwijt...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
Waarbij de grootste kosten de connectoren zullen zijn.japachap schreef:Heb zelf-gemaakt 'boosterplug/recyclizer' voor 20 euros- en dat doet ook prima...
Re: Tuning MemJet EVO Power Unit
Inmiddels heb ik de ins and outs afgewogen en de oplossing gevonden die eerder voor de prijs van 35 eurie in het forum is behandeld.
Ik wordt steeds blijer van dit forum dat kan ik jullie wel vertellen.
Bedankt voor de info.
Ik wordt steeds blijer van dit forum dat kan ik jullie wel vertellen.
Bedankt voor de info.