Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Niels1962

Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Niels1962 »

Hallo allemaal. Ik heb gelezen dat de gaskabel absoluut niet aan de gaskleppen moet trekken om de motor in stationairstand te synchroniseren. De gaskleppen moeten in de meest onderste stand staan. Is er een handigheidje om de gaskabel zoveel lengte te geven zodat ik zeker weet dat de onderste stand bereikt is?

Alvast bedankt voor jullie tips.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het eerste handigheidje is het werkplaatshandboek downloaden op de site. Dan weet je precies wat je doet.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Benji »

Bij de gashendel zit een moertje, maat 10 sleutel, los draaien, bout waar gaskabel in zit naar binnen draaien, hierdoor heb je speling op de gashendel. Nu kijken bij de gasklep huizen of de gaskabel nog trekt, indien dit het geval is hier ook beide contra moertjes losdraaien en bouten naar beneden draaien. Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Niels1962

Re: Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Niels1962 »

Thanks, hier zou ik het mee moeten redden. Groeten, Niels
Niels1962

Re: Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Niels1962 »

Nog even ter aanvulling voor mensen die dit willen weten. De beide gaskabels lopen uiteraard naar het gashuis. De geleider waar de kabel doorheen geleid word loopt tegen aan aanslagpunt aan, verder terug kan hij dus niet. Als je volgens mij dus eerst checked of de geleider op het aanslagpunt rust is het niet nodig de gaskabel lengte te geven, hij rust immers toch in de uiterste stand. Waar de geleider rust op het aanslagpunt kan je overigens ook nog stellen aan beide kanten middels een schroef. Dat lijkt mij echter niet raadzaam, ik mag er vanuit gaan dat deze nog in de fabrieksstand staan, je kunt de schroef namelijk slecht zien omdat hij achter het gashuis zit.

Groet, Niels
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Gaskabel losmaken voor synchroniseren

Ongelezen bericht door Baird »

Niels1962 schreef:Nog even ter aanvulling voor mensen die dit willen weten. De beide gaskabels lopen uiteraard naar het gashuis. De geleider waar de kabel doorheen geleid word loopt tegen aan aanslagpunt aan, verder terug kan hij dus niet. Als je volgens mij dus eerst checked of de geleider op het aanslagpunt rust is het niet nodig de gaskabel lengte te geven, hij rust immers toch in de uiterste stand. Waar de geleider rust op het aanslagpunt kan je overigens ook nog stellen aan beide kanten middels een schroef. Dat lijkt mij echter niet raadzaam, ik mag er vanuit gaan dat deze nog in de fabrieksstand staan, je kunt de schroef namelijk slecht zien omdat hij achter het gashuis zit.

Groet, Niels
Inderdaad: afblijven van die laatsten!!!!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”