lekke kering cardanas.

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
bobdebouwer

lekke kering cardanas.

Ongelezen bericht door bobdebouwer »

hoi allemaal, heb twee maanden terug een andere BMW R 1100 RT aangeschaft. had er net 1000 km mee gereden , zien we dat er druppels aan de cardan hangen. eerst denken we dat het de kering is van de aftapdop is. dus die vervangen. na 20 km hangen er weer druppels onder. nu blijkt dat het een kering is van de cardanas is. aangezien mijn motor meer dan een jaar in de schowroom heeft gestaan, denk ik persoonlijk dat het daar van komt. namelijk door uitdroging van het rubber. of zou dat te ver gezocht zijn.alvast bedankt voor jullie reacties. GROETEN BOBDEBOUWER
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: lekke kering cardanas.

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Uitdrogen kan, maar van deze keerring is bekend dat hij snel lekt.

Wiel en remschijf eraf en dan zie je hem.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
motorpappa

Re: lekke kering cardanas.

Ongelezen bericht door motorpappa »

Tja, hangt een beetje vanaf waar er precies olie hangt en welke olie het is. Kan uit de versnellingsbak komen, daar komt de cardan uit, maar het kan ook nog de keerring zijn bij de versnellingsindicator. Die zit ook achterop de bak. En voorop de bak (tussen versnellingsbak en motorblok) zit natuurlijk de ingaande as met een keerring die kan lekken. En dan zou het natuurlijk ook nog olie uit het blok kunnen zijn. Want daar komt de krukas eruit.
Ervan uitgaande dat het van de versnellingbak is, zou ik vragen hoeveel extra werk en kosten het zijn als dan meteen alle keerringen vervangen worden. Als er eentje kapot is komen de andere er wellicht ook aan.
Het is wel een behoorlijke klus, maar een handige sleutelaar kan het best zelf.
Een schappelijke dealer moet je wel een stuk tegemoet komen met de reparatiekosten omdat het al zo snel na jouw aanschaf optreedt, maar helemaal gratis zal het niet worden denk ik.
Succes, Motorpappa

oooo, bedoel je alleen helemaal achter aan bij het wiel, het cardanhuis zelf.... Ja, das weer een stuk eenvoudiger. Hoop dat je dealer je vlot en schappelijk helpt. Keerringetje en gaan. :D
ton

Re: lekke kering cardanas.

Ongelezen bericht door ton »

hallo
ik heb twee maanden een r1150rt gekocht ik heb het zelfde mee gemaakt lekke kering van cardan
maar GEEN PROBLEEM WORDEN METEEN OPGELOST EEN GARANTIE
dat moet ik wel zeggen worden ook meteen opgelost geheel nieuwe kering
de motor komt van NAPOLEONMOTOR in HAELEN

mvg ton
Gesloten

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”