Ruit R1200RT LC

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
bmwfreakske

Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Ik ken ondertussen wel ongeveer alle leveranciers van vervangruiten, doch had ik graag wat ervaringen gehoord. Door mijn lengte staat het zadel op de hoogste stand maar hierdoor krijg ik alle wind recht op de helm.

Ik ben 1.87cm en zoek dus een ruit die een stuk hoger komt.

Alvast bedankt voor de helpende reacties.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

Ik ben even lang en heb de toerruit van Bmw gekocht. Die viel in eerste instantie tegen omdat hij weliswaar breder is maar nauwelijks hoger. Ik heb de 6 gaten in de ruit lager geboord, daardoor staat de ruit nu ongeveer 4 cm hoger en dat bevalt eigenlijk prima. Ik was ook aan het kijken voor andere ruiten maar ben daar mee gestopt.
Inspector Gadget

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als ik zo links-en-rechts de diverse reacties over de waterbuffel & niet-OEM windschermen lees, is de tip van HansD _004
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Patjes »

Ik zit met hetzelfde probleem, zeker nu na aanpassing van zadel (maar dit is een ander topic)
De schermen van v-stream vielen me op.
Zij hebben 2 verschillende hoogtes.

Afbeelding

Ik wil daar graag eens mee proefrijden.
Maar ook feedback van gebruikers zijn welkom.

De gaten herboren is misschien ook een oplossing.
@hansD; heb je hier misschien een foto van.
Laatst gewijzigd door Patjes op 06 feb 2016, 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

HansD schreef:Ik ben even lang en heb de toerruit van Bmw gekocht. Die viel in eerste instantie tegen omdat hij weliswaar breder is maar nauwelijks hoger. Ik heb de 6 gaten in de ruit lager geboord, daardoor staat de ruit nu ongeveer 4 cm hoger en dat bevalt eigenlijk prima. Ik was ook aan het kijken voor andere ruiten maar ben daar mee gestopt.

Dan zou dit met de originele ruit ook moeten lukken vermoed ik. Ik ga het alvast eens uitmeten. Bedankt voor de tip. _004
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Patjes »

@ bmwfreakske, ik ben benieuwd en hoor het graag wat je gaat doen.
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

bmwfreakske schreef:
HansD schreef:Ik ben even lang en heb de toerruit van Bmw gekocht. Die viel in eerste instantie tegen omdat hij weliswaar breder is maar nauwelijks hoger. Ik heb de 6 gaten in de ruit lager geboord, daardoor staat de ruit nu ongeveer 4 cm hoger en dat bevalt eigenlijk prima. Ik was ook aan het kijken voor andere ruiten maar ben daar mee gestopt.
Ik zal fotos maken of opzoeken. HIer is hoe ik gedaan heb:

Demonteer de ruitklemmen aan de voorkant.
Demonteer de 2 bouten onder deze ruitklemmen.
De ruit en het frame eronder zijn nu los.
Haal ruit en frame eraf en kijk hoeveel lager je het frame kunt monteren. Plak het frame op de ruit met ducktape.
Gebruik dit als mal om de gaatje met een klein boortje voor te boren. Werk bij de standaard BMW ruiten voorzichtig want ze zijn erg zacht en je hebt zo krassen. Gebruik een deken of iets anders om de ruit te beschermen.
Als je de kleine gaatjes hebt voorgeboord, haal je het frame er weer af en boor je de gaten op, evt. In stappen.
Vijl of boor de gaten bij als het frame niet helemaal past (dit luistert nogal nauw). Bij mij moest ik 2 van de 6 gaten iets bijvijlen, daarna paste de ruit.
Plaats het frame met de ruit terug, plaats de 2 bouten . Monteer daarna de ruitklemmen en zet de 4 bouten vast en ...hey presto: een verhoogde ruit!
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

Hier een foto van het bovenste gat in de ruit. Zoals je ziet komt de ruit 4 cm hoger en zie je dan een stuk van het oude gat. Dit is het enige gat dat je ziet de andere 4 oude gaten zie je niet. Ik vind dit geen probleem maar als je dit niet mooi vind kun je de ruit max. 2 cm verhogen. (Ja, ik moet de motor wassen!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

Foto van de voorkant/onderkant van het verhoogde scherm. Ik heb er voor gekozen dat het frame en de verhoogde ruit precies gelijk komen zodat het frame niet onder de ruit uit steekt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

Foto van de zijkant met het eind effect.
Afbeelding
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Ik heb wat uitgemeten, Ik denk dat !ik toch op zoek ga naar een andere ruit.
Het komt inderdaad niet goed met het bovenste gat. Momenteel heb ik het spoilertje geplaatst van Touratech dat vroeger op mijn GSA stond :neutral:

Ik zou het ook niet willen doen omdat ik om de vier-vijf jaar wissel, en dan krijg je wel commentaar daarop, maar het was het proberen waard.

Toch bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hans, hoe is de turbulentie rond je helm met deze oplossing? Totaal stil of nog wat turbulentie of....?

Dank je
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Patjes »

@ HansD. bedank voor de foto's.

Ik was in eerste instantie te vinden voor jou aanpassing.
Maar idd het gat vanboven is te zien, maar ik zie ook de onderste gaten op jou 2de foto (naast de 2 van r1200)
Persoonlijk stoort mij dit en ga daarvoor niet voor deze oplossing.

Ik wil gaan voor de v-stream z2350 daarmee win ik 4cm hoogte.
Zou het mogelijk zijn om mensen die met een v-stream scherm rijden even hun ervaringen hier te delen, alvast bedank.
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
Inspector Gadget

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt het beste toch echt een dergelijk windscherm zelf gaan ervaren, MDI kan je verder helpen met een proefrit.

Op de 1100RT vond ik de vStream geweldig, op de 1200RT vrij weinig effect.

Daarnaast zijn de vStream's voor de waterbuffel nog niet zo heel lang op de markt, dus of er zich iemand hier meldt met zijn ervaringen.. _001
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door HansD »

Lemoi schreef:Hans, hoe is de turbulentie rond je helm met deze oplossing? Totaal stil of nog wat turbulentie of....?
De turbulentie is veel minder maar niet helemaal weg. Ik ben vrij kritisch hierop en ik vind het goed genoeg. Maar als ik mijn hoofd tien cm laat zakken is het pas echt helemaal stil en rustig.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

@ Hans, ok. Ben ook kritisch en heb al 4 ruiten geprobeerd maar echt de goede nog niet gevonden
Gebruikersavatar
Patjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2015, 01:19
Type: R1200RT/LC
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: België.

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Patjes »

Lemoi schreef:.... heb al 4 ruiten geprobeerd maar echt de goede nog niet gevonden
@Lemoi; welke ruiten heb je dan al allemaal geprobeerd en wat zijn jou ervaringen.
Dat zou kunnen helpen met mijn beslissing.
Grtz. 
Afbeelding __ Patrick
Gebruikersavatar
chrissierhuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2009, 17:52
Type: Overig R-serie
Bijz: 03-2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Locatie: Haaksbergen

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door chrissierhuis »

ik heb op mijn R1200RT/LC de lage ruit van V-Stream .er is ook een nog hogere.
ben 1,95 m lang en deze bevalt goed . gekocht bij MDI. hier kun je ze ook proberen.
chris sierhuis :D
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

Patjes schreef:
Lemoi schreef:.... heb al 4 ruiten geprobeerd maar echt de goede nog niet gevonden
@Lemoi; welke ruiten heb je dan al allemaal geprobeerd en wat zijn jou ervaringen.
Dat zou kunnen helpen met mijn beslissing.
Beetje laat, sorry, was erg veel in het buitenland.

Wunderlich: goed voor kleine mensen. veel te veel turbulentie voor lange mensen. Heeft mijn gehoor licht beschadigd (te lange testrit voor mijn werk gemaakt). Maar neem druk weg op armen en schouders
Beide Vstream: alle beide goed voor lange mensen maar blijft wat turbulentie rond je hoofd
Isotta: niet veel verbetering tov normale ruit
Flip up wunderlich: waste of money naast dat ik het irritant vind, zo'n metalen ding in zicht
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

20160408_163934_resized.jpg
Vandaag de ruit van Puig ontvangen, morgen testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ziet er netjes uit.
laat even horen wat je van die ruit vind (en hoe lang je bent). Of je nog turbulentie rond het hoofd hebt.

Dank je
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Vandaag dus de ruit gaan testen, er was een leuk zonnetje en de temperatuur zat goed.
Ik meet dus 1.86m en had problemen met de wind die rond de helm speelde, lees lawaai.
Het scherm is 70cm hoog en neemt de wind volledig weg zelfs met een verhoogd zadel en op de hoogste stand, op de hoogste stand kijk je wel door de ruit maar het is helder en geeft geen vertekend beeld. Bij hoge snelheden geen gebulder of onaangenaam lawaai meer. _004 .Het bleef zelfs leuk bij Oia snelheden.

In verband met de kwaliteit is het nog even afwachten, het is iets dunner en ik vermoed dat het niet zo krasbestendig is als het originele.
Voor mij een aanrader, zeker als je de prijs vergelijkt met andere merken.
http://www.puigmoto.nl/contents/nl/d96_ ... gMoto.html
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Lemoi »

ok bmwfreakske. Heb je helemaal geen turbulentie meer of toch nog een beetje (ik ben dan wel 7 cm langer)? Bij Vstream heb ik nog een beetje turbulentie/gebulder.

Dank je

Hans
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Lemoi schreef:ok bmwfreakske. Heb je helemaal geen turbulentie meer of toch nog een beetje (ik ben dan wel 7 cm langer)? Bij Vstream heb ik nog een beetje turbulentie/gebulder.

Dank je

Hans
Ik heb er totaal geen last meer van, maar als je nog groter bent ga je dit moeten uitproberen denk ik.
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Vandaag de Puig gemonteerd. Standaard ruit was goed maar alleen met zadel in lage stand en ruit geheel omhoog. Nu zadel hoog en de ruit verre van hoogste stand en nog is het stiller. Je kijkt er uiteraard wel iets meer doorheen maar ik merk geen vertekening.
Prima ruit voor 113,= euri.
bmwfreakske

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Bluert1200 schreef:Vandaag de Puig gemonteerd. Standaard ruit was goed maar alleen met zadel in lage stand en ruit geheel omhoog. Nu zadel hoog en de ruit verre van hoogste stand en nog is het stiller. Je kijkt er uiteraard wel iets meer doorheen maar ik merk geen vertekening.
Prima ruit voor 113,= euri.

Dan heb je hem nog goedkoper gevonden dan ik. _004
Gebruikersavatar
Bluert1200
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2011, 16:58
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Ja, idd, ik wilde bij MDI bestellen maar daar was die uitverkocht. Vond ik een Duits bedrijf MOTEA. Ik had er nog niet van gehoord. De 113 was inclusief overnight verzending via DPD.
Habeve

Re: Ruit R1200RT LC

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik heb ook de Puig ruit. Bevalt erg goed. Weinig tot geen turbulentie, ook niet rond de helm.
Wat wel een nadeel is (in mijn geval) dat de ruit veel wind aan de 'binnenkant' doorlaat en
dan recht in je vizier blaast. Zeker als het koud is dan is met het vizier open rijden niet prettig.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”