Kuip voorzijde demonteren
- RTheo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01 sep 2014, 08:47
- Type: R1200RT
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
- Locatie: Rosmalen
Kuip voorzijde demonteren
Inmiddels tokkel ik al weer een dik jaar vrolijk op de 1200rt.
Ik graag de kuip aan de voorzijde demonteren.
Om een stroomdraadje af te tappen voor de Zumo. Iemand tips waar ik stroom voor zumo af kan tappen?
De rechter spiegel niet mooi recht, die wil ik proberen wat te richten.
De ruit 'klappert nogal op slecht wegdek, daar wil eens naar kijken.
Mijn temp. Metertje geeft consequent 4 gr. te veel aan. Iemand daar ervaring mee?
Wie kan mij helpen vinden een demotagehandleiding/-filmpje?
Sorry voor alle vragen, maar wellicht wordt er eentje beantwoord.
Grt en bij voorbaat dank!
Ik graag de kuip aan de voorzijde demonteren.
Om een stroomdraadje af te tappen voor de Zumo. Iemand tips waar ik stroom voor zumo af kan tappen?
De rechter spiegel niet mooi recht, die wil ik proberen wat te richten.
De ruit 'klappert nogal op slecht wegdek, daar wil eens naar kijken.
Mijn temp. Metertje geeft consequent 4 gr. te veel aan. Iemand daar ervaring mee?
Wie kan mij helpen vinden een demotagehandleiding/-filmpje?
Sorry voor alle vragen, maar wellicht wordt er eentje beantwoord.
Grt en bij voorbaat dank!
- R1nus
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Locatie: Amsterdam
Re: Kuip voorzijde demonteren
Beste RTheo,
In onderstaand draadje is een voedingspatroon voor de navigatie besproken.
viewtopic.php?f=45&t=11634&p=125482&hil ... ps#p125482
Succes ermee.
In onderstaand draadje is een voedingspatroon voor de navigatie besproken.
viewtopic.php?f=45&t=11634&p=125482&hil ... ps#p125482
Succes ermee.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Re: Kuip voorzijde demonteren
De temperatuur meter kan jij zelfs niets aan doen.
Kan zijn dat er een software-update voor je motor beschikbaar is, dan moet je naar een BMW dealeRT, die kan dat eventueel voor je updaten.
Kijk ff heel goed rondom je balhoofd, afhankelijk van het bouwjaar van je 1200RT zit er een stekker speciaal bedoelt voor je GPS;
Als je op het zoekt op de sleutel "83300413585" rechts-bovenaan, zal je zien dat dit onderwerp bij herhaling aan de orden geweest is.
Die "83300413585" is het onderdeelnummer die je nodig hebt om je navigatie op die stekker aan te sluiten.
De spiegels op de 1200RT zijn verstelbaar, gewoon voorzichtig met je duim aan een rand van het spiegelglas drukken om deze te verstellen.
Als je daarentegen bedoelt dat je spiegelhuis nogal scheef op het frame zit en "kiert" zou ik ook naar de montage-punten kijken (3x stuks) waarop de spiegelbehuizing geklikt zit op het frame. Die schoonmaken en eventueel voorzien van iets van een lichte smering.
PAS OP: Hou altijd de spiegelbehuizing ten alle tijden goed vast, het zal niet de 1e keer zijn dat "opeens" de spiegelhuis van je motor afdondert, met alle gevolgen van dien.
Wat betreft de ruit die klappert, kijk ff hoeveel beweging in je ruit zit als je die met 2 vingers bovenop beet pakt en beweegt.
Daar mag maar een paar centimeter beweging inzitten.
Anders is het de ruitverstelmechanisme of de armpjes daarvan.
Kan zijn dat er een software-update voor je motor beschikbaar is, dan moet je naar een BMW dealeRT, die kan dat eventueel voor je updaten.
Kijk ff heel goed rondom je balhoofd, afhankelijk van het bouwjaar van je 1200RT zit er een stekker speciaal bedoelt voor je GPS;
Als je op het zoekt op de sleutel "83300413585" rechts-bovenaan, zal je zien dat dit onderwerp bij herhaling aan de orden geweest is.
Die "83300413585" is het onderdeelnummer die je nodig hebt om je navigatie op die stekker aan te sluiten.
De spiegels op de 1200RT zijn verstelbaar, gewoon voorzichtig met je duim aan een rand van het spiegelglas drukken om deze te verstellen.
Als je daarentegen bedoelt dat je spiegelhuis nogal scheef op het frame zit en "kiert" zou ik ook naar de montage-punten kijken (3x stuks) waarop de spiegelbehuizing geklikt zit op het frame. Die schoonmaken en eventueel voorzien van iets van een lichte smering.
PAS OP: Hou altijd de spiegelbehuizing ten alle tijden goed vast, het zal niet de 1e keer zijn dat "opeens" de spiegelhuis van je motor afdondert, met alle gevolgen van dien.
Wat betreft de ruit die klappert, kijk ff hoeveel beweging in je ruit zit als je die met 2 vingers bovenop beet pakt en beweegt.
Daar mag maar een paar centimeter beweging inzitten.
Anders is het de ruitverstelmechanisme of de armpjes daarvan.
- leo442
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
- Locatie: Valkenswaard.
- RTheo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01 sep 2014, 08:47
- Type: R1200RT
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
- Locatie: Rosmalen
Re: Kuip voorzijde demonteren
Wat superardig al die reacties! Dank daarvoor.
Een aantal zaken worden beantwoord en da's natuurlijk fijn, maar om iets met die antwoorden te kunnen zal ook de kuip aan de voorzijde eraf moeten. In de video van Leo laten ze zien hoe de zijpanelen eraf gaan, maar het gaat mij om de voorzijde...juist dat kan ik niet vinden. Wellicht dat iemand daarover wat info heeft.
Bvd!
Grt, theo
Een aantal zaken worden beantwoord en da's natuurlijk fijn, maar om iets met die antwoorden te kunnen zal ook de kuip aan de voorzijde eraf moeten. In de video van Leo laten ze zien hoe de zijpanelen eraf gaan, maar het gaat mij om de voorzijde...juist dat kan ik niet vinden. Wellicht dat iemand daarover wat info heeft.
Bvd!
Grt, theo
- Nexxo
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mar 2016, 19:36
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Re: Kuip voorzijde demonteren
Goedemorgen motor vrienden,
Even een vraag over de Kuip van bv r 1150rt zit je hier vrij droog in een regenbui, hoop dat deze vraag hier in het topic thuis hoort
Mvg Har, nog een paar dagen en dan in bezit van een R 1150 RT
Even een vraag over de Kuip van bv r 1150rt zit je hier vrij droog in een regenbui, hoop dat deze vraag hier in het topic thuis hoort
Mvg Har, nog een paar dagen en dan in bezit van een R 1150 RT
- Nexxo
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 02 mar 2016, 19:36
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Re: Kuip voorzijde demonteren
Motorvrienden,
Sorry had de zoekfunctie moeten gebruiken,heb de antwoorden gevonden
Nog een fijne dag gewenst
Groet Har
Sorry had de zoekfunctie moeten gebruiken,heb de antwoorden gevonden
Nog een fijne dag gewenst
Groet Har
- wobbert
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: Kuip voorzijde demonteren
De kuip aan de voorzijde hoeft er echt niet af om dat stekkertje te vinden hoor. Zelfs de zijpanelen niet.RTheo schreef:Wat superardig al die reacties! Dank daarvoor.
Een aantal zaken worden beantwoord en da's natuurlijk fijn, maar om iets met die antwoorden te kunnen zal ook de kuip aan de voorzijde eraf moeten. In de video van Leo laten ze zien hoe de zijpanelen eraf gaan, maar het gaat mij om de voorzijde...juist dat kan ik niet vinden. Wellicht dat iemand daarover wat info heeft.
Bvd!
Grt, theo
Heb je al gekeken bij het balhoofd zoals I. Gadget schreef? .......
Re: Kuip voorzijde demonteren
En om het zoeken nog ietwat gemakkelijker voor je te maken, zie;
viewtopic.php?f=40&t=7558&p=79624&#p79624
viewtopic.php?f=40&t=7558&p=79624&#p79624
- RTheo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01 sep 2014, 08:47
- Type: R1200RT
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
- Locatie: Rosmalen
Re: Kuip voorzijde demonteren
Dank. Ik zal morgen eens kijken of motoport zo'n kabeltje heeft.
Grt, Theo
Grt, Theo
Re: Kuip voorzijde demonteren
Ik zou eerst ff goed kijken of je die "GPS"-connector bij je balhoofd hebt zitten.
Er zijn modellen 1200's bekend die de bewuste aansluiting *niet* af-fabriek hebben gekregen.
Er zijn modellen 1200's bekend die de bewuste aansluiting *niet* af-fabriek hebben gekregen.
- RT1
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Honda GOLDWING 1800A
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deurne
Re: Kuip voorzijde demonteren
Omdat ik een Tomtom 400 heb aangeschaft , heb ik vandaag de garmin en autocom pro avi aansluitingen los gemaakt.
Zat overigens keurig ingebouwd door de motordealer waar ik hem 3 jaar geleden gekocht heb.
Wat me wel opviel is dat de garmin rechtstreeks op de accu was aangesloten ( destijds op mijn verzoek) maar de Autocom zit aangesloten op het relais naast de diagnosestekker onder het zadel. Deze geeft spanning zodra het contact aan gaat en bij afzetten valt direct de spanning weg. dit heeft altijd correct gewerkt zonder storingen.
Om de aansluiting te maken voor de tomtom wilde ik eventueel de extra stekker onder het balhoofd gebruiken. Diegene met 3 aansluitingen.
Maar nu kom ik rechtsvoor nog een tweepolige stekker tegen , deze is voorzien van een oranje/paarse en een groen/blauwe bekabeling. Heeft iemand idee waar deze voor zou kunnen dienen ?
Ik neem aan dat ik de Tomtom ook ongestraft op de oude voeding van de Autocom kan zetten ? :roll:
Rob
Zat overigens keurig ingebouwd door de motordealer waar ik hem 3 jaar geleden gekocht heb.
Wat me wel opviel is dat de garmin rechtstreeks op de accu was aangesloten ( destijds op mijn verzoek) maar de Autocom zit aangesloten op het relais naast de diagnosestekker onder het zadel. Deze geeft spanning zodra het contact aan gaat en bij afzetten valt direct de spanning weg. dit heeft altijd correct gewerkt zonder storingen.
Om de aansluiting te maken voor de tomtom wilde ik eventueel de extra stekker onder het balhoofd gebruiken. Diegene met 3 aansluitingen.
Maar nu kom ik rechtsvoor nog een tweepolige stekker tegen , deze is voorzien van een oranje/paarse en een groen/blauwe bekabeling. Heeft iemand idee waar deze voor zou kunnen dienen ?
Ik neem aan dat ik de Tomtom ook ongestraft op de oude voeding van de Autocom kan zetten ? :roll:
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Re: Kuip voorzijde demonteren
Het is niet echt raadzaam om iemand ander's z'n topic te gebruiken, je kunt beter je eigen draadje starten.
Die extra stekker is (voor mij) heel duidelijk een BMW stekker en zou ik absoluut niet gebruiken.
Bij BMW motoren is de massa bruin, de vaste 12 volt rood en de geschakelde 12 volt groen/bruin of groen/rood (als ik het mij ff goed herinner)
Alle andere gekleurde draden zijn signaal draden (van al dan niet optionele modules) zou ik ff vandaan blijven totdat je in het Haynes boek gekeken hebt of je BMW dealeRT nagevraagd hebt.
Die extra stekker is (voor mij) heel duidelijk een BMW stekker en zou ik absoluut niet gebruiken.
Bij BMW motoren is de massa bruin, de vaste 12 volt rood en de geschakelde 12 volt groen/bruin of groen/rood (als ik het mij ff goed herinner)
Alle andere gekleurde draden zijn signaal draden (van al dan niet optionele modules) zou ik ff vandaan blijven totdat je in het Haynes boek gekeken hebt of je BMW dealeRT nagevraagd hebt.
- RTheo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01 sep 2014, 08:47
- Type: R1200RT
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
- Locatie: Rosmalen
Re: Kuip voorzijde demonteren
Inmiddels ligt de hele voorkant eraf.
Ik wil:
Spiegel richten
Zumo aansluiten
Lampen vervangen
Klapperende ruit oplossen
Ik heb het kapje van de ruitverstelling eraf zodat ik het koperen tandwiel in beeld heb, dat door het wormwiel wordt aangedreven. De speling lijkt te zitten tussen die twee tandwielen. Omdat het gewone tandwiel niet over de gehele omtrek wordt benut (zover gaat verstellen niet) vroeg ik me af of je tandwiel een halve slag kunt draaien zodat je de ongebruikte tanden gaat benutten, waar dan hopelijk geen slijtage op zit en dus ook geen speling....
Is er iemand die mijn kronkels volgt?
Heb een stekker onder aan het kuipframe gevonden. Heb daar een foto van gemaakt en daar ga ik de dealert even mee lastigvallen iz. kabeltje zumo.
Spiegeldeel vh kuipframe richten wordt kwestie van ferme kracht, komt goed, één montagepunt van de spiegel is door omvallen een 4mm verplaatst.
Iemand toevallig suggesties voor de lampen in de rt. Was eerlijk gezegd nog niet onder de indruk van de lichtopbrengst. (Beetje verwend met xenon in auto denk ik)
Nou, anyway, thanks in advance en wordt vervolgd...
Ik wil:
Spiegel richten
Zumo aansluiten
Lampen vervangen
Klapperende ruit oplossen
Ik heb het kapje van de ruitverstelling eraf zodat ik het koperen tandwiel in beeld heb, dat door het wormwiel wordt aangedreven. De speling lijkt te zitten tussen die twee tandwielen. Omdat het gewone tandwiel niet over de gehele omtrek wordt benut (zover gaat verstellen niet) vroeg ik me af of je tandwiel een halve slag kunt draaien zodat je de ongebruikte tanden gaat benutten, waar dan hopelijk geen slijtage op zit en dus ook geen speling....
Is er iemand die mijn kronkels volgt?
Heb een stekker onder aan het kuipframe gevonden. Heb daar een foto van gemaakt en daar ga ik de dealert even mee lastigvallen iz. kabeltje zumo.
Spiegeldeel vh kuipframe richten wordt kwestie van ferme kracht, komt goed, één montagepunt van de spiegel is door omvallen een 4mm verplaatst.
Iemand toevallig suggesties voor de lampen in de rt. Was eerlijk gezegd nog niet onder de indruk van de lichtopbrengst. (Beetje verwend met xenon in auto denk ik)
Nou, anyway, thanks in advance en wordt vervolgd...
Re: Kuip voorzijde demonteren
Wat betreft de lampen;
Ga sowieso geen led-lampen monteren, want dan loop je het risico dat de centrale kompjoeter, welke alle lampen direct zelf (!) aanstuurt gaat lopen gillen dat je lampen kapot zijn.
Elke verlichting anders dan gloeilampen die je wilt monteren op de 1200-serie moet CANbus-compatible zijn.
Anders krijg je gegarandeerd problemen met sowieso lampen-defect controle.
Maar het kan ook invloed hebben op je cruise-control en zelfs de ABS.
Wat je wel kunt overwegen is CANbus-compatible Xenon.
Maar het is m.i. verstandig eerst ff de zoek-functie rechts bovenaan te gebruiken.
Want dat specifieke onderwerp, met ontelbare veurs-en-teugens, meningen en adviezen, is meer dan ruimschoots herhaaldelijk de revue gepasseerd.
Voordat dit draadje volloopt met evenzoveel meningen en adviezen.
Maar je kan zeker ook de speciaal voor motorrijders ontwikkelde lampen van (bijvoorbeeld) Philips overwegen.
Ook daar zal je de nodige draadjes kunnen vinden.
Ga sowieso geen led-lampen monteren, want dan loop je het risico dat de centrale kompjoeter, welke alle lampen direct zelf (!) aanstuurt gaat lopen gillen dat je lampen kapot zijn.
Elke verlichting anders dan gloeilampen die je wilt monteren op de 1200-serie moet CANbus-compatible zijn.
Anders krijg je gegarandeerd problemen met sowieso lampen-defect controle.
Maar het kan ook invloed hebben op je cruise-control en zelfs de ABS.
Wat je wel kunt overwegen is CANbus-compatible Xenon.
Maar het is m.i. verstandig eerst ff de zoek-functie rechts bovenaan te gebruiken.
Want dat specifieke onderwerp, met ontelbare veurs-en-teugens, meningen en adviezen, is meer dan ruimschoots herhaaldelijk de revue gepasseerd.
Voordat dit draadje volloopt met evenzoveel meningen en adviezen.
Maar je kan zeker ook de speciaal voor motorrijders ontwikkelde lampen van (bijvoorbeeld) Philips overwegen.
Ook daar zal je de nodige draadjes kunnen vinden.
- RTheo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01 sep 2014, 08:47
- Type: R1200RT
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
- Locatie: Rosmalen
Re: Kuip voorzijde demonteren
Dank voor de reactie. Nee, ik ga geen andere verlichting monteren, wilde gewoon goede H7 pitjes en tips.
Heb nu vlgns mij prima vervangers. Als ze verbeteren, geef ik dat door in het juiste forumonderwerp.
Het klapperen van de ruit is nog wel een uitdaging.
Ik heb RT's gezien waar het scherm mooi vastzit zonder speling en ik zie RT's met 'op en neer gaande speling' op de ruit.
Hopelijk lukt het om filmpje bij te sluiten dat de speling laat zien.
Ik ga proberen tandwiel te demonteren om te kijken of aan de onderkant slijtage zichtbaar is en dan wil ik het tandwiel halve slag draaien. Die tandjes zijn nog nieuw...
Hier zie je het wormwieltje dat het grotere koperen tandwiel aandrijft.
Heb nu vlgns mij prima vervangers. Als ze verbeteren, geef ik dat door in het juiste forumonderwerp.
Het klapperen van de ruit is nog wel een uitdaging.
Ik heb RT's gezien waar het scherm mooi vastzit zonder speling en ik zie RT's met 'op en neer gaande speling' op de ruit.
Hopelijk lukt het om filmpje bij te sluiten dat de speling laat zien.
Ik ga proberen tandwiel te demonteren om te kijken of aan de onderkant slijtage zichtbaar is en dan wil ik het tandwiel halve slag draaien. Die tandjes zijn nog nieuw...
Hier zie je het wormwieltje dat het grotere koperen tandwiel aandrijft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.