hoogte ruit

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
stockie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 aug 2015, 11:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Etten-Leur

hoogte ruit

Ongelezen bericht door stockie »

Heb de laatste tijd veel snelweg gereden met mijn 1150 met standaard ruit en wil wel een hoger raampje.
met een nieuw scherm kijken jullie dan over de ruit of Door de ruit ???
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ik kijk er overheen. Dit is ook aan te bevelen. Zeker als je oom nog met het vizier dicht rijdt. Hoe meer lagen om doorheen te kijken hoe minder scherp het zicht.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door HansD »

Ik kijk er altijd overheen, nooit erdoor.
Inspector Gadget

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

+1
Ik keek er ook hoofdzakelijk overheen.
Alleen bij heftige regen wilde ik nog wel eens de ruit op de hoogste stand zetten.
Maar dat was een andere motor (1100RT) en een ander leven. :$
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door RToon »

ik kijk er altijd doorheen anders hoeft er ook geen op te staan
toch???
dan zit ik mooi uit de wind en geen geruis rond of in de helm die bijna altijd open staat zelfs in de winter
in een auto kijk je toch ook door een raam
en steek je je hoofd toch ook niet door het dak naar boven om er niet doorheen te hoeven kijken
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door siebke »

Ik kijk er het liefst overheen. Ik heb geen wis/wasinstallatie op de RT om fatsoenlijk zicht door de ruit te houden. Op de -1100- met (hoge) Z-tech Vstreamruit keek ik steeds tegen de bovenrand en vond dit erg vervelend. De ruit iets laten zakken betekende meteen 'tocht'.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door strik »

Ik heb een Z-tech Vstreamruit. Daar kijk ik altijd doorheen want dit dit rijdt veel rustiger voor de oren. Met file rijden doe ik het scherm naar beneden voor beter overzicht. Ook met regen doe ik het het iets naar beneden precies zo dat de wind mijn vizier goed schoonblaast.

Ruit wel altijd goed schoonhouden door natte theedoek op ruit te leggen en na 5 minuten veeg je met ruim water alles goed schoon. (ook straks weer de vliegjes)
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Harro
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: linksrijder
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Lelystad

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door Harro »

Ook bij mij een (forse) Ztech Vstream. Ik kijk er altijd overheen.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Inspector Gadget

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Kortom, de OEM windscherm op de 11xxRT is m.i. niets meer dan een stukje schaam-plastic. :$

Met de ZTechnik vStream ruit werd bij mij het perfecte comfort onder vrijwel alle omstandigheden (uitzondering: superhete dag, dan wil je zoveel mogelijk "wind") gehaald, echt top.

En vele blijken er op de 11xxRT er ook tevreden over te zijn. _004
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door RendeRT »

Harro schreef:Ook bij mij een (forse) Ztech Vstream. Ik kijk er altijd overheen.
+1
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
stockie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 aug 2015, 11:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Etten-Leur

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door stockie »

Oké denk dat erover ook mijn voorkeur heeft. Nu kijken welke afmeting het beste bij mij past. (1,76m)
Inspector Gadget

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik was toentertijd vergelijkbare lengte en toch was de grootste ZTechnik VStream voor mij persoonlijk het beste resultaat;
Geen turbulentie, toch uitstekende comfort en indien nodig, een "briesje".

http://www.nationalcycle.com/z2458.html
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik heb het "medium" formaat van ZTechnik VStream op mijn -1100- . Het zadel in de middelste stand en ben ietsje langer dan voorgaande sprekers. Ik ervaar absoluut geen turbulentie en vooral heel veel comfort. Ik denk dat Dennis (topic starter) het beste kan proefrijden en ervaren wat het beste bij hem past. Het is allemaal heel persoonlijk. Net als een paar goede oordoppen en een stille helm.

Ik kijk overigens doorgaans door de ruit. Echter niet bij regen of zeer warm weer. Gevolg is wel dat ik na elke motorrit mijn ruit bij thuiskomst even schoonmaak.

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
tmolsth
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 mar 2015, 19:00
Type: R1100RT
Bijz: 1997
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heemstede
Locatie: Heemstede

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door tmolsth »

Vlak bij Nijmegen zit een zaak waar je verschillende schermen kan proberen (monteren, proefrit maken, volgende monteren proefrit maken enz). Is mij zeer goed bevallen. Ik heb toen op basis van de proefritten een midsize VStream gekozen, die mij tot nu toe zeer goed bevalt. Veel rustiger en je kunt er net overheenkijken zonder dat je de volle laag krijgt.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door HansD »

tmolsth schreef:Vlak bij Nijmegen zit een zaak waar je verschillende schermen kan proberen (monteren, proefrit maken, volgende monteren proefrit maken enz). Is mij zeer goed bevallen. Ik heb toen op basis van de proefritten een midsize VStream gekozen, die mij tot nu toe zeer goed bevalt. Veel rustiger en je kunt er net overheenkijken zonder dat je de volle laag krijgt.
MDI heet die zaak volgens mij.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: hoogte ruit

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat is correct; MDI te Ravenstein. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb er veel positieve berichten over gehoord/gelezen!

[groet] Eilert
HansD schreef:
tmolsth schreef:Vlak bij Nijmegen zit een zaak waar je verschillende schermen kan proberen (monteren, proefrit maken, volgende monteren proefrit maken enz). Is mij zeer goed bevallen. Ik heb toen op basis van de proefritten een midsize VStream gekozen, die mij tot nu toe zeer goed bevalt. Veel rustiger en je kunt er net overheenkijken zonder dat je de volle laag krijgt.
MDI heet die zaak volgens mij.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”