Scherm Nedplex 68 cm zwart

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Erwan
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jul 2015, 09:54
Type: R1200RT
Bijz: R 1200RT-P
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door Erwan »

Goedemorgen,
Heb sinds twee weken een nedplex scherm (zwart) aangeschaft van Olivier met een gps base.
Het scherm is 68 cm en heeft een shield-up. Ik heb zelf een 1200 rt-P dus vandaar dat ik voor een zwart scherm ben gegaan.
Qua bescherming tegen de wind is de maat goed. Het scherm past erg goed bij de motor en ook de gps is door het donkere scherm erg goed zichtbaar. Ik moet alleen wennen aan mijn zicht. Normaal gesproken keek ik altijd over mijn scherm. Nu het scherm zwart is en je er dus niet doorheen kunt kijken merk je pas dat je ongemerkt ook veel ziet door het scherm. Vooral met het snelle bochtenwerk moet ik anders leren kijken en durf ik nog niet vol uit te gaan. Gaat wel steeds beter _005 . Nou vroeg ik mij af of er nog aparte regelgeving bestaat voor de schermen en het zicht wat je daarbij moet hebben. Iemand hierin thuis??

[groet] Erwan
Inspector Gadget

Re: Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Volgens mij gelden er alleen echte regels voor windschermen op de 3-wielige voertuigen. Mogelijk omdat die voor de wetgeving soms als auto en/of afwijkend voertuig gezien worden. _001

Voor motorfietsen algemeen geldt voor het windscherm:
Windschermen en stroomlijnkappen mogen de bediening van de stuur- inrichting, de koppeling en de remmen niet belemmeren.
Uiteraard moeten windschermen en stroomlijnkappen deugdelijk zijn bevestigd.
Maar je kunt ook overwegen van je zwarte NedPlex scherm een sport-scherm van te maken (voor de warme dagen) en nog een heldere versie voor het "normale" gebruik.
$_57.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Erwan
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jul 2015, 09:54
Type: R1200RT
Bijz: R 1200RT-P
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door Erwan »

Bedankt voor u reactie zat ik ook al aan te denken. Maar op zich bevalt hij wel en ook in de nacht is het goed te doen. Had nu een scherm voor 89 euro. Begreep van Olivier dat hij stopt :O met de schermen, dus dat dit de laatste zijn. Mochten er Forum-lezers zijn die nog een Nedplex scherm overwegen. Wacht er niet te lang mee.
Inspector Gadget

Re: Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb inderdaad al eens eerder gelezen dat Olivier stopt met de NedPlex windschermen.
Heel jammer, maar waarschijnlijk heel begrijpelijk vanuit zijn standpunt.
ArnoR
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Philippine

Re: Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door ArnoR »

Ben er laatst ook geweest om een inzet bakje te halen voor het rechter(radio) vakje (zie ook MP) en inderdaad stopt hij met de schermen, mede ook omdat de 1200 LC ers geen vervangscherm meer kopen, dus vanaf de 1100 naar de 1200 en dan de 1200LC werd het steeds minder (zijn woorden) met de schermen
Ik kreeg dus flink commentaar op mijn z stream haha
Hij zit volle bak in de accu's nu trouwens, en volgens mij is hij daar goed mee bezig
Blijft evengoed wel jammer dat een bezeten RT adept hier mee moet stoppen
Inspector Gadget

Re: Scherm Nedplex 68 cm zwart

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

ArnoR schreef:.. inderdaad stopt hij met de schermen, mede ook omdat de 1200 LC ers geen vervangscherm meer kopen, ..
Zou dat dan betekenen dat Herrn BMW het windscherm eindelijk goed ontworpen heeft op de waterbuffel? :lol:
ArnoR schreef:Ik kreeg dus flink commentaar op mijn z stream haha.
Zijn windschermen mogen dan functioneel zijn, de vertekening door de flip-up vond ik een regelrecht drama en bijzonder onwenselijk.
Er valt dus zeker wel wat op af te dingen, in mijn optiek.
Ik heb mijn NedPlex daarom ook niet meer, terwijl ik al mijn andere niet-OEM windschermen allemaal nog heb. :$
ArnoR schreef:Hij zit volle bak in de accu's nu trouwens, en volgens mij is hij daar goed mee bezig
Ik hoop het van harte voor Olivier, en is wat meer "universeel" wat dat betreft.
ArnoR schreef:Blijft evengoed wel jammer dat een bezeten RT adept hier mee moet stoppen
Absoluut!
Maar ultimo is het zijn keuze , business en hoeveel er van verkocht worden.
Ik denk persoonlijk dat je met een goed ontworpen windscherm er altijd wel een markt voor is, maar misschien niet (meer) het geduld. _001

Terug naar het onderwerp;
Voor de donkere versie zet de zaag erin om er een sportscherm van te maken, en probeer de heldere versie ergens te scoren. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”