Storing electrische kuipruit

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Toni
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Storing electrische kuipruit

Ongelezen bericht door Toni »

Beste forumleden,

De ruit van mijn 2011 -1200- gaat af en toe spontaan naar zijn laagste stand tijdens het rijden _001 . En dan wil ie niet meer naar boven.. :? De eerste keer was vorig jaar na een partij hemelwater, maar laatst deed ie het ook gewoon bij droog weer. Na een tijdje kan ik hem met de schakelaar weer omhoog zetten maar dan zakt ie toch soms weer spontaan. De schakelaar heb ik al een keer open gehaald en ingespoten met WD40 maar zo op het oog zag ik niks verontrustends. Iemand een idee waar dit aan kan liggen :?
Bvd! Toni
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Storing electrische kuipruit

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Als het na een regenbui is gebeurd, dan is de stuurschakelaar of de bedrading toch een eerste verdachte.
Als het dieper zou zitten zou ik meer storingen verwachten omdat alles via de canbus wordt bestuurd.
Andere optie is het relais dat de motor van het scherm bestuurt, die zit ook in de kuip, vlakbij het scherm.
Gebruikersavatar
Toni
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Re: Storing electrische kuipruit

Ongelezen bericht door Toni »

Dank voor je reactie mkoskamp. Ik hoop dat er iemand van het forum ervaring heeft met deze klacht en kan aangeven hoe het is opgelost. Storing aan het relais heb ik hier al meer gelezen, maar hoe kan ik zien (of meten) dat ie het niet goed doet?
Grz Toni
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”