kuipdeel R1100Rt in combinatie met Knipperlichten voor

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Trygvasson68
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jul 2018, 10:04
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tongeren
Contacteer:

kuipdeel R1100Rt in combinatie met Knipperlichten voor

Ongelezen bericht door Trygvasson68 »

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal maagelijk bij een R1100RT en BMW in het algemeen, ik begin langzaam maar zeker mijn Beemertje een beetje te kennen, alleen op onderstaand loop ik een beetje vast....
ik wil graag de speakertjes vervangen die de vorige eigenaar er ingezet had, want deze zijn niet van al te beste kwalitiet.
Nou kwam ik al een heel eind met het binnenkuip gedeelte vervangen, heb al de nodige inbusboutjes gevonden en eruit gedraaid.
Ik loop alleen vast op de hoogte van de knipperlichten voor, ik ben er inmiddels achter dat die op drie punten vast zit, de knipperlicht houder en spiegelhouder. Ook ben ik er achter dat net achter de spiegel twee boutjes zitten die de kuipdelen vast houden die ik dus los wil hebben...

Nu is de prangende vraag, hoe krijg ik die spiegel(s) er met goed fatsoen van af zodat ik die twee moertjes los kan draaien.

Ik stel deze vraag even omdat plastic en ik niet elkaars allerbeste vrienden zijn en ik liever wat (te) voorzichtig ben dan dat de boel afbreekt.

Het zal ongetwijfeld iets vrij simpels zijn, hoop ik dan maar, maar ik vraag het toch maar even.

Alvast heel vriendelijk dank
Groeten,
Mike
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Góð orð finna góðan samastað.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: kuipdeel R1100Rt in combinatie met Knipperlichten voor

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Trygvasson68 schreef: Nu is de prangende vraag, hoe krijg ik die spiegel(s) er met goed fatsoen van af zodat ik die twee moertjes los kan draaien.

Ik stel deze vraag even omdat plastic en ik niet elkaars allerbeste vrienden zijn en ik liever wat (te) voorzichtig ben dan dat de boel afbreekt.

Het zal ongetwijfeld iets vrij simpels zijn, hoop ik dan maar, maar ik vraag het toch maar even.
Hoi Mike,

De spiegel zit met 3 pinnen geklemd aan de kuip vast. Als je de spiegel met je ene hand vast houd, kun je met je andere hand een zachte tik geven in de richting van de koplamp alsof je em er af slaat. Je kunt em ook vastpakken en naar buiten, richting je koplamp “draaien” van af het stuur bezien. De pinnen komen dan uit de klemmen. Als je het met beleid doet gaat er niks kapot.

Succes!

Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
Trygvasson68
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jul 2018, 10:04
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Tongeren
Contacteer:

Re: kuipdeel R1100Rt in combinatie met Knipperlichten voor

Ongelezen bericht door Trygvasson68 »

SUper!
Dank wel voor je snelle reactie, ik ga dit morgen na werktijd proberen!

Nogmaals dank!
Groeten,
Mike
Góð orð finna góðan samastað.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”