Rubbertje scherm R1100RT

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Frank Peeters
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2020, 18:08
Type: R1100RT
Bijz: Geen
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bornem

Rubbertje scherm R1100RT

Ongelezen bericht door Frank Peeters »

Op de kuip staan 4 kleine zwarte topjes of rubbertjes, om de ruit, wanneer ze op de laagste stand staat te stoppen.
Ik mis er eentje, vermits m'n pas aangeschafte RT 1100 in zo een mooie staat is, wil ik hem perfect maken, dit rubbertje is een deel ervan.
Afdekplaatje buddy, waar de opbokhulp staat, is een klepje afgebroken, zoek ik ook te fixen, of een vervangingsstuk, rubber voetsteun links zoek ik, plus binnenstuk kuip, rechts achter uitlaat, kleine schroeiplek, ga professioneel laten herschilderen alsook de 2 spiegelkappen.
Wanneer dat gedaan is staat hij optisch zoals nieuw, wanneer de kuip er af is de motor en blootliggende delen goed poetsen, plus uitlaat bochtend poetsen, misschien demonteren en polijsten (heb dit ooit bij de uitlaat bochten van mijn eerste GS 1150 gedaan, 100%perfect resultaat).
Heel de winter tijd hiervoor, met een biertje erbij zie ik dit wel zitten😉
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Rubbertje scherm R1100RT

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik denk dat de rubbertjes niet eenvoudig (tweedehands) los te krijgen zijn, wellicht dat er gelijksoortige (niet-BMW) rubbertjes te vinden zijn bij de bouwmarkt of rubbertjesspeciaalzaak. ;)

De kunststof zwarte afdekplaten links en rechts onder de buddy zijn een bekend probleem bij de 1100 en 1150 RT's: niet alleen de klikkertjes breken af, na verloop van tijd kom je thuis na een rit en mis je de plaat aan de rechterzijde (links blijft nog hangen door de opbokbeugel).
Helaas zijn hierdoor deze (rechter) panelen tweedehands niet te vinden en betaal je voor een nieuwe €75.

Mijn advies om op een niet of slecht zichtbare plaats een gaatje te boren en het paneel aan het frame vast te zetten met een tie-wrap. :idea:

Hier in Nederland hebben we een aantal tweedehands onderdelen webwinkels, waaronder Boonstra met een mooi aanbod; ik verwacht dat er in België ook dergelijke winkels zijn, maar daar heb ik persoonlijk geen weet van.
Freude am Fahren
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: Rubbertje scherm R1100RT

Ongelezen bericht door Bens »

Kijk op realoem

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select ... d=20000900

Vul hier jouw gegevens in, dan naar browse parts en je kan de onderdelen met artikel nummer opzoeken. Artikelnummer invoeren in een zoekprogramma en je vind vaak op eBay en dat soort platforms wel iets wat je nodig hebt. Er wordt ook een naam geven, hiermee kan je ook bij een motorsloper kijken.

Wat betreft de afdekplaatjes, deze altijd monteren met vaseline in de rubbers gesmeerd. Monteert gemakkelijker en later gemakkelijker los te halen.

Succes

Ben.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”