Zijkoffer R1200RT 2006 gaat niet meer open

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Boebe
2023
2023
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2016, 22:33
Type: R1250RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Zijkoffer R1200RT 2006 gaat niet meer open

Ongelezen bericht door Boebe »

Ik heb tijdens het openen van een van mijn zijkoffers tijdens het trekken aan het lipje iets afgebroken. Het lipje staat rechtop en bij het bewegen ervan gebeurt er niets. Deze koffer zit dus op slot en ik heb geen idee hoe ik zonder de fles deze open krijg. Wie heeft een tip hoe deze te openen?

Omdat ik bang ben dat dit met mijn andere koffer ook gebeurt heb ik deze helemaal uit elkaar geschroefd om het sluitmechanisme van schoon vet te voorzien.
Tijdens de demontage knalde de springveer uit de houder waarin het koord zit die het deksel vast houdt in geopende stand. En toen ik de binnenschaal voorzichtig omhoog hield verschoof de vergrendeling waarmee de koffer op de motor vast zit. Ik heb nu alle mogelijke standen geprobeerd maar heb werkelijk geen idee hoe dat sluitmechanisme werkt. Op de REPROM kan ik hier ook niets over vinden.
Wie o wie heeft een exploded view van hoe het een en ander hoort te zitten?
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Zijkoffer R1200RT 2006 gaat niet meer open

Ongelezen bericht door QuickFix »

Als ik zo op ons forum zoek, dan lijkt dit fenomeen vaker voor te komen bij de koffers van de R1200RT's: zie hier onder andere een onderwerp van 5 maanden terug (zie daar ook de foto's en bijlagen).

Ik ken alleen de koffers van de 850/1100/1150's dus kan verder niet veel vertellen over de internals van andere fietsen, maar ik begrijp uit de andere topics dat de enige goede oplossing het monteren van een nieuw slotmechanisme is (nu eerst nog zorgen dat je hem open krijgt). :$
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”