Klem in opbergvak

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mario1976
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2021, 15:55
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rips

Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door mario1976 »

Hoi, ik heb sinds een week mijn eerste r1200rt dohc.
Nu vraag ik me af wat er in de klem hoort te zitten die het opbergvak in de kuip rechtsvoor afdekt.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Ik heb er een LED lampje ingestopt. Volgens mij is het daar ook voor bedoeld. VIa ALI diverse laten komen en diegene die er het beste inklemde geplaatst.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door Wullum »

Klemmetje is bedoeld voor een Maglite Solitaire welke ooit als BMW accessoire-met-opdruk verkrijgbaar was.
Nadeel van de Solitaire is dat er maar 1 AAA batterij en een krypton lampje in zit met weinig lichtopbrengst, zeker als je het vergelijkt met een LED lampje van tegenwoordig. Op Amazon vind ik wel LED ombouwlampjes voor de Solitaire.

Denk dat een MagLite Mini AAA LED ook wel in het klemmetje zal passen.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Yep, een maglite past goed in het clipje weet ik uit ervaring.
Maar ik heb er nu een pen in zitten (met de clip om de clip gehaakt als je begrijpt wat ik bedoel) omdat ik die vaker nodig heb dan een lamp - bij elke tankbeurt om de km.stand te noteren
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door Wullum »

AGVerheij schreef: 14 nov 2021, 14:02 ...
Maar ik heb er nu een pen in zitten (met de clip om de clip gehaakt als je begrijpt wat ik bedoel) omdat ik die vaker nodig heb dan een lamp - bij elke tankbeurt om de km.stand te noteren
Daarvoor heb ik 2 pennenlusjes op het bovenbeen van mijn ex-KLPD motorbroeken zitten... Van mijn 5 BMW's had er maar 1 dat klemmetje, die broek heb ik op de motor altijd aan... Ik slijt blijkbaar sneller BMW's dan Damen Fourseasons broeken (1 voor 3 seizoenen en 1 voor de zomer)...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
fransgabler

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door fransgabler »

Soms is de oplossing voor een BMW feature passend en ook nog verrassend goedkoop, mits je het min of meer toevallig tegenkomt. Eerder had ik in het dekseltje een klein formaat zaklamp gepropt waardoor het klemmetje op breken stond. Het huis van het lampje was door de AA batterijen net even te dik.

Tot ik dit led looplampje tegenkwam. Er gaan twee AAA tjes in en de behuizing daarvan past perfect in het klemmetje. Nix te hoge druk met kans op breken bij vorst, nix te weinig druk waardoor het lampje de diepte in verdwijnt. Het past precies als ware het een OEM BMW accessoire.

Kosten: 0,99 bij de Action (batteries not included) -naughty-
Hoge lichtopbrengst en lange duur van de batterijtjes. Wat wil je nog meer?

Liever koop ik daar niet, maar maakte voor dit precies passende product een uitzondering.
..
bmw.JPG
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Wullum schreef: 14 nov 2021, 14:15 2 pennenlusjes op het bovenbeen van mijn ex-KLPD motorbroeken
Zo luxe is mijn Rukka broek niet ;)
Maar het wordt mogelijk een aandachtspuntje bij aanschaf van een nieuwe,
maar ik ben wel huiverig voor de combinatie hoosbui - inkt......
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Klem in opbergvak

Ongelezen bericht door Wullum »

AGVerheij schreef: 15 nov 2021, 07:58 ...
maar ik ben wel huiverig voor de combinatie hoosbui - inkt......
Een beetje balpen kan dat wel hebben... Je moet het niet met een rollerball proberen.
En ach, als die hoosbui je pen laat lekken is het dus wateroplosbare inkt, dat spoelt vanzelf weg. En een beetje broek is sowieso zwart 8)_
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”