CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Welke accu en welk onderhoud

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door peterwas »

Hoi allen,

De modus knop van mijn CTEK Multi XS 3600 is stuk en er moet dus een nieuwe komen.
Welke raden jullie aan de CTEK MSX 5 (verschillende varianten mogelijk) of de CTEK Motorsport versie?

Of misschien zelfs wel een hele andere? Het is voor een BMW R850RT uit 2000. Mijn oog is mede op de Motorsport versie gevallen voor de toekomst als er een nieuwere motor komt waarbij de Can-bus handig is.

Alvast bedankt.

Groet,

Peter
Inspector Gadget

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb je al contact opgenomen met CTek in verband met de defecte knop?
Misschien dat ze die voor een schappelijk prijs voor je kunnen repareren.

Ik weet niet wat voor soort knop het is, waarschijnlijk iets van soft-touch?
(dat is althans bij al mijn CTek's het geval, maar ik vraag het ff voor de zekerheid)

Ik weet niet hoe handig je bent (electronica, solderen en zo), maar anders vervangen door een kwalitatief goede drukknop (Normally Open, gok ik).
Anders wil ik wel een poging voor je wagen, kosten voor een knopje zal niet zo heel erg schrikbarend zijn. ;)

Ik moest ff zoeken naar die CTEK CT5 PowerSport;
(niet zo heel erg bekend op de NL markt)
http://www.ctek.com/int/en/chargers/CT5%20POWERSPORT
Kost zo'n 90 euro en qua specs iets minder stroom (2,3 ampère max) versus jou "defecte" MXS3.6 (3,6 ampère).
CAN-bus is leuk, ik heb het op diverse laders, maar gebruik het nooit. Is ook beter voor de electronica.
BMW geeft zelf aan dat je het beste de accu uit je CAN-bus compatible motor kunt halen als je de accu wilt opladen met een acculader. ;)
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door peterwas »

Ja, heb al een mail gestuurd naar de contactpersoon op hun site.

Ben totaal niet handig met solderen etc. had hem al wel even uit elkaar gedraaid (filmpje op youtube https://www.youtube.com/watch?v=F1NRN2u8d5E bekeken.). Even snel met de schroevendraaier het contactje aanraken liet zien dat de modus dan wel veranderd.

Maar dit zelf doen is voor mij iets te technisch, hulp zou geweldig zijn! Ik hoop dat CTEK nog wat van zich laat horen.
Het is gewoon een geweldig apparaatje waar verder niks mis mee is, een nieuwe kopen is dan toch wel weer veel geld..
Inspector Gadget

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wie heb je een email gestuurd?
Als het CTek (in Zweden) is, kán het zijn dat het inderdaad ff gaat duren voordat je iets hoort.

Als het TechnoMarkting is (in NL), dat is de distributeur.
Het is ff afwachten of ze reageren, want meestal is de dealer aangesteld om vragen van de consumenten te beantwoorden.

Anyway, m.i. is het mooist op te lossen door een kleine(re) (lees: ondiepe) drukknop in de behuizing te monteren.
spst.jpg
Maar, laten we ff wachten welke reactie jij terugkrijgt voordat we aan de slag gaan.

Nieuwe kopen kan altijd nog maar in mijn optiek echt zonde van jou geld.
Want de lader zelf is prima, het is de folie-schakelaar die niet goed (meer) werkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door peterwas »

Inmiddels reactie terug gehad van Dirk Machielsen van Technomarketing. Zij hebben de bon nodig voor een garantie claim, die heb ik net vandaag even lopen op te sporen en weten te bemachtigen. Weer terug gemaild en nu even afwachten wat ik voor reactie daar op ga krijgen. Ik houd je op hoogte!
Inspector Gadget

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zal heel hard voor je duimen dan! _004
Lees graag of het gelukt is, zou heel mooi zijn natuurlijk.
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door peterwas »

Nou bericht terug, net een jaartje buiten de garantie dus wordt niet meer gedekt.
Liep wel toevallig gisteren de lokale klusmarkt binnen die doen blijkbaar ook aan reparaties, probleem uitgelegd, oplader opgehaald en nog geen 5 minuten later deed die het weer! De rekening voor het werk achteraf was iets hoger dan verwacht, maar goed dat mag de pret niet drukken.

In ieder geval bedankt voor het aanbod!
Inspector Gadget

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

"t is opgelost, dat is het meest belangrijk.
Jammer van de garantie en de hogere kosten. :(
Aan de andere kant, je hebt wel weer (wat) geld uitgespaard omdat je geen CTek MotorSport (bijv.) hebt hoeven aan te schaffen.
Ik weet het, ik ben een ras-optimist. :$ :lol:

Maar het blijft wel een top-lader, hopelijk heb je er weer jaren plezier van! _004
peterwas
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jul 2015, 22:58
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: CTEK MSX 5 of CTEK Motorsport

Ongelezen bericht door peterwas »

Haha, ja het is een hele goede oplader en kan nu nog weer jaren mee. Dus ik ben er ook zeker blij mee :D
Motorrijden kost nou eenmaal geld.
Gesloten

Terug naar “Over: Accu en accu-opladers”