12v metertje aansluiten

Welke accu en welk onderhoud

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Wie heeft er ervaring of een goed idee om een voltmetertje aan te sluiten. Ik heb hem netjes gemonteerd inmiddels. Nu nog even aansluiten. Ik heb een R1200RT 2014.

Afbeelding

En ook de zijkant open. Het is toch mooi weer. Ik heb wat schema’s gezien en ik heb dit eerder gedaan. Mogelijk dat iemand hier al ervaring mee heeft.
Afbeelding

Tx alvast.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Ed17
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:44
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2017
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geel

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Ed17 »

Dat ziet er netjes uit.
Als ik jou was, zou ik 'm aansluiten op de 12V DIN socket die er zo te zien net boven is. Zo gaat ie ook uit als het contact af staat.

Succes...
Ed.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Thanks Ed, dat was ook mijn 1e idee. Ik zie veel tekeningen het aansluiten op de hoofd verlichting, en daarom dacht ik het even in de groep te gooien. Vandaag weer even lekker rondje gedaan met de maten rond bloemendaal en Heemstede. Stonden op het kopje en dacht ik zelfs even Frans Gabler langs te zien rijden :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Baird »

Bij mijn GS LC kan ik het voltage op het display selecteren en zo bekijken, heb dus geen aparte losse meter meer nodig. Mogelijk kan dat op de RT LC ook .....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Dat is een goede Baird en dat kan ook. Ik mijn specifieke geval werd de dynamo gefrituurd en de gelijkrichter. Daarna viel de boordcomputer uit. Doordat de voltage dan te hoog is geworden (of de spanning) wil ik graag een soort “offline” indicatie krijgen. Dit is na 2 nare en dure ervaringen :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik heb ook een klein spanningsmetertje op het dashboard geplakt om de spanning in de gaten te kunnen houden..

En elke 2 a 3 jaar een nieuwe accu, ben net aan mijn 3e accu begonnen..

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...


Henk777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Het is als volgt geworden:

Afbeelding

en zo aangesloten volgens de tip

Afbeelding

Nu ik de foto zit te kijken denk ik dat het witte kabeltje misschien boven aan de verbinding had gemoeten, maar ach.. :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Baird »

Ok, de eerste series van de LC blokken hadden een dynamo met wat zwakheden, daar kon een frituur situatie bij ontstaan, latere modellen hebben een gemodificeerde dynamo en spanningsregelaar. Zie de link hieronder en de verhalen komen boven.

viewtopic.php?f=1&t=14345&p=150479&hili ... nd#p150479
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Ziet netjes uit het 12V metertje. Welk merk/type is het ?
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

fschuurman schreef: 08 nov 2020, 18:55 Vandaag weer even lekker rondje gedaan met de maten rond bloemendaal en Heemstede. Stonden op het kopje en dacht ik zelfs even Frans Gabler langs te zien rijden :)
Met regelmaat rijd ik daar rond om wat zeelucht en een harinkje te happen, zolang dat nog kan voor de Brexit, maar niet op de 8e november.

Ik begrijp dat je meer hebt aan een metertje dat constant de spanning in het zicht aangeeft (spanning=voltage) dan dat je digitaal met de boordcomputer de spanning moet opzoeken om het in beeld te brengen en te houden. Toch wonderlijk dat een BMW het presteert om dit soort dure reparaties bij normaal gebruik te genereren.

Een BMW is toch geen goedkope brommerd, hoewel de productie steeds meer naar lage lonenlanden wordt verlegd om de kosten te drukken. Bij de R1800 is het kennelijk al zo bijzonder dat de motor in Duitsland wordt geproduceerd, dat de fabrikant gemeend heeft de motor vol te moeten hangen met inscripties voorzien van het Engelse opschrift: 'Berlin Built'. Andere types worden kennelijk al geheel of gedeeltelijk elders geproduceerd en/of geassembleerd. Zie ook dit artikeltje met de foto met de genoemde inscriptie.
.
Met 4 Kaas en 5 Erren achter de kiezen ben ik een BMW man door dik en dun, maar zie toch ook veel van dit soort regelmatig voorkomende dure reparaties voorbijkomen waar rijders van overzeese tweewielers minzaam om moeten glimlachen. Het is dat BMW ees zo lekker tonen, zitten en rijden...

Even terug naar de topic en de ervaringen:
Geeft de directe aansluiting op het canbus systeem geen problemen nadat de stroom wordt afgesloten met het contactslot?
of
Is deze aansluiting juist de aangewezen manier om problemen met het canbus systeem te vermijden?
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Het kopje is ook mijn geboortegrond. Mijn overgrootvader heeft het restaurant begonnen. In de lobby hangen nog foto’s waar mijn vader als kleine jongen op staat. Ik bracht enkele minuten de Telegraaf rond toen Heijn werd ontvoerd.

On topic: ik heb geen probleem ervaren nog met het CAN-bus systeem. De stroom wordt netjes afgesloten van de voltmeter na X minuten.

Ik koop voor kerst voor mij een CAN-bus charger dus misschien komt daar nog Iets uit.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

fschuurman schreef: 13 nov 2020, 23:12 Het kopje is ook mijn geboortegrond. Mijn overgrootvader heeft het restaurant begonnen. In de lobby hangen nog foto’s waar mijn vader als kleine jongen op staat. Ik bracht enkele minuten de Telegraaf rond toen Heijn werd ontvoerd.

On topic: ik heb geen probleem ervaren nog met het CAN-bus systeem. De stroom wordt netjes afgesloten van de voltmeter na X minuten.

Ik koop voor kerst voor mij een CAN-bus charger dus misschien komt daar nog Iets uit.
welk merk/type is dit metertje ?
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik heb beide heren in privé bericht de gegevens gestuurd. Weet niet zonder te zoeken of de forum regels delen toestaan in de topic
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

fschuurman schreef: 14 nov 2020, 10:04 Ik heb beide heren in privé bericht de gegevens gestuurd. Weet niet zonder te zoeken of de forum regels delen toestaan in de topic
Ik heb ook wel interesse, vandaar mijn vraag over de relatie met de canbus. Ben ook benieuwd hoe in het dunne plastic veilig een gat gemaakt kan worden zonder scheurvorming. Op dit moment heb ik een spanningsmeter in de hella din plug voor de usb aansluiting van m'n smartphone. Dat is echter geen vaste aansluiting.

De meerwaarde van het forum is om kennis te delen - waaronder tips over concrete producten die in de praktijk goed voldoen - en daar staat in dit specifieke geval geen restrictie op. Het wordt wellicht anders als je dat product zelf commercieel aanbiedt en het op die manier probeert uit te zetten naar een grote doelgroep.

In dit geval is er slechts sprake van een tip, meer niet.

Wat betreft de canbus charger: die kosten serieus geld waar vaak een prima druppellader nog op de plank ligt.

Een aantal canbus gebruikers heeft om die reden gekozen om van beide din aansluitingen op de motor er één los te koppelen uit het canbus systeem en die direct en gezekerd aan te sluiten op de accu. Dat is ook bij mijn brommerd het geval en dat bevalt in de praktijk uitstekend. Ik had nog twee uitstekende optimate druppelladers liggen, die op die manier niet vervangen hoefden te worden voor een specifieke canbus lader.

De gekozen din aansluiting daarvoor is die bij de passagier - in mijn geval linksachter - die toch al niet gebruikt werd binnen het canbus systeem. Sommigen zetten er nog een schakelaartje tussen om vandalisme voor te zijn. Die opstelling bevalt prima, het geld voor de onnodige canbuslader zet ik liever om in brandstof aan de pomp. Daarnaast kan ik met de hella plug de spanning van de accu monitoren zonder het contact van de motor aan te zetten.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 14 nov 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

In that case.

Afbeelding

Ik heb met een houtboor van 26 mm heel rustig het gat geboord. Daarna met een stanleymes het iets op maat gemaakt naar 27 mm en er in gedraaid. Schroef aan de onderzijde er op.

Gekozen voor de houtboor omdat het plastic mooi zacht is net als vurenhout en zo als je rustig hem laat draaien het gaatje creeert.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Mijn huidige druppellader is 20 jaar oud of zo. Gekregen bij mijn deauville en rechtstreeks aan te sluiten op de + en - van de accu. Dus een vervanging is op zijn plaats en dan maar direct voor 8 tientjes de ultimate 4.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

fschuurman schreef: 14 nov 2020, 12:39 In that case.

Afbeelding

Ik heb met een houtboor van 26 mm heel rustig het gat geboord. Daarna met een stanleymes het iets op maat gemaakt naar 27 mm en er in gedraaid. Schroef aan de onderzijde er op.

Gekozen voor de houtboor omdat het plastic mooi zacht is net als vurenhout en zo als je rustig hem laat draaien het gaatje creeert.
heel erg bedankt hoor _004
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het was even zoeken, maar hier gevonden en besteld. Tenx for the tip!
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

fransgabler schreef: 15 nov 2020, 16:41 Het was even zoeken, maar hier gevonden en besteld. Tenx for the tip!
Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Tante Alie doet het rustig aan, eerst de stoomboot en dan pas die van Tante Alie.
Praktisch gezien komt dat goed uit, dat is meestal middenin in een lange pekelperiode.

Alle tijd om te meten, te meten en nog eens te meten om dan voorzichtig 26 mm te boren met een langzaam draaiende speedboor.
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.

Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

fransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38
bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha


Alle tijd om te meten, te meten en nog eens te meten om dan voorzichtig 26 mm te boren met een langzaam draaiende speedboor.
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.

Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
Dat was mijn idee ook , staat hij lekker dicht bij de oplader !

klokboor ?
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ik heb de speedboor in een 9v accuschroefboormachine (hoeveel woordwaarde?) gedaan en rustig zonder aandrukken laten draaien. Hij doet dan het werk en de boor onder een paar graden hoek een rondje draaien zodat je hoeken van de speedboor zich in het plastic konden vastbijten. Geduld, geen haast en een sigaar doen wonderen :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door siebke »

fransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38 knip....
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.

Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
Bij mijn 2009-er zit pal onder het afdekplaatje het metalen frame met de ronde gaten voor de radioknoppen...en die zijn géén 27mm _001 . Het afdekplaatje zit (zéér verliesgevoelig} daarop vastgeklikt.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

siebke schreef: 17 nov 2020, 22:08
fransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38 knip....
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.

Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
Bij mijn 2009-er zit pal onder het afdekplaatje het metalen frame met de ronde gaten voor de radioknoppen...en die zijn géén 27mm _001 . Het afdekplaatje zit (zéér verliesgevoelig} daarop vastgeklikt.
Yep , is bij mijn 2007 ook zo , ik ga proberen om 1 gat van de radioknoppen over te zetten op het plastik afdekplaatje en dan doorboren , zo hangt het afdekplaatje ook wat beter vast .... weet niet of het kan lukken maar we zien wel ....heb nog tijd tot eind januari om iets beters uit te vogelen Big RT Smile
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

Bij een van de posts in de rubriek "showen die enz" is te zien op welke plek Tony72 een voltmeter en usb lader keurig netjes op zijn nieuwe fiets monteerde. Dat lijkt ook geen gekke keuze te zijn en de oplossing met het grondplaatje - in de kleur waarop beide gemonteerd worden - biedt een aardig alternatief voor het eerder gesuggereerde afdekplaatje van de radioknoppen.
.
Schermafbeelding 2020-12-05 om 20.57.58.png
.
's Avonds kan zo'n voltmetertje net even meer licht geven dan eigenlijk gewenst is en dan wat hinderlijk opspelen.
Tegen de tijd dat het metertje binnen is, ga ik eerst even 's nachts met wat ducktape 's aan de gang. Eerst eens even kijken....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Afbeelding
Hier een foto van een RT 2014 LC, dat handige gootje om die metertjes in te plaatsen heb ik niet. Vandaar mijn besluit om hem rechts te plaatsen. Links heb ik mijn radio knoppen.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door skull »

voltmeter RED.jpg
voltmeter BMW R1100RT hoider.jpg
voltmeter-BMW-R1100RT-kl.jpg
Voltmeter is bevestigd aan de GPS houder.

https://nl.aliexpress.com/item/32868319 ... 2e0ev1Rqfs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fschuurman »

Slim gedaan! Ziet er goed uit.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door fransgabler »

bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Dat lachen kon ons wel eens vergaan.

Het lijkt er op dat het hele dure volmetertjes kunnen worden - afhankelijk van het tijdstip van leveren - die in 2021 worden afgeleverd...
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door bert111bel »

fransgabler schreef: 31 dec 2020, 23:41
bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Dat lachen kon ons wel eens vergaan.

Het lijkt er op dat het hele dure volmetertjes kunnen worden - afhankelijk van het tijdstip van leveren - die in 2021 worden afgeleverd...
en eindelijk op 29/01 metertje mogen ontvangen , ik weet dat er 20/01 als leverings datum stond maar enkele weken op voorhand als een mailtje gedaan en dan toch mogen het pakje groot als een lucuferdoosje in de bus gevonden , jeetje was een lastige bevalling lol
Nu het aansluiten nog Big RT Smile
Tonie72

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Tonie72 »

fransgabler schreef: 05 dec 2020, 21:17 Bij een van de posts in de rubriek "showen die enz" is te zien op welke plek Tony72 een voltmeter en usb lader keurig netjes op zijn nieuwe fiets monteerde. Dat lijkt ook geen gekke keuze te zijn en de oplossing met het grondplaatje - in de kleur waarop beide gemonteerd worden - biedt een aardig alternatief voor het eerder gesuggereerde afdekplaatje van de radioknoppen.
.
Schermafbeelding 2020-12-05 om 20.57.58.png
.
's Avonds kan zo'n voltmetertje net even meer licht geven dan eigenlijk gewenst is en dan wat hinderlijk opspelen.
Tegen de tijd dat het metertje binnen is, ga ik eerst even 's nachts met wat ducktape 's aan de gang. Eerst eens even kijken....
Laatst gewijzigd door Tonie72 op 11 mar 2021, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Tonie72

Re: 12v metertje aansluiten

Ongelezen bericht door Tonie72 »

fransgabler schreef: 05 dec 2020, 21:17 Bij een van de posts in de rubriek "showen die enz" is te zien op welke plek Tony72 een voltmeter en usb lader keurig netjes op zijn nieuwe fiets monteerde. Dat lijkt ook geen gekke keuze te zijn en de oplossing met het grondplaatje - in de kleur waarop beide gemonteerd worden - biedt een aardig alternatief voor het eerder gesuggereerde afdekplaatje van de radioknoppen.
.
Schermafbeelding 2020-12-05 om 20.57.58.png
.
's Avonds kan zo'n voltmetertje net even meer licht geven dan eigenlijk gewenst is en dan wat hinderlijk opspelen.
Tegen de tijd dat het metertje binnen is, ga ik eerst even 's nachts met wat ducktape 's aan de gang. Eerst eens even kijken....
Dank je wel voor het compliment Frans.
Maar nog even een aanvulling, het is geen losse grondplaat waar ik de meter en usb laders op heb zitten maar het is een item uit 1 stuk. Koop je gewoon zo als complete set. Je had ze ook als losse items trouwens. Behalve de rvs boutjes/ringetjes en moertjes, die had ik nog liggen. En ik heb hem ook via het canbus laadpunt aangesloten, niks geen problemen mee. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Accu en accu-opladers”