Navigatieprogramma "Kurviger"

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Navigatieprogramma "Kurviger"

Ongelezen bericht door Dingeman »

Heb reeds hier en daar gelezen en gehoord over het navigatieprogramma "Kurviger". Afgelopen week mocht ik er in Duitsland kennis mee maken. Het gebruik van dit programma schijnt daar nogal behoorlijk "ingeburgerd" te zijn. Het is te vinden op de site van www.kurviger.de en het heeft ook een instelling voor de Nederlandse taal. Mijn eerste indruk is/was dat het een erg simpel en gemakkelijk programma is zonder veel overbodige extra,s zoals in veel andere navigatieprogramma,s. Ook meerdere opties/instellingen m.b.t. het gebruik van bochtige wegen en rondritten is "ingebouwd".
Momenteel weet ik nog niet wat de mogelijkheden van dit programma zijn.

Indien er in Nederland gebruikers van dit navigatieprogramma zijn dan lees ik graag reacties van hen. Uiteraard niet alleen de positieve ervaringen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: Navigatieprogramma "Kurviger"

Ongelezen bericht door reneRT »

Ik heb de iphone app Scenic gebruikt. Deze gebruikt kurviger.de.
Mijn eerste en enige test in de omgeving rotterdam was niet meteen een succes. Ik heb regelmatig moeten keren.
Gr,
René
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Navigatieprogramma "Kurviger"

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik heb Kurviger even bestudeerd en ik vind het er prima uitzien. Import en exportfuncties werken prima. !!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Navigatieprogramma "Kurviger"l

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik ben er nu een paar dagen mee bezig, maar ik heb toch wel heel sterk de indruk dat dit wel een heel eenvoudig route-navigatieprogramma is. Een programma zonder een hoop "poespas" en "toeters en bellen". Zeer zeker voor de gebruiker van een "traditioneel" navigatietoestel die alleen maar graag een mooie route wil rijden. Hij/zij kan daarbij heel gemakkelijk en simpel gebruik maken van de optie "bochtige routes" of het programma een mooie rondrit laten uitzetten waarbij je zelf de lengte en de "windrichting" kan bepalen. Kortom in mijn ogen een heel gemakkelijk en simpel programma voor de motorrijder die geen "hele studie" wil/moet doen om routes te kunnen maken en,,,,, ook nog gratis.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”