Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51 Met mijn nieuwe R1200RT-LC in april dit jaar ook gelijk een Navigator VI aangeschaft en mijn "oude" Navigator IV door verkocht.
Hier wat opmerkingen over de Navigator VI:
  • Direct na aanschaf gekoppeld aan de PC met Garmin Express en BaseCamp waarna een software update volgde naar versie 4.70. Sindsdien radio stilte van Garmin en tot heden geen software updates.
Klopt, dat is momenteel de meest recente software.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • Ondanks navigatie voorbereiding en model 2017 van de RT1200RT-LC (wat tot heden op de BMW website als voorwaarde wordt genoemd) geen "Mijn motorfiets" functies beschikbaar. De BMW Motorrad helpdesk verwijst mij naar de motor dealer en de motor dealer heeft de zelfde ervaring op demo motoren en een demo Navigator VI maar weet ook geen oplossing.
Die "My Motor" functie zou er inderdaad op moeten zitten in de 1200RT, volgens de informatie;
https://www.bmw-motorrad.de/de/accessor ... or-VI.html
Ben je bij een echte BMW dealer geweest? _001
Die weten dat vaak wel voor je uit te pluizen.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • Sporen gaan na een aantal dagen naar de Archive folder in de Navigator, zijn daarna niet meer zichtbaar in de Navigator (wel in BaseCamp) en kunnen alleen met Windows Explorer verwijderd worden.
Dat ze na verloop van tijd niet meer zichtbaar zijn lijkt mij handig want anders wordt, in mijn optiek althans, je scherm wel heel erg druk met het tonen van alle voorgaande sporen.
En me dunkt dat de NAV 6 dit onderwater wel zal onderhouden.
(Edit: en je kunt het zelf wissen, zie onder)
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • Na koude opstart moet je altijd opnieuw licenties accepteren.
Edit: Inderdaad, je krijgt er zelfs 2 die je moet bevestigen (als er ff geen GPS fix is en/of) bij een "koude" start.
En gaat niet automatisch weg.
Bij de BMW Navigator IV had je ook zoiets dergelijks, maar heeft mij nooit echt gestoord.
Maar begrijp je wel, zeker als je er 2x achter elkaar krijgt. 1x EULA en 1x over het veilig gebruiken van de GPS onderweg/rijdende.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • Mooi, maar niet gedocumenteerd is de automatische nacht stand zodra je een op de kaart bekende tunnel in rijdt (route lijntje bij een tunnel is donkerpaars), helaas denkt de kaart dat tunnels soms korter zijn dan de werkelijkheid waardoor de Navigator je ineens weer verblind door naar dag stand te springen. Zo denkt de navigator ook soms dat tunnels langer zijn. Waarom niet gekoppeld aan de dag rij verlichting die op licht sterkte reageert?
Dat is het nadeel van GPS-signaal, het kán soms ff duren voordat er weer een "fix/lock" op de satellieten is na het verlaten van de tunnel.
Of dat er vroegtijdig enkele van de satellieten al gezien worden en de positie dan ff niet meer zo nauwkeurig is omdat het totaal net ff te weinig satellieten zijn. (voor de 3 meter nauwkeurigheid zijn tenminste 4x satellieten nodig)
Het koppelen van/aan automatisch dimmende verlichting is geen sinecure, vaak omdat de motor dergelijke signalen gewoonweg niet doorgeeft.
(de zogenoemde gala-signalen zoals verlichting en snelheid, waardoor je inderdaad licht- en snelheidsafhankelijke aansturingen krijgt)
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • De recente kaart update naar 2018.20 verliep probleemloos.
Dat is meer te danken aan Garmin Express en heeft vrijwel niets te maken met de BMW NAV VI.
Dat gedeelte is Garmin, en als je zoekt op Garmin Express zal je de nodige draadjes vinden over de variatie van problemen die er geweest zijn.
Ook een product niet geheel zonder problemen maar tegenwoordig vrijwel prima functionerend.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • De leesbaarheid van het scherm is over het algemeen prima, bij bepaalde directe licht inval blijft het wel lastig.
Klopt, en daar zijn speciale schermfolies voor te koop die dat aanzienlijk verbeteren zonder concessies te doen aan de bediening via het scherm met handschoen aan e.d
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51
  • Een onbegrijpelijk R1200RT-LC manco waar al veel over geschreven is: waarom kan je die dure Navigator niet vergrendelen!!
BMW heeft in mijn optiek, als je de 1200RT-LC vergelijkt met de overige "familie"-leden 1200GS en K1600, in mijn optiek een haast-klus gedaan.
Veel is nog "bij het oude" gebleven qua techniek, zoals de verlichting voorzijde (nog steeds halogeen), vrij weinig tot niets aan "Connected Ride" enzovoort. Het niet kunnen vergrendelen is inderdaad ook een groot gemis. Slordig op z'n minst.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51 Ik schrijf bovenstaand mede uit frustratie omdat zowel Garmin als BMW zich wel erg stil houden op alle genoemde problemen die volgens mij elke Navigator VI eigenaar ondervindt.
Ik vindt het maar relatief maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!
Maar ik weet ook uit eigen ervaringen, ik heb een hele familie aan BMW Navigators, dat het inderdaad soms een hele uitdaging is.
Maar het is echt afhankelijk van het probleem en je BMW dealeRT kan je soms ook echt helpen.
De Helpdesk van Garmin heeft zo af en toe ook nukken.
Simpel gezegd, beide zijn voor verbetering vatbaar. Je zult dus creatief moeten zijn soms om je antwoorden te verkrijgen.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 16:51 Misschien goed de lijst met Navigator VI problemen hier te bundelen.
Ik zou het zeker ook aanmelden bij het WayPoint forum daar wordt meer gedaan met navigatie. :idea:
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 19 okt 2017, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik begrijp heel goed dat als je zoveel kostbaar geld geïnvesteerd het, er ook wat van mag verwachten.
En dat op sommige punten je zeker ook teleurgesteld bent, zou ik zeker ook wel zijn.

Maar ik raad je aan, met klem, "goede vrienden" te worden met een BMW dealeRT, want hij zal degene zijn die jou "My Motor" vraagstuk zal kunnen gaan beantwoorden.
Garmin zal inderdaad naar BMW wijzen voor verdere hulp, over het algemeen.

Want dit specifieke gedeelte/probleem is echt de BMW 1200RT en niet zozeer de BMW Navigator 6, in mij optiek.
Omdat het wel werkt met de K1600 & 1200GS.
Mogelijk is het een software-update van je motor noodzakelijk, ultimo.

Overigens, volgens mij kan je die sporen historie vanaf het apparaat zelf wissen;
Instelling -> Toestel -> Wis reisgeschiedenis.

1tje voor jou lijst van onhebbelijkheden, problemen etc;
Zowel de BMW Navigator 5 alsook de BBMW Navigator 6 gaan nooit echt helemaal uit, ze blijven stroom verbruiken van de interne oplaadbare batterij. Dus als je de BBMW NAV 5 of 6 langere tijd niet gebruikt, is het raadzaam de interne accu los te halen om te voorkomen dat die onnodig belast wordt & vroegtijdig slijt.
Inspector Gadget

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

wouterv schreef: 19 okt 2017, 20:55 Heb je zelf een Navigator VI of haal je de kennis van Internet?
Zie eerdere reactie, ik heb een hele reeks aan BMW Navigators.
Waaronder inderdaad ook een BMW Navigator 6.
Heb Zum0 660 houders aangepast zodat de BMW Navigator 4 ook audio-uit, audio-in en USB erbij kreeg.
Was ook de eerste die het geheime menu van de BMW Navigator familie gevonden had.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 20:55 Nogmaals, de BMW Motorrad help desk (niet Garmin) verwijst me naar de BMW Motorrad dealer waar ik zeer goed mee bevriend ben..
Ik heb zelf geen ervaringen met de BMW Helpdesk maar dat zal zeer waarschijnlijk de BMW Importeur in Rijswijk zijn, oftewel BMW Nederland.
Ik zou, via de BMW dealeRT, vragen of hij contact op kan nemen met BMW in Deutschland.
Denk dat je daar meer concrete reacties van zult krijgen, zijn mijn ervaringen althans.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 20:55 en die BMW Motorrad dealer weet hier geen oplossing voor en heeft het probleem gereproduceerd op andere nieuwe RT1200RT-LC machines en nieuwe Navigator VI..
Dan zal het vermoedelijk wel snel(ler) duidelijker gaan zijn of het überhaupt werken kan.
Want als jij niet de enige bent is het een kwestie van tijd. En geduld.
wouterv schreef: 19 okt 2017, 20:55
Overigens, volgens mij kan je die sporen historie vanaf het apparaat zelf wissen;
Instelling -> Toestel -> Wis reisgeschiedenis.
Nee kan niet, want de gearchiveerde sporen staan niet in de lijst.
En toch wist die optie bij (ook) de sporen. _001
De BMW Navigators gebruiken vanaf de BMW NAV4 (ook) een database, SQLite om dergelijke gegevens op te slaan.
Daarom staat lang niet alles meer in een "lijst" en is de enige optie de gehele geschiedenis te wissen ..
wouterv schreef: 19 okt 2017, 20:55
.. Dus als je de BBMW NAV 5 of 6 langere tijd niet gebruikt, is het raadzaam de interne accu los te halen om te voorkomen dat die onnodig belast wordt & vroegtijdig slijt.
Bovenstaand geldt ook voor de Navigator IV en alle apparaten die je met een uit zich zelf terugverende knop aan of uit zet.
De Navigator VI heeft overigens een slaap stand en een stand "uit" (wat nog steeds niet werkelijk uit is).
Slaap stand: aan/uit knop kort indrukken, na slaap stand ontwaakt de Navigator weer snel.
Uit zetten: aan/uit knop langer ingedrukt houden totdat de melding "Uitzetten?" verschijnt, na geheel uit geweest te zijn duurt het opstarten wat langer en verschijnt de Licentie melding.
Ja, duh!
Staat uitgebreid in de handleiding beschreven en ik had het duidelijk over het echte uit-uit.
Dan nog is je oplaadbare batterij binnen circa een maand (plus een paar dagen) leeg.
Zelfs bij het afschakelen van de boordspanning gaat de BMW Navigator 4, 5 en 6 niet helemaal uit en in spaar-stand (lees: hot-standby)
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Van de "my Motor" modus had ik begrepen dat deze in ieder geval wel op de R en GS beschikbaar is maar (nog?) niet op de RT.
Misschien dat het 2018 model deze functie wel heeft?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hoi,

Ik onderschrijf de meeste punten van kritiek op de Nav VI. Ik heb een BMW topic laten openen op het Waypoint forum om daar de klachten te centraliseren. Ik ben ook in overleg met de BMW dealer Simako over de "Mijn Motorfiets" probleem, is waarschijnlijk software in de BMW en dan alleen voor de nieuwste types.

Verder werkt het Mijn Knoppen niet goed, je kunt er maat twee selecteren en dan niet eens de Virb optie. Je moet nu meerdere schermen door om je action camn te starten. Levensgevaarlijk op de motor om de doen. Juist voor deze optie heb ik de Nav VI gekocht, anders had ik mijn Z395 wel gehouden, die heeft veel betere software en opties.

Er is gisteren nieuwe firmware via Garmin Express beschikbaar gekomen v4.90, maar die lost niet de genoemde problemen op.

Bij mijn Nav blijven de sporen gewoon zichtbaar en verdwijnen niet naar een paar dagen, alles blijft er gewoon staan totdat ik deze tracks zelf verwijder. Dus dat kan aan het toestel liggen. lijkt mij ook zeer onlogisch als je alle tracks voor de vakantie in de Nav zet en dat ze dan verdwijnen.

Ik heb ook deze klacht bij BMW NL neergelegd. email BMWklanteservice.nl. Hoe meer mensen gaan klagen hoe meer kans op een verbetering.

Toestel is veel te duur voor wat hij NU te bieden heeft, wel een BMW geintje, maar dan moet het wel werken. DE Nav VI wordt als highend gezien maar de Zumo 395/595 bieden meer voor veel minder geld. De bediening via het handvat is leuk maar heeft maar vier opties.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ruud Woudstra schreef: 29 nov 2017, 09:06Bij mijn Nav blijven de sporen gewoon zichtbaar en verdwijnen niet naar een paar dagen, alles blijft er gewoon staan totdat ik deze tracks zelf verwijder. Dus dat kan aan het toestel liggen. lijkt mij ook zeer onlogisch als je alle tracks voor de vakantie in de Nav zet en dat ze dan verdwijnen.
Voor zover ik weet is de software van de Nav VI vergelijkbaar met de Zumo 590/595, ondanks een iets andere interface. Dit betekent dat de tracks niet standaard zichtbaar zijn en je dat dus per track moet instellen. Het "kruimelspoor" van gereden ritten blijft wel altijd zichtbaar, die zal je apart moeten wissen (evt. ná opslaan).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

@Frank,

De software van de Z395/595 is totaal anders dan de software van de Nav VI, daar zit ook het probleem. Garmin heeft in opdracht van BMW den Nav V/VI ontwikkeld en helaas verzuimd om al het goede van de Zumo's in de Nav te stoppen.

Dus klagen bij BMW is het enige dat helpt.

Tav het zichtbaar zijn van de sporen dat is duidelijk, per track instellen op de Nav. Maar dat is niet het probleem dat eerder werd vermeld lijkt mij, daar verdwenen de sporen uit de App, en dat is wat anders dan zichtbaar maken.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

@Wouter,

Emailadres staat in mijn vorige tekst, bmwklantenservice.nl, dit is de NL klantenservice voor zowel auto als motor.

In mijn kruistocht via Garmin, BMW, dealer wijst men steeds naar elkaar en wil men de zwarte piet niet op het eigen bordje hebben. BMW is opdrachtgever voor de ontwikkeling naar Garmin, dealer kan alleen uitvoerend wat doen. Dus ik denk dat we ons moeten verenigen en BMW aanspreken op haar verantwoordelijkheid, dan wel het toestel aanpassen of terugnemen.

De nieuwste Garmin software kan heel veel, dus moet dit ook in de Nav VI kunnen worden gezet lijkt mij, we moeten alleen de juiste afdeling te pakken zien te krijgen.

Ik ga morgen weer met BMW bellen en de druk wat opvoeren, eens kijken of ze een echt klachten protocol hebben, anders de BMW directie er maar op aanspreken. Als laatste kunnen we de media inschakelen, zoals daar zijn Kassa, Radar, etc.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Wouter, vervelend als je al die sores hebt met het topstuk van BMW/Garmin. En dat voor €829. :O

Ik ben pas overgestapt van een R1200RT naar een K1600GT en daar kun je de navigator 6 in schuiven, net zoals bij jouw LC. Ook ik stond voor de keuze: €829 uitgeven of mijn Tomtom Rider, waar ik uiterst tevreden over ben, overzetten. Nieuwer en sneller apparaat, beter scherm en bediening via de nav-ring versus vertrouwd goede werking, kronkelroutes maar wel montage op alternatieve wijze.

Ik heb voor mijn vertrouwde Tomtom gekozen en heb daar nog geen spijt van. En als ik jouw verhaal lees dan denk ik dat ik er verstandig aan heb gedaan. Ik denk zelfs dat als ik een nieuwe moet kopen, het de Tomtom 450 wordt.

Ik kan me je gevoel goed voorstellen en hoop echt dat je het goed opgelost krijgt. _004

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Lemoi »

wouterv schreef: 29 nov 2017, 20:22
Tja, duur ding, ik schafte hem aan als vervanger voor mijn Navigator IV wegens de "perfecte" integratie met mijn nieuwe (2017) R1200RT LC.
De bediening via de Multi Controller (draaiwiel) is feitelijk nutteloos, je zou verwachten te kunnen in- en uit zoomen door het wiel links- of rechtsom te draaien.
Ik kan gewoon in het nav menu in en uit zoom-en
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Ik kan ook gewoon via het draaiwiel in en uit zoomen. Dat werkt dan wel weer. :shock:

Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Vandaag weer een melding gemaakt bij de klantenservice van BMW, met daarbij het verzoek mij terug te bellen over de stand van zaken over de Nav VI. Helaas niets meer gehoord. Niet netjes van mr BMW.

Morgen maar weer proberen, de aanhouder wint. _004

Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Eindelijk BMW gesproken, en zowaar mijn vraag/klacht was bekend. Dat is dus mooi.

MAAR: volgens mr BMW zouden de problemen opgelost moeten zijn in de update v4.90 die afgelopen week voor de Nav VI is uitgebracht. Helaas dus niet voor de problemen die ik ervaar en meerdere rijders met mij.

Na wat heen en weer gepraat werd er aangegeven dat ik mijn klacht moet deponeren bij mijn BMW dealer, deze kan dan een klacht op het juiste niveau inschieten bij BMW Motorrad. Ik heb mijn dealer inmiddels gevraagd om dit te doen, wacht nu op zijn reactie.

Willen we de druk opvoeren en BMW tot een oplossing zien te bewegen is het denk ik erg belangrijk dat we dus zoveel mogelijk de problemen onderbouwd bij de eigen dealer neerleggen. Ik wil eventueel ook de problemen wel verzamelen en deze dan gekoppeld aanbieden bij dealer en BMW.
Het is dan wel van belang een goede omschrijving van het probleem aan te leveren, met zoveel mogelijk details.

Als ik voor mijn eigen probleem een aftrap maak dan gaat het bij mij om het volgende:

- Virb camera niet vanaf het navigatie scherm te bedienen. ( met de Z395/595, kun je deze optie op je navigatie scherm zetten, veilig en simpel, en je navigatie blijft deels zichtbaar)
Bij de Nav VI is de Virb alleen vanuit de Apps te bedienen en dan ben je het navigatie scherm ook weer kwijt. Ik wil gewoon onderweg op de motor de camera kunnen bedienen en de route/track kunnen volgen.

Update: even de twee navi's toegevoegd met gebruik Virb, met de Nav-VI zie je dus niets meer van de kaart. Z395 geeft de kaart gewoon weer.

- Kaartknoppen optie, 2 x,, zijn maar voor een deel van de opties zichtbaar te maken op het scherm. Als hier bv de Virb bij zou zijn maakt dat het al weer een stuk makkelijker om te bedienen.

Ik gebruik geen muziek, of mobiele opties op de Nav, dus daar kan ik geen zinnige dingen over noemen.

Wordt vervolgd.

Grt, Ruud.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ruud Woudstra op 07 dec 2017, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Navigator VI en R1200RT-LC/2017

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Wouter,

Dank voor je reactie, dit geeft precies aan dat we ons dus moeten bundelen om wat gedaan te krijgen bij BMW. De publieke opinie, of via de rechtsbijstand verz.

Wie weet waar de directie van BMWMotorrad zit. Mogelijk daar een klacht neerleggen. Ik voel mij zwaar miskocht met dit toestel.

Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”