Klopt, dat is momenteel de meest recente software.wouterv schreef: ↑19 okt 2017, 16:51 Met mijn nieuwe R1200RT-LC in april dit jaar ook gelijk een Navigator VI aangeschaft en mijn "oude" Navigator IV door verkocht.
Hier wat opmerkingen over de Navigator VI:
- Direct na aanschaf gekoppeld aan de PC met Garmin Express en BaseCamp waarna een software update volgde naar versie 4.70. Sindsdien radio stilte van Garmin en tot heden geen software updates.
Die "My Motor" functie zou er inderdaad op moeten zitten in de 1200RT, volgens de informatie;wouterv schreef: ↑19 okt 2017, 16:51
- Ondanks navigatie voorbereiding en model 2017 van de RT1200RT-LC (wat tot heden op de BMW website als voorwaarde wordt genoemd) geen "Mijn motorfiets" functies beschikbaar. De BMW Motorrad helpdesk verwijst mij naar de motor dealer en de motor dealer heeft de zelfde ervaring op demo motoren en een demo Navigator VI maar weet ook geen oplossing.
https://www.bmw-motorrad.de/de/accessor ... or-VI.html
Ben je bij een echte BMW dealer geweest?
Die weten dat vaak wel voor je uit te pluizen.
Dat ze na verloop van tijd niet meer zichtbaar zijn lijkt mij handig want anders wordt, in mijn optiek althans, je scherm wel heel erg druk met het tonen van alle voorgaande sporen.
En me dunkt dat de NAV 6 dit onderwater wel zal onderhouden.
(Edit: en je kunt het zelf wissen, zie onder)
Edit: Inderdaad, je krijgt er zelfs 2 die je moet bevestigen (als er ff geen GPS fix is en/of) bij een "koude" start.
En gaat niet automatisch weg.
Bij de BMW Navigator IV had je ook zoiets dergelijks, maar heeft mij nooit echt gestoord.
Maar begrijp je wel, zeker als je er 2x achter elkaar krijgt. 1x EULA en 1x over het veilig gebruiken van de GPS onderweg/rijdende.
Dat is het nadeel van GPS-signaal, het kán soms ff duren voordat er weer een "fix/lock" op de satellieten is na het verlaten van de tunnel.wouterv schreef: ↑19 okt 2017, 16:51
- Mooi, maar niet gedocumenteerd is de automatische nacht stand zodra je een op de kaart bekende tunnel in rijdt (route lijntje bij een tunnel is donkerpaars), helaas denkt de kaart dat tunnels soms korter zijn dan de werkelijkheid waardoor de Navigator je ineens weer verblind door naar dag stand te springen. Zo denkt de navigator ook soms dat tunnels langer zijn. Waarom niet gekoppeld aan de dag rij verlichting die op licht sterkte reageert?
Of dat er vroegtijdig enkele van de satellieten al gezien worden en de positie dan ff niet meer zo nauwkeurig is omdat het totaal net ff te weinig satellieten zijn. (voor de 3 meter nauwkeurigheid zijn tenminste 4x satellieten nodig)
Het koppelen van/aan automatisch dimmende verlichting is geen sinecure, vaak omdat de motor dergelijke signalen gewoonweg niet doorgeeft.
(de zogenoemde gala-signalen zoals verlichting en snelheid, waardoor je inderdaad licht- en snelheidsafhankelijke aansturingen krijgt)
Dat is meer te danken aan Garmin Express en heeft vrijwel niets te maken met de BMW NAV VI.
Dat gedeelte is Garmin, en als je zoekt op Garmin Express zal je de nodige draadjes vinden over de variatie van problemen die er geweest zijn.
Ook een product niet geheel zonder problemen maar tegenwoordig vrijwel prima functionerend.
Klopt, en daar zijn speciale schermfolies voor te koop die dat aanzienlijk verbeteren zonder concessies te doen aan de bediening via het scherm met handschoen aan e.d
BMW heeft in mijn optiek, als je de 1200RT-LC vergelijkt met de overige "familie"-leden 1200GS en K1600, in mijn optiek een haast-klus gedaan.
Veel is nog "bij het oude" gebleven qua techniek, zoals de verlichting voorzijde (nog steeds halogeen), vrij weinig tot niets aan "Connected Ride" enzovoort. Het niet kunnen vergrendelen is inderdaad ook een groot gemis. Slordig op z'n minst.
Ik vindt het maar relatief maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!
Maar ik weet ook uit eigen ervaringen, ik heb een hele familie aan BMW Navigators, dat het inderdaad soms een hele uitdaging is.
Maar het is echt afhankelijk van het probleem en je BMW dealeRT kan je soms ook echt helpen.
De Helpdesk van Garmin heeft zo af en toe ook nukken.
Simpel gezegd, beide zijn voor verbetering vatbaar. Je zult dus creatief moeten zijn soms om je antwoorden te verkrijgen.
Ik zou het zeker ook aanmelden bij het WayPoint forum daar wordt meer gedaan met navigatie.