Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Een leuk klusje voor de komende dagen. Er is weer een nieuwe kaart update, de 2018.30 NTU. Veel plezier bij het installeren!
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Dank je wel voor het doorgeven.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
michaelb
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
Type: R1100RT
Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
Locatie: Hoevelaken

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door michaelb »

Nou... Garmin wil nog wel eens een onverwacht kadootje in de update stoppen waardoor het toch een langdurig werkje wordt. Ik heb geleerd eerst maar eens te wachten tot Hans (MrGPS) zijn goedkeuring aan de update geeft. Een extra kwaliteitscheck zeg maar.

Bovendien staat de brommeRT lekker binnen dus echt haast heb ik ook niet.
[groet] Michael
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door Georgio »

+1 Michael! :$
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Doe gelijk van te voren Garmin Express ook vernieuwen naar versie 5.9.0.0
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

wouterv schreef: 14 dec 2017, 13:55 Wat betreft MrGPS: zijn website wordt al een tijdje niet echt bijgehouden, zijn laatst geteste Garmin kaart versie is 2017.30, die is ondertussen antiek.
Ach.. niet bijgehouden.

Ik heb op enig moment besloten dat het niet zo zinvol is elke kaartupdate op de website te melden maar daarvoor met name Facebook te gebruiken. Da's toch meer geschikt voor de 'korte nieuwsberichten' en, omdat het vaak gedeeld wordt, ook groter bereik.
Daarnaast plaatst ik in het verleden veelal een berichtje in de diverse fora. Maar ik merk dat ook steeds meer anderen daar heel alert op zijn. Helemaal prima!

Over relevante firmware-wijzigingen zal ik veelal wel melding doen op de website; temeer omdat daar vaak ook wat over te vertellen is (anders dan 'er is een update'). Maar tsja... als er geen firmwareupdates verschijnen valt er ook weinig over te zeggen...

Wat deze kaartupdate betreft: de update als zodanig installeerde bij mij probleemloos. Met dien verstande dat ik wel eerst m'n toestel wat moest opladen... Zal in deze tijd van het jaar wel meer voorkomen.. ;)

Heb overigens in de gaten dat de update nog niet beschikbaar is voor de 'travel edition' toestellen (wereldkaartdekking). Waarom Garmin dat onderscheid maakt is me een raadsel, maar het komt inderdaad vaker voor dat die update pas enige tijd later verschijnt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Nieuwe kaart update Garmin 2018.30 NTU

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

wouterv schreef: 15 dec 2017, 23:05 Ik doe niet aan Facebook en velen met mij. Het lijkt mij beter een website uit de lucht te halen dan niet meer bij te werken en laten verouderen.
Beetje wonderlijke reactie...

Als gezegd: sommige informatie hoort op een website, en sommige kan beter via andere kanalen. Facebook is een prima medium voor het melden van een kaartupdate, temeer omdat het 'gepushed' is: de ontvanger krijgt automatisch bericht, in plaats van dat je bewust een site op moet zoeken.
En zeker: er zijn mensen die bewust facebook niet gebruiken. Be my guest. Maar dat wil niet zeggen dat het voor duizenden anderen wellicht niet wél heel geschikt is.

En ondertussen zijn er nog de gewaardeerde fora als deze.. Als gezegd: vaak zie ik dat een melding op facebook binnen enkele uren door iemand op de verschillende fora doorgeplaatst wordt. En ook omgekeerd: het komt ook voor dat ik zelf via een forum geattendeerd wordt op een update en daarvan vervolgens op facebook melding doe.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”