Tomtom Rider 450

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ook al ben ik eigenlijk een Garmin & Mapsource die-hard, ik heb nu toch serieuze interesse in een TT 450.
Echter, uit alle reviews die ik heb gelezen - incl. buitenlandse - komt er één behoorlijk nadeel uit: het scherm van de 450 schijnt niet tegen regendruppels te kunnen. Zodra dat gebeurt krijgt de 450 een eigen leven, dan is het net alsof er een onzichtbare vinger continu op het scherm zit te drukken. Op YT is daar een goed voorbeeld van te vinden.

Wie van de gebruikers op dit forum kan mij daar misschien meer over vertellen?
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door RendeRT »

Ik rijd inmiddels enkele jaren met de TT 400, voor wat betreft de behuizing identiek aan de 450. Ik heb diverse keren met de TT 400 in de regen gereden. Daarbij is het regenwater mooi buiten de behuizing gebleven. Geen problemen mee gehad.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Het gaat ook niet zo zeer over de behuizing, maar over het scherm zelf. De 450 heeft een ander - lees gevoeliger - scherm dan de 400/410/420. Kennelijk zelfs zo gevoelig dat het op regendruppels reageert _001
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Bij instelling op winterhandschoenen is de 450 extreem gevoelig. Zelfs zo gevoelig dat je het scherm niet eens hoeft aan te raken . Met die instelling kan het toestel inderdaad ook reageren op waterdruppels; en dat kun je 'onder de kraan' simuleren.

Echter: dat is ook vertekenend, want heel anders dan op de motor, en zeker tijdens het rijden. Daarbij zul je er amper last van hebben. Is dat wél het geval dan ik het een kwestie van danwel het toestel tijdelijk wat verticaler te plaatsen danwel de gevoeligheid te verlagen door instelling op zomerhandschoenen. Het is in de praktijk imho geen wezenlijk probleem.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik overweeg ook om een Tomtom 450 aan te schaffen. Ik wil hem dan op mijn motor en in de auto gebruiken.

Ik heb gelezen dat deze Tomtom een filemeld functie heeft, wat ik niet helemaal duidelijk lees is of deze Tomtom bij grote vertraging een alternatieve route om de file heen geeft en dat is voor mij belangrijk voor gebruik in de auto.

De Tomtom die nu in de auto gebruik, is nu ongeveer 8 jaar oud en die heeft wel de functionaliteit dat hij een alternatieve route geeft bij file.

Ik vraag me namelijk af of dat de verkeersmeldingen bij een Tomtom rider 450 het zelfde zijn als bij een auto Tomtom.

Wie heeft hier ervaring mee.


Groet
Cees
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door RendeRT »

Snellecees schreef: 05 feb 2018, 21:21 Ik overweeg ook om een Tomtom 450 aan te schaffen. Ik wil hem dan op mijn motor en in de auto gebruiken.

Ik heb gelezen dat deze Tomtom een filemeld functie heeft, wat ik niet helemaal duidelijk lees is of deze Tomtom bij grote vertraging een alternatieve route om de file heen geeft en dat is voor mij belangrijk voor gebruik in de auto.

De Tomtom die nu in de auto gebruik, is nu ongeveer 8 jaar oud en die heeft wel de functionaliteit dat hij een alternatieve route geeft bij file.

Ik vraag me namelijk af of dat de verkeersmeldingen bij een Tomtom rider 450 het zelfde zijn als bij een auto Tomtom.

Wie heeft hier ervaring mee.


Groet
Cees
Ik ben vorig jaar met de voorganger van de 450, de 400, voor mijn vakantie, met auto en caravan, naar Kroatië gereden. De TT400 leidde ons mooi om de grootste files heen. De 450 doet dat ongetwijfeld ook. Wel is het daarvoor noodzakelijk dat je de TT, middels bluetooth thetering, koppelt aan je mobiele telefoon.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Gurbe »

doet de TT perfect, mits je natuurlijk het systeem aan je smartphone hebt gekoppelt. Anders zal er niets gebeuren
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Snellecees schreef: 05 feb 2018, 21:21 De Tomtom die nu in de auto gebruik, is nu ongeveer 8 jaar oud en die heeft wel de functionaliteit dat hij een alternatieve route geeft bij file.

Ik vraag me namelijk af of dat de verkeersmeldingen bij een Tomtom rider 450 het zelfde zijn als bij een auto Tomtom.
Ja en nee: ze zijn hetzelfde alss in een actuele auto TomTom maar beslist héél anders dan in de auto tomtom van acht jaar geleden.

Toentertijd werkten we met TMC, een signaal via FM met zeer geringe bandbreedte. Met de Rider kun je het toestel via je smartphone verbinden met internet en krijg je vééél gedetailleerdere informatie binnen met een veel hogere verversingsfrequentie. Die info is echt ongelooflijk goed, vele malen beter dan vroeger (en ook beter dat de, huidige, verkeersinfo van Garmin); incl ook wegwerkzaamheden en vertragingen in de bebouwde kom.

In het toestel zelf heb je drie keuzes:
- info negeren
- indien vertraging daarvan melding geven en waar mogelijk kunnen kiezen voor een alternatief
- automatisch het alternatief kiezen.

Standaard-instelling is de middelste. Als er een besparend alternatief is zie je in je routebalk een groen symbool met daarin een cijfer dat aangeeft hoeveel minuten je daarmee bespaart. Tik je op dat icoontje wordt de alternatieve route genomen.

Daarnaast zie je sowieso in de routebalk de evt vertraging onderweg. Meestal zijn dat kort file-tjes van enkele minuten waarbij een alternatieve route geen tijdswinst oplevert. Wil je echter beslist niet stilstaan (ook al kost een omweg meer tijd) dan kun je door op de melding te tikken 'geforceerd' omrijden.

De middelste instelling is standaard en dat vond ik altijd wel prima, vooral omdat ik zelf wil kunnen meedenken onderweg. Dat laatste is mede ingegeven door slechte ervaringen uit het verleden (waarbij ik in Noord Frankrijk al omgeleid werd door een file bij Arnhem ;) ). Nu die betrouwbaarheid zo enorm verbeterd is zou ik nu eerder voor de derde optie kiezen (reden dat ik het niet doe is dat ik nu eenmaal een beetje vakidioot ben en wil zien wat er 'achter de schermen' gebeurt).

Al met al: van die verkeersinfo ga je nog veel meer plezier hebben dan je de afgelopen acht jaar al hebt gehad.

Tip: als je 'm ook in de auto gaat gebruiken zorg dan dat je de autosteun er meteen bij bestelt (plus of premium versie). Vooral de plus is op dit moment erg voordelig.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Heb inmiddels een beslissing kunnen nemen omdat ik vanavond tegen een buitenkansje liep:een spiksplinternieuwe en nog ingesealde TT Rider 410 voor de helft vd prijs van een nieuwe 450.

Dacht bij mijzelf dat ik voor die 3k "mooi weer" km's die ik per seizoen maak, mij er geen buil aan kan vallen. :D
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 10 feb 2018, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Berrybeer schreef: 07 feb 2018, 22:39 Heb inmiddels een beslissing kunnen nemen omdat ik vanavond tegen een buitenkansje liep:een spiksplinternieuwe en nog ingesealde TT Rider 410 voor de helft vd prijs van een nieuwe 450....
"Als iets te mooi klinkt om waar te zijn.....dan is het dat inderdaad vaak ook zo!" Inderdaad, dus ook bij mij! Vandaag naar een plaatsje achter Maastricht gereden om mijn koop van het jaar op te halen. Halverwege de reis belt Lief mij: ze heeft naar een ander huis in dezelfde straat gebeld en die bewoners kennen het hele huisnummer niet waar ik moet zijn. Vreemd, mijn navigatie & Google maps beweren dat adres wél bestaat. De verkoper op zijn 06 bellen biedt geen uitkomst, want die neemt niet op. Toch maar doorrijden dan.En inderdaad, bij het opgegeven adres is het bewuste huisnummer niet te vinden. Ik heb nog even aangebeld bij een ander huis in de straat, maar ook daar bevestigen ze mij dat het huisnummer waar ik moet zijn niet bestaat.

Wat een ongelooflijke sukkel ben ik eigenlijk.. :lol: Maar goed, ik zou mijzelf niet zijn als ik niet een back-up plan heb. Op naar Schijndel want daar verkopen ze de Rider 450 volstrekt legaal voor €299,-. En jawel hoor, in die motorzaak achter de toonbank zie ik nog net een stuk of 10 Rider 450 staan. Op mijn vraag aan de verkoper waarom hij ze voor "slechts" €299 verkoopt, is zijn antwoord simpel: hij wil er gewoon mensen mee in zijn winkel lokken. Hij vertelde er ook bij dat hijzelf al telefoon had gekregen van TomTom Nederland & Waypoint en dat beiden niet zo heel blij zijn met zijn verkoopprijs. Maar zoals de verkoper zelf al zei: het zijn mijn TomToms en al geef ik ze gratis weg, dat moet ik helemaal zelf weten!

Uiteindelijk ben ik best wel happy nu, weliswaar geen spotgoedkope Rider 410, maar een zeer scherp geprijsde 450 in een gerenommeerde motorzaak vlak bij huis. Nu alleen nog zaak om mij wegwijs te maken in het hele TomTom gebeuren. _004
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb deze week ook bij dezelfde dealer in Schijndel een rider 450 uit zijn aanbieding gekocht. Ik heb er al wat mee zitten spelen en het ziet er goed uit. _004

Groet
Cees
Windmill
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2016, 09:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tom Tom , Wunderlich
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Windmill »

Ik gebruik zelf ca 2 jaar de TT400. Daar heb ik een anti reflectie folie op geplakt in de hoop dat de schermgevoeligheid hier ook wat minder zou worden, maar helaas het werkt niet 100%. Het komt tijdens regenval wel een voor dat de regendruppels er voor zorgen dat de route of de instellingen veranderen. De mate van "last" hangt van diverse zaken af. Stilstaand heb ik er meer/vaker last van. Rijdend wat minder door de werking van de kuip. Grote druppels wel, motregen niet/nauwelijks.
Keep the shining side up
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ben sinds gisteren al druk in de weer geweest met mijn TT en heb inmiddels al zo'n beetje alles geïnstalleerd wat er te installeren valt: TT account aangemaakt, TT my drive account aangemaakt, er voor gezorgd dat de TT contact kan maken met mijn gsm (incl. De bluetooth tethering aan gezet), en als ik de TT aanzet geven alle symbooltjes boven in het scherm aan dat alles juist verbonden is, incl. de TT live services.

Maar...als ik in de TT naar het menu live services ga, geeft hij bij de flitspalen en bij de traffic informatie aan dat die 2 abonnementen binnenkort verlopen. Op de doos staat echter duidelijk dat ik daar een lifetime abonnement voor heb :$

Heb op de diverse TT forums het antwoord niet kunnen vinden, wellicht dat iemand hier het wel weet?
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Gurbe »

ff bellen met TT
(020) 753 58 18‬
Big RT Smile
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Gurbe schreef: 11 feb 2018, 14:52 ff bellen met TT
(020) 753 58 18‬
Big RT Smile
Ga ik zeker doen deze week _004
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Gurbe »

Berrybeer schreef: 11 feb 2018, 15:46
Gurbe schreef: 11 feb 2018, 14:52 ff bellen met TT
(020) 753 58 18‬
Big RT Smile
Ga ik zeker doen deze week _004
Je hebt geen tt40? Gehad?
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Nee, nooit eerder een TT gehad ook niet voor in de auto.
Ik had al ergens gelezen dat het bij TT kan voorkomen dat een eerder aangemelde TT er de oorzaak van kan zijn dat die 2 abonnementen in een nieuw toestel als bijna verlopen worden gezien.
Maar zoals ik al eerder schreef, dit is mijn allereerste TT :D
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Gurbe »

Berrybeer schreef: 11 feb 2018, 17:37 Nee, nooit eerder een TT gehad ook niet voor in de auto.
Ik had al ergens gelezen dat het bij TT kan voorkomen dat een eerder aangemelde TT er de oorzaak van kan zijn dat die 2 abonnementen in een nieuw toestel als bijna verlopen worden gezien.
Maar zoals ik al eerder schreef, dit is mijn allereerste TT :D
Heel vreemd, dan is bellen idd de enigste optie
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Is vermoedelijk inderdaad een foutje in de TT database. Telefoontje naar TT zal het oplossen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik heb ze vandaag al gebeld, maar was even vergeten dat het weekend is.. :lol:

Edit: vandaag even gebeld en het bleek inderdaad een database foutje te zijn. Vijf minuutjes later werkte alles zoals het hoort.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Jammer, ook bij mij doet de motorhouder niet wat ie moet doen: als hij stroom krijgt via de houder geeft hij om de haverklap aan "voedingsbron losgekoppeld". Als ik hem aan mijn laptop koppel, geeft hij die melding niet en laadt hij gewoon op. Ligt dus aan de motorhouder :(

TT reeds gebeld en ik moet 'm gewoon naar het dichtsbijzijnde UPS pick-up point brengen en dan zal de technische dienst van TT er naar kijken...
Had eigenlijk gehoopt dat ze "gewoon" een nieuwe zouden opsturen.
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Snellecees »

Bij mij werkte de houder ook niet en via de motorzaak waar ik de tomtom heb gekocht heb ik een nieuwe gehad.

Ik begreep dat je zo ie zo een nieuwe krijgt omdat het repareren veel duurder is dan het sturen van een nieuwe. De reden dat je hem moet opsturen is dat ze foute houders ook uit de markt willen hebben en dat die niet via allerlei andere kanalen op de markt blijven en worden doorverkocht.


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

We wachten gewoon af Cees.. ;)
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Berrybeer schreef: 07 mar 2018, 16:40 Had eigenlijk gehoopt dat ze "gewoon" een nieuwe zouden opsturen.
Dat zullen ze ook doen, nadat ze je oude ontvangen hebben. Ze geven aan dat het twee weken duurt; in de praktijk gaat het meestal sneller en heb je binnen een week een nieuwe in huis.

Toen de rider nét op de markt was was er sprake van een batch die deels verkeerd gesoldeerd was; toen was er een 'piekje' in de reacties en stuurde men meteen een nieuwe op, zonder eerst de oude op te sturen. Prima service; maar vanwege kans op misbruik is het niet vreemd dat je nu je oude moet opsturen allicht.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...en de nieuwe motorhouder zojuist via UPS ontvangen.
Ben er meteen mee naar mijn dealer gereden om 'm op de brommert aan te sluiten: deze doet het wél _004

En er en passant achter gekomen dat mijn dealer al sinds jaar en dag officieel TT-testrijder is..
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Berrybeer schreef: 15 mar 2018, 15:53 En er en passant achter gekomen dat mijn dealer al sinds jaar en dag officieel TT-testrijder is..
Zo zijn er meer ;). Mooi dat het opgelost is!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom Rider 450

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Nog een handige app die, desgewenst, je bt-thetering op je gsm automatisch aanzet zodra je de BT activeert.
Gevonden via een tip van MrGps -top-
https://play.google.com/store/apps/deta ... auto&hl=nl
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”