Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Ongelezen bericht door Dingeman »

Als ik een mooie toeristische GPX-route in MyDrive importeer gebeurd het regelmatig dat MyDrive deze route wijzigt (aanpast) vanwege mogelijke (weg)afsluitingen of anderszins. Ik wil niet dat MyDrive deze routes wijzigt (aanpast). Kan ik dit in MyDrive "uitschakelen" of op een andere wijze voorkomen dat dit gebeurt?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Serge
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2018, 19:48
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Ongelezen bericht door Serge »

.ja door de optie Weg afsluiting uit te schakelen (op pc, ergens in menu van MyDrive)
Maar hou er rekening mee dat MyDrive erg beperkt is in de mogelijkheid om routes te bewerken en ernstig z'n eigen zin wil doen
Bovendien kan de route die jij importeert wel gemaakt zijn in een andere kaart en vindt de TT kaart dus dat je op bepaalde delen niet mag rijden



Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Ongelezen bericht door Dingeman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Dingeman op 30 jul 2018, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Serge
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2018, 19:48
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Ongelezen bericht door Serge »

Als je dat wilt, zou je eens kunnen kijken naar www.myrouteapp.com
De enige routeplanner waarin je de TT kaart en de Garmin-Here kaart kunt vergelijken


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
fransgabler

Re: Ongewilde wijzigingen in route in MyDrive (TomTom550)

Ongelezen bericht door fransgabler »

"Dus je kan/mag er wel van uitgaan dat de routes te rijden zijn, anders zou dat hotel deze routes niet aan hun gasten aanbieden.'

Dat kan natuurlijk in dit geval, maar dat blijkt niet altijd het geval te zijn. Dit jaar bezocht ik een hotel in de Eiffel en bekeek vooraf de routes in gbd formaat van hun site. Al vlot bleek dat de routes weinig aantrekkelijker, gedateerd waren en er ook echte fouten in stonden. Ik heb ze omgezet en ingeladen in MyRouteApp, de Here/Garmin en de Tomtom kaarten met elkaar vergeleken, de routes geactualiseerd en aangeleverd bij het hotel in gpx formaat. Die waren deskundig in het managen van het hotel en wat minder in het ontwerpen en bijhouden van motorroutes. Blije gezichten aan beide kanten van de balie.

Door het vergelijken met beide kaarten ontstaan er onderweg ook geen misverstanden bij de verschillende navigatiesystemen binnen een groepje. Vaak blijkt de TomTom kaart wel iets actueler te zijn als het gaat om wegopbrekingen, overstromingen en andere ongewenste tijdelijke vormen van oponthoud. Door het vergelijken van beide kaarten zijn er extra keuzemogelijkheden, die anders al snel over het hoofd worden gezien.

Om die reden check ik altijd pal voor vertrek nog even de route/track vanwege de actualiteit van de dag.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”