Um Lei Tung
Geplaatst: 29 aug 2018, 11:46
Een grap met een enorme baard was Wat is de naam van de chinese minister van Verkeer. Um Lei Tung. Deze grap werd ineens actueel toen ik afgelopen week de Promotor routes voor het Weserbergland volgde.
Ik had de tracks in mijn Garmin 590 gezet en deze via de reisplanner omgezet in een route. Deze was vooralsnog prima te volgen. Totdat de gele borden met de Chinese minister langs de weg opdoemden. Omdat in de beide Weserberglandroutes een aantal lussen waren uitgezet, de route kruist zichzelf, kwamen de problemen boven. Als een afslag van de route op een afgesloten deel zit en de route na de umleitung al een deel verder in de planning zit is het niet altijd duidelijk op welk deel van de route je zit na de umleitung.
Mijn vraag is nu, en ik begrijp dat ik misschien niet geheel duidelijk ben, Wat kan je in de voorbereiding van je reis het best doen?
Ik kan een aantal dingen bedenken. Bij tracks en omzetten zitten er in de reis geen vlaggen en kan je alleen maar eindpunt kiezen. Zou het in de voorbereiding handiger zijn om ook een gevlagde versie in je GPS op te nemen om bij dit soort problemen toch goed naar het volgende punt te kunnen, eventueel met herberekening aan.
Of zijn er andere oplossingen. Op beide routes heb ik gedeelten gemist omdat na een umleitung de route veel verder in de route verderging. Route 2 was zo'n 60 kilometer korter dan gepland.
Jos
Ik had de tracks in mijn Garmin 590 gezet en deze via de reisplanner omgezet in een route. Deze was vooralsnog prima te volgen. Totdat de gele borden met de Chinese minister langs de weg opdoemden. Omdat in de beide Weserberglandroutes een aantal lussen waren uitgezet, de route kruist zichzelf, kwamen de problemen boven. Als een afslag van de route op een afgesloten deel zit en de route na de umleitung al een deel verder in de planning zit is het niet altijd duidelijk op welk deel van de route je zit na de umleitung.
Mijn vraag is nu, en ik begrijp dat ik misschien niet geheel duidelijk ben, Wat kan je in de voorbereiding van je reis het best doen?
Ik kan een aantal dingen bedenken. Bij tracks en omzetten zitten er in de reis geen vlaggen en kan je alleen maar eindpunt kiezen. Zou het in de voorbereiding handiger zijn om ook een gevlagde versie in je GPS op te nemen om bij dit soort problemen toch goed naar het volgende punt te kunnen, eventueel met herberekening aan.
Of zijn er andere oplossingen. Op beide routes heb ik gedeelten gemist omdat na een umleitung de route veel verder in de route verderging. Route 2 was zo'n 60 kilometer korter dan gepland.
Jos