Ik ben op zoek naar een..

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Een waterdichte houder voor mijn telefoon met Navigatieapp.

Dus én een houder én mijn telefoon (Iphone 6) moet er waterdicht in bevestigd kunnen worden.

Uiteraard moet deze op het stuur (of op een andere plaats) geplaatst kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee?



Grtz,

W.M.
Laatst gewijzigd door WaltzingMatilda op 11 mar 2019, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Hoi, ik heb dit opgelost met een LifeProof Nüüd case voor mijn 6s te gebruiken, dan is de telefoon waterdicht en heeft ie ook nog een stevige case mocht die een keer vallen. Als houder heb ik een iBolt, actieve houder. Dit is een houder die je kunt gebruiken vanaf een iPhone 5 tot iig de iPhone 8.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Nog nooit je Iphone kapot getrild in zo'n behuizing? En opladen blijft mogelijk?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Nee, het is een case die strak om het toestel zit. Je haalt het er ook niet uit. Je hebt wel waterdichte cases van bijvoorbeeld Interphone, maar daar hoorde ik slechte berichten over toen ik me daarop aan het oriënteren was. Ik heb nu een iPhone 7, die ik nu zonder waterdichte behuizing gebruik (is zelf waterdicht).
Ik heb nog geen last gehad dat er een telefoon stuk ging door de trillingen op de motor. Ik ben een doorrijder en rijd dagelijks (op een R1150RT) een traject Apeldoorn - Amsterdam vv (10km). Het opladen gebeurd in de houder. Die heb ik bevestigd aan een beugel van WayPoint. Je hebt dan een RAM bol van 1” nodig (auto maat, geen motor maat).
https://www.amazon.com/Approved-Charger ... B00Q9F5NK2
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door reneRT »

Gr,
René
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Hou wel in de gaten:
Als je condensvorming aan de binnenkant van je hoes krijgt zal die ook ontstaan in het toestel.

De kans daarop is vrij groot: als je met weer als vandaag je iphone in de hoes doet komt er vochtige lucht mee; vervolgens warmt het interieur van de hoes op door de telefoonwarmte en ontstaat er condens. Dat kan lange tijd goed gaan, maar als het fout gaat is het ook echt fout.

Zie in dit kader wellicht ook https://www.mrgps.nl/smartphone-op-de-m ... t-of-niet/ (met weliswaar is 'negatief advies' maar ook wat praktische tips voor als je het wél doet.)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Goeie tips allemaal Hans.
Ik ben dit aan het lezen terwijl op de achtergrond Paul van Hoof aan het ouwehoeren is. (MRA Webinar)
Jij bent blijven luisteren?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Hans Vaessen schreef:Hou wel in de gaten:
Als je condensvorming aan de binnenkant van je hoes krijgt zal die ook ontstaan in het toestel.

De kans daarop is vrij groot: als je met weer als vandaag je iphone in de hoes doet komt er vochtige lucht mee; vervolgens warmt het interieur van de hoes op door de telefoonwarmte en ontstaat er condens. Dat kan lange tijd goed gaan, maar als het fout gaat is het ook echt fout.

Zie in dit kader wellicht ook https://www.mrgps.nl/smartphone-op-de-m ... t-of-niet/ (met weliswaar is 'negatief advies' maar ook wat praktische tips voor als je het wél doet.)
Hans,

dat is idd bij Ultimate of Interphone zo. Bij de Lifeproof Nüüd heb ik daar geen last van gehad omdat die niet steeds open gaat maar je die standaard om het toestel hebt.

Groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

WaltzingMatilda schreef: 13 mar 2019, 20:43 Jij bent blijven luisteren?
Helaas niet nee. Terwijl ik naar Paul aan het kijken was kwam er hier in huis rook uit de meterkast en zaten we vervolgens een paar uur in het donker... Gelukkig heeft MRA het seminar inmiddels ook via YT beschikbaar gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=VH6dwof ... e=youtu.be
Wouter5 schreef: 13 mar 2019, 20:45 dat is idd bij Ultimate of Interphone zo. Bij de Lifeproof Nüüd heb ik daar geen last van gehad omdat die niet steeds open gaat maar je die standaard om het toestel hebt.
Als je het toestel in huis in de houder plaatst en 'm daar ook inlaat zal dat inderdaad beslist beter gaan. Maar tsja.., als ik deze meneer moet geloven is dat, als je gebeld wordt, ook wel lastig: https://www.youtube.com/watch?v=nfzu7W3JFX4
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hans Vaessen schreef: 13 mar 2019, 11:18 Hou wel in de gaten:
Als je condensvorming aan de binnenkant van je hoes krijgt zal die ook ontstaan in het toestel.
korte uitleg/toevoeging. Als je de telefoon in de buiten lucht in een hoesje stopt (zelfde temp als je met de motor rijd) zal er geen condensvorming ontstaan als het in het hoesje warmer wordt (warme lucht kan meer vocht bevatten als koude lucht). Als je je telefoon binnen (als het warmer is als buiten) in het hoesje stopt krijg je condens aan de binnenkant als je dan naar buiten gaat (mits de telefoon de temp niet zo hoog kan houden dat er geen condens vormt. Dus de temp in het hoesje zou gelijk hoger moeten worden zodat het overgangsvlak met de buiten lucht niet kouder kan worden als de binnen temp als je buiten bent. Wat dus niet gebeurd).
Dus mocht je een waterdicht hoesje gebruiken, stop hem er pas in als je buiten bent. Kan dan alleen nog condens aan de binnenkant ontstaan als het buiten kouder gaat worden. En niet als de telefoon warmer wordt.

btw elke telefoon heeft last van condensvorming aan de binnen kant als je van een warme kamer in de kou gaat. De vraag is altijd hoeveel is dat en hoeveel kan ie hebben? Daar hebben ze bij het ontwerp wel aan gedacht
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Ik ben op zoek naar een..

Ongelezen bericht door Lemoi »

WaltzingMatilda schreef: 10 mar 2019, 16:47 Een waterdichte houder voor mijn telefoon met Navigatieapp.

Dus én een houder én mijn telefoon (Iphone 6) moet er waterdicht in bevestigd kunnen worden.

Uiteraard moet deze op het stuur (of op een andere plaats) geplaatst kunnen worden.

Wie heeft hier ervaring mee?



Grtz,

W.M.
persoonlijk gebruik ik al vele jaren een telefoon op mijn motor voor navigatie (naast de NAV ,maar daarover genoeg gezegd in een andere post). Rij tussen de 40k en 50K per jaar waarvan de telefoon er wel 20k tot 25K op de motor steun zit. Eerst een S5 in hoesje (mijn dochter daarna nog 2 jaar gebruikt), toen een S7 voor 2 jaar (en die gebruikt mijn dochter nu) en nu een S9 al bijna een jaar. Nog geen problemen gehad. Heb hem aan de USB lader. Je hebt ook een draadloze lader van SP connect. Werkt op zich prima. Een hele week mee door Duitsland getoerd. Alleen heb ik hem er weer afgehaald omdat hij stoort op de radio en de keyless ride.
Dus mijn ervaring is positief
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”