Vergrendeling voor Navigator V/VI

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Xangadib
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2019, 13:12
Type: R1250RT
Bijz: 2022
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Nederland

Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Xangadib »

Bij mijn r1200rt heb ik een navigator VI gekocht. Wat me opvalt is dat het ding in de houder plaatsen wat wankel gaat. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een vergrendel mogelijkheid, om de navigatie te laten zitten als ik korte tijd weg ben van de motor.

Ik heb van Wunderlich een meccanobeugel gevonden, voor ongeveer 100 euro. Maar eigenlijk vind ik het een lelijk ding, met een extra sleutel erbij. Ik heb wat verder gezocht en kwam http://www.oldtimers.si/en/navi-central ... -2014.html tegen. Het lijkt me een ideale oplossing. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze leverancier, het bestelproces en/of de montage? (Via de zoekfunctie weet ik dat er in ieder geval 1 forumlid is die het besteld heeft. _004 )

Gr. Xangadib
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Lemoi »

zie "het zwarte gat" draadje. Jos1200RT heeft hem
Xangadib
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2019, 13:12
Type: R1250RT
Bijz: 2022
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Nederland

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Xangadib »

Ja, die had ik al gevonden. Ik was benieuwd of meer leden besteld hadden en welke ervaringen ze hebben.

Maar inmiddels heb ik er zelf een besteld en zal ik hier mijn ervaringen bijhouden. Dat begint eigenlijk met de verbazing over het feit dat BMW zelf geen slot op de navigatie heeft gezet. _001

Maar via via op de website van www.oldtimers.si terecht gekomen. Het is een bedrijf(je) in Slowakije, waar ik nog nooit van gehoord had. De website is een beetje ondoorgrondelijk en ze maken diverse producten voor otor, waaronder 2 producten voor BMW motoren. Estellen gaat via een mail naar het contact adres. Ze reageren snel op mail. Betalen kan via bankoverschrijven of paypal, maar de laatste is 10 euro duurder.

Nu afwachten op aankomst van het product.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb het idee achter deze oplossing wel gebruikt maar de benodigde onderdelen op de sloop gehaald.
Een elektronische vergrendeling voor een benzineklepje van de BMW doet hetzelfde alleen moet dan de stift even ingekort en aangepast worden en je moet zelf de bevestiging in elkaar knutselen.
Mij heeft het totaal € 35 euro gekost aan onderdelen. En ik moet zeggen; het werkt perfect.
Deze oplossing werd volgens mij ook ergens op dit forum ook aangeboden.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Henk7777 »

ErikS schreef: 24 mar 2019, 20:09 Ik heb het idee achter deze oplossing wel gebruikt maar de benodigde onderdelen op de sloop gehaald.
Een elektronische vergrendeling voor een benzineklepje van de BMW doet hetzelfde alleen moet dan de stift even ingekort en aangepast worden en je moet zelf de bevestiging in elkaar knutselen.
Mij heeft het totaal € 35 euro gekost aan onderdelen. En ik moet zeggen; het werkt perfect.
Deze oplossing werd volgens mij ook ergens op dit forum ook aangeboden.
Erics,

Kan dit een vergrendeling van elke BMW zijn of bepaalde types??

Ik kan me voorstellen dat er verschillende systemen door BMW gebruikt zijn..

Ik wil er ook 1 in elkaar gaan knutselen..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Xangadib
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2019, 13:12
Type: R1250RT
Bijz: 2022
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Nederland

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Xangadib »

ErikS schreef: 24 mar 2019, 20:09 Ik heb het idee achter deze oplossing wel gebruikt maar de benodigde onderdelen op de sloop gehaald.
Een elektronische vergrendeling voor een benzineklepje van de BMW doet hetzelfde alleen moet dan de stift even ingekort en aangepast worden en je moet zelf de bevestiging in elkaar knutselen.
Mij heeft het totaal € 35 euro gekost aan onderdelen. En ik moet zeggen; het werkt perfect.
Deze oplossing werd volgens mij ook ergens op dit forum ook aangeboden.
Ik heb gezocht op het forum, maar de oplossing niet gevonden helaas. Daarnaast ben ik niet zo'n held met knutselen. Maar ik ben wel benieuwd want deze oplossing is niet echt goedkoop.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door siebke »

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

De navilock van Oldtimers is een prima oplossing voor de niet zo handige sleutelaars. De handleiding op YouTube is overduidelijk. Werkt perfect. Ik ben goed te spreken over de service van Oldtimers. Snelle toezending. Was binnen een week binnen. Het geheel maakt een professionele indruk. Een aanrader om het BMW gemis op te vangen. _004
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gebruikersavatar
Stefr100
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 dec 2015, 14:14
Type: R1250RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Roeselare

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Stefr100 »

Als alternatief voor Oltimers.si, hierbij ook een interessante link voor een DIY oplossing:

https://m.facebook.com/notes/rt-motofri ... 864360252/
R100RT '82 - R1100RT '96 - R1200RT '05 - R1200RT LC '15 - R1250RT ‘21
R71 ‘38 + R75/5 ‘72 + R90S ‘74 + R100S '76
Gebruikersavatar
gekran
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2019, 15:02
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door gekran »

Vandaag ook de integratie van de Navigator V vergrendeling met de centrale vergrendeling van mijn R1200RT-LC gemonteerd.
Heb deze ook bij http://www.oldtimers.si/en/navi-centra ... 2014.html besteld.
Super kwaliteit, snelle reactie van het bedrijf en binnen 4 dagen in huis.
Installeren is éénvoudig en snel.
Top product!
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Hallo,

Ik heb een servo voor het opbergvak links besteld bij Boonstra (35 euro met verzend kosten) en ben daarna zelf aan het hobbyen geslagen.

Heb het toch voor elkaar..
Eigenlijk op dezelfde manier als oldtimers.si

Kosten: servo 35 euro en een aluminium plaatje van 5 euro en 3 avonden knutselen.

Geeft natuurlijk wel een kick als je het zelf voor elkaar krijgt voor deze prijs..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Xangadib
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2019, 13:12
Type: R1250RT
Bijz: 2022
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Nederland

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door Xangadib »

Ik moet mijn ervaringen nog delen. Inderdaad, product snel ontvangen, na 4 dagen. Het geheel bestaat uit een server en 2 stukken aluminium. Prima pasform, makkelijke te monteren, zelfs voor iemand met twee linkerhanden zoals ik. Grootste uitdaging was het verwijderen van het zijplaneel. Maar klaar in 30 minuten. Bij mij kwam de vergrendeling naar voren en drukte het schuifmechanisme uit elkaar. Met wat hulp per email was dit snel opgelost. _004 Ik ben erg tevreden.

Mijn conclusie:
1) Zelfbouw is goedkoper en goed te doen (als je een beetje handig bent)
2) Kant en klaar online bestellen is een prima alternatief. Gevoelsmatig aan de dure kant, maar dat is BMW rijden toch al gauw. ;)
3) Wunderlich oplossing is een lelijk ding en veel te duur
4) Vreemd dat BMW zelf hier niets voor heeft. De vraag is er zeker.
HENKVANBLITTERSWIJK
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2018, 08:43
Type: R1200RT/LC
Bijz: bouwjaar 2018
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Vergrendeling voor Navigator V/VI

Ongelezen bericht door HENKVANBLITTERSWIJK »

Ik heb bij deze firma de navilock besteld voor mijn bmw r1200rt lc voor de nav6 en ik moet zeggen het begin van de bestelling zag er twijfelachtig uit maar ik heb het toch gedaan. Achteraf is alles keurig gegaan volgens het beschreven stappenplan en het geleverde product heb ik volgens de youtube filmpjes die bijgeleverd werden snel en goed kunnen installeren. Kortom een aanrader !!
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”