Aansluiten TT 550

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
maserati
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:33
Type: R1250RT
Bijz: Carbon black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Aansluiten TT 550

Ongelezen bericht door maserati »

Bij mijn 2018 r1200rt heb ik mijn TT 550 aangesloten dmv een BMW 12v stekker van ebay op de onderste stekker welke naar de aansluiting loopt van de BMW navigator. Ik zag wel dat mijn aansluiting 3 draden heeft waarvan alleen 1 en 3 gebruikt worden als + en - maar dat bij de originele stekker die ik gebruikt heb 4 draden zitten. Het valt me op dat alles goed werkt alleen krijg ik geen geluid op de boxen van de geluidsinstallatie dus denk dat het te maken heeft met de draden die in de originele aansluiting zitten? Ik wil dus eigenlijk de originele aansluiting weer terug zetten maar vraag me af waar ik de stekker voor de TT 550 het beste kan aansluiten zodat hij wel spanningsloos word na uitschakelen van de motor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Aansluiten TT 550

Ongelezen bericht door QuickFix »

Op de middelste pen (derde draad, originele kleur blauw/groen) van de connector staat de snelheidspuls afkomstig van de "ZFE Control module", de andere pinnen zijn inderdaad +12V en 0V (massa).

Hoe (en of) je audio van de TomTom direct aan kunt sluiten aan je RT weet ik niet.
Freude am Fahren
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Aansluiten TT 550

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Ik heb recent een setje luidsprekers gekocht van Marktplaats, en die aangesloten op een kleine versterker met bluetooth. Daarmee kan ik dus draadloos verbinding maken met ieder audio-apparaat. Ik heb die versterker in de TomTom aangemeld als "headset", waarmee het geluid dus over de boxjes komt.
Dit is de versterker: https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=487725.

Enige nadeel tot nu toe is dat de volumeregeling op de TomTom verdwijnt zodra je een headset aansluit. Je kan het volume dus alleen regelen met de knopjes op de versterker. (Muziekvolume vanuit de iPad kan ik wel gewoon "op afstand" regelen). Dat betekent dat ik de versterker dus niet waterdicht onzichtbaar kan afmonteren achter de voorkuip. Ik heb hem nu in het radio-vakje zitten aan de rechterkant (ik heb geen radio).
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”