Tip: Wat als Garmin Express een fout geeft onder Windows 10

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Tip: Wat als Garmin Express een fout geeft onder Windows 10

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Hoi. Ik had een probleem met het updaten van mijn Nav IV via Garmin Express onder Windows 10. Ik wilde 2020.10 installeren. Deze gaf elke keer na het downloaden een rood kruis in Garmin Express. Wat is het geval. Sinds een recente Windows 10 update staat de compressie van folders standaard aan. Garmin Express haalde de kaarten op en zette die in een tijdelijk bestand:

C:\Users\<jouw username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat

Windows 10 had deze map standaard gecomprimeerd. Het decomprimeren lukt echter niet waardoor Garmin Express een foutmelding gaf. In de Windows eventlog staat dan deze melding:

"taskhostw (3444,R,98) WebCacheLocal: Een poging om het gecomprimeerde bestand C:\Users\mwkos\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat voor lees-/schrijftoegang te openen, is mislukt omdat het niet naar een normaal bestand kan worden geconverteerd."

Hoe heb ik dit opgelost?

Ga naar de Windows verkenner en zoek de map "Gebruikers" op station C:
Klik er met de rechtermuisknop op en kies "Eigenschappen". Klik op "Geanvanceerd". Ze het vinkje bij "Inhoud comprimeren om schrijfruimte vrij te maken" uit.

Nu moet je alleen het bestand C:\Gebruikers\<jouw username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat weggooien. Anders zal Garmin Express deze niet opnieuw downloaden.

Als je dan in Garmin Express opnieuw kiest om de kaarten te updaten zou het moeten werken.
Plaats reactie

Terug naar “Over: GPS en navigatie”