problemen bij overbrengen

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Lumière
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2017, 18:27
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

problemen bij overbrengen

Ongelezen bericht door Lumière »

Beste motorvrienden,

Als ik een route ( b.v. de route van afgelopen zaterdag ) op basecamp zet, dan staat het er goed
Breng ik het daarna over naar de navigatie BMW6 dan wordt de route opeens 1045 km. lang
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: problemen bij overbrengen

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Ik heb de BMW NAV IV, is dus anders dan de NAV VI, echter in Basecamp kan van alles mis gaan.

Ik zie OnRoute Motor Europe V5.15 kaart en 2x (??) NTU2020.2 kaarten op je NAV VI staan.
Welke kaart materiaal gebruik je in je NAV VI? en wat in in Basecamp?
Bij "routes" dien je in basecamp en in je NAV hetzelfde kaartmateriaal te gebruiken, anders kun je gekke dingen krijgen.

Heb je in basecamp bij bewerken->opties-> toesteloverdracht alles NIET aangevinkt staan?

Het lijkt of je een "route" hebt overgezet (RTFTZ 2019 V1.1 deel2)
Je hebt in Basecamp niets geselecteerd, dubbelklik eens en kijk hoe lang de route is.

Inmiddels heb ik in 2 jaar dat ik Basecamp/NAV IV gebruik al heel wat "routes" gemaakt. Een eerste reis (2 jaar geleden) was georganiseerd, en track/sporen werden voor ons op de garmins geladen. Dat is heel goed gegaan.
Met andere reizen, eigenwijs heel veel geexperimenteerd met routes en herberekenen aan en uit. Is ook heel vaak goed gegaan, maar ook goed fout (samen met andere motorrijders, zelfde NAV en zelfde kaarten en toch fout).

Ben weer helemaal terug naar track/sporen en herberekenen uit. Mocht er een serieuze wegomleiding zijn of je hebt je serieus verreden:
Een klein compasje helpt als de zon achter de wolken zit, zodat je weet welke richting je op moet, en bij ver genoeg uitzoomen (totdat een scherm
vol letters van alle steden verdwenen zijn) en dan terug inzoomen (misschien bij NAV VI niet nodig en gaat uitzoomen goed) heb je zicht waar je
het spoor/de track weer kunt oppikken.

Als nood copieer ik de route er ook bij, mocht het echt nodig zijn dan pik ik de route op met herbereken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”