Garmin 396 op de orginele plaats.

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door BRS07 »

In afwachting van de nieuwe 1250 RT alvast de Garmin 396 pas gemaakt voor zeer eenvoudige montage op de originele plaats.
Nu kan zowel een Navigator 6 als ook de Garmin 396 met een klik gemonteerd worden.
De Multi controller werkt natuurlijk niet bij de 396.
De foto's zijn gemaakt in de showroom van de dealer bij een nieuwe motorfiets om even te testen. _004
Garmin 3.jpg
Garmin 2.jpg
Het draadje die je onder de Garmin ziet komt te vervallen want de spanning voor de voeding van de 396 wordt d.m.v. drukcontacten overgebracht.

Met het resultaat ben ik wel tevreden. Big RT Smile

[groet] Hans.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door Mello »

BRS07 schreef: 05 jan 2020, 16:57
Het draadje die je onder de Garmin ziet komt te vervallen want de spanning voor de voeding van de 396 wordt d.m.v. drukcontacten overgebracht.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb de 396 ook op de originele plaats van een R1200RT LC maar heb de voedingskabel op de aux voeding moeten aan sluiten.

Groet Johan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door BRS07 »

Mello schreef: 12 jan 2020, 12:13
BRS07 schreef: 05 jan 2020, 16:57
Het draadje die je onder de Garmin ziet komt te vervallen want de spanning voor de voeding van de 396 wordt d.m.v. drukcontacten overgebracht.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb de 396 ook op de originele plaats van een R1200RT LC maar heb de voedingskabel op de aux voeding moeten aan sluiten.

Groet Johan
Hallo Johan,

Zoals als je weet heeft de Garmin maar twee aansluitingen bestaande uit een plus (5 volt) en een min. Ik plaats de originele Garmin bedrading met het 5 volt moduul op mijn 1250 en werk het netjes achter de kuipdelen weg. De twee draden, plus en min, maak ik naast de BMW houder. Wanneer ik dan de plaat met de Garminhouder zoals bij jou in de BMW houder drukt komen beide contacten tot stand.
Zelf vind ik het voordeel dat als het contact wordt uitgezet, de spanning niet van de navigatie afvalt.
Dan hoef ik geen handelingen meer te doen om te voorkomen dat de Garmin zich uitschakelt.
E.e.a. maakt wel dat je de Garminkabel na het moduul (5volt) moet onderbreken maar dat had ik bij de 1200RT ook al gedaan.
Wat ik ook prettig vind is dat ik bij aankomst van een hotel of terras maar één klik behoef te doen van de originele BMW ontgrendeling.
Daarna heb ik de Garmin met de bevestigingsplaat in de hand en kan deze in mijn helm opbergen.
Een ander klein voordeel van deze bevestiging is ook nog dat ik met een rit kan wisselen met een BMW navigatie wanneer er een collega-rijder problemen heeft met zijn toestel.

[groet] Hans.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door ErikS »

De twee draden, plus en min, maak ik naast de BMW houder. Wanneer ik dan de plaat met de Garminhouder zoals bij jou in de BMW houder drukt komen beide contacten tot stand.
Dit snap ik niet helemaal. Zou je daar foto's van kunnen maken. Wat voor contacten gebruik je daarvoor? Ik snap inmiddels dat je de standaard afdekplaat voor de houder van de Navigator gebruikt en daar dus de houder voor de Garmin 396 op bevestigd hebt. En dan zeg je dat als je deze plaat in de houder drukt beide contacten tot stand komen. En net dit laatste kan ik nog niet helemaal volgen. IK zie namelijk op de foto geen contacten
ScreenShot001.jpg

Als ik op de foto kijk dan zie ik enkel een draad die verbonden is met de afdekplaat en de nieuwe houder. Hoe kun je de GPS met die plaat dan afnemen, als hij nog met een kabel vast zit?
Of is die draad er gewoon doorheen gestoken en steek je die op de aansluiting van de Garmin 396 en op het moment dat je hem uitneemt, haal je die kabel er dan weer uit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Mello
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Re: Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door Mello »

ErikS schreef: 14 jan 2020, 19:24
Of is die draad er gewoon doorheen gestoken en steek je die op de aansluiting van de Garmin 396 en op het moment dat je hem uitneemt, haal je die kabel er dan weer uit?
Dit is een foto zoals ik het heb. Dus met de voeding aangesloten op de aux voeding.

Ik begrijp dat BRS07 zijn R1250RT nog geleverd moet worden.
Maar ook ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien en zou dan ook graag een foto willen zien.

Groet Johan
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Garmin 396 op de orginele plaats.

Ongelezen bericht door BRS07 »

Dit snap ik niet helemaal. Zou je daar foto's van kunnen maken. Wat voor contacten gebruik je daarvoor?
Dit zijn de foto's van het eerste proefontwerp er volgt denk ik nog wel een ontwerpje :D
Proefmodel 01.jpg
proefontwerp.jpg
Onder de plaat zie je de twee veercontacten die t.z.t. op de 1250 RT worden geplakt naast de originele BMW houder.

Momenteel ben ik nog bezig om een blokkeerpalletje te maken zodat de 396 niet met zijn eigen ontgrendelknop eraf kan worden gehaald.
Zo kan hij alleen maar van de Garmin steun af als hij eerst ontgrendeld wordt met de originele BMW ontgrendeling. _004

En ja, ik moet nog even wachten tot de RT het levenslicht ziet maar ben in blijde verwachting Big RT Smile

[groet] Hans.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”